Payment24

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد
Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

674

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 شهریور 1386 10:33

محل سکونت

جايگاهم آسمان است...

آرشيو سپاس: 133 مرتبه در 51 پست

تمامي شرايط و مدارک براي خلباني هواپيماهاي مسافربري ( کامل)

توسط atropak » يکشنبه 8 اردیبهشت 1387 10:19

متاسفانه به علت ضعف در اطلاع رساني در زمينه ي خلباني هواپيماهاي مسافربري خيلي از افراد از چگونگي ورود به اين دوره اطلاع ندارند و درصد زيادي از افراد فکر مي کنند براي ورود به اين رشته اول بايد وارد ارتش شده سپس از طريق ارتش به خلباني هواپيماهاي مسافربري بروند در صورتي که نمي دانند همه ي افرادي که وارد ارتش مي شوند نيز خلبان نمي شوند و فقط يک سري افراد خاص بر اساس رتبه ايي که به دست مي آورند مي توانند خلبان هواپيماهاي جنگي شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک مقاله ی تقریبا کامل در این زمینه بنویسم.براي خلبان شدن شما بايد از طريق آموزشگاه هايي که زير نظر سازمان هواپيمايي کشوري فعاليت مي کنند اقدام به ثبت نام کنيد.مركز آموزش فنون هوايي علاوه بر تهران شعبه هايي نيزدر شيراز ـ تبريز ـ مشهد ـ اهواز دارد كه علاوه برآموزش رسمي خلباني هواپيماهاي موتوردار ، به آموزش هاي ديگر نظير هواپيماهاي گلايدر ـ پاراگلايدر ـ هواپيماهاي سبك  و مدل ، چتر بازي و بالن مي پردازد .. براي مثال هر سال هما براي تامين نيروي خود تعدادي از افراد را آموزش مي دهد و از بين آن افراد تعدادي را انتخاب مي کند.

خلبان کیست؟
بالاترين فرد در سيستم هدايت وكنترل و نظارت هواپيما خلبان است كه در واقع فرمانده هواپيما يي كه  ميليونها دلار ارزش دارد مي باشد.

شرایط خلبانی چیست؟
یک خلبان به دلیل در اختیار داشتن یک هواپیما که میلیون ها دلار ارزش داردمي بايست شرايط پذيرش اين مسئوليت خطير را داشته باشد كه  اين آمادگي در 3 مرحله سنجيده مي شود مرحله اول داشتن حداقل مدرك ديپلم و موفقيت در آزمون علمي در مرحله بعد مي بايست از لحاظ جسمي در معاينات پذيرفته شود كه در اين زمينه فرد داوطلب مي بايست حداكثر 20سال سن داشته باشد ضمن اينکه بايد داراي کارت پايان خدمت و يا معافيت دائم غير پزشکي باشيد. معمولا حداکثر سن شما بايد 26 سال باشد تا بتوانيد در آزمون استخدام و مصاحبه شرکت کنيد.

معاینات پزشکی:
تست پزشکي در بخش هواپيماهاي غير نظامي (Civil) شامل 2 گواهينامه کلاس 1 و کلاس 2 مي باشد.
گواهينامه کلاس 2 براي :
1- دانشجويان PPL و خلبانان داراي گواهينامه PPL
2- مهندس پرواز و ناوبر
گواهينامه کلاس 1 براي دانشجويان CPL و IR و خلبانان داراي گواهينامه CPL و IR .
درگواهينامه تست پزشکي کلاس 2 شرايط کمي ساده تر مي باشد.
ولي بطور کلي آزمايشات کامل خون و ادرار ، نوار قلب ، نوار مغز ، اکو کارديو گرافي قلب ، هولتر مانيتورينگ ( در صورت لزوم) ، تست چشم ( شامل ديد دور و ديد ميانه و ديد نزديک ،‌ عمق ديد ‍، تست رنگ ، و تست چشم با دستگاه ) ‍، نوار گوش يا اديومتري ( شنيدن فرکانسهاي 125 و 250 و 500 و 1000و 2000 و 3000 و 4000 و 8000 هرتز براي هردوگوش در مدت زمان خاص) ، عکس ازريه ها وسينوسها و نوار ريه ، عکس از فک و دندانها و معاينه دندان ، تست HIV و معاينه کامل بدن و انجام فشارخون .
تست هوش همان تست هوشي است که براي يک فرد بالغ و داراي مدرک ديپلم در آزمونهاي ورودي ارگانها برگزار مي شود و منابع آن
کتابهاي تست هوش موجود در کتاب فروشي هاست.
تست روانپزشکي نيز بسيار ساده است تا سلامت رواني شما را تاييد کنند.
حداقل قد مورد نیاز برای خلبانی نیز 165 سانتی متر می باشد.
بعد از گذراندن تمامی معاینات پزشکی در صورت قبولی کارت AMC به شما داده می شود که نشان دهنده ی سلامت کامل شماست و شما مجاز به شرکت در کلاس های خلبانی هستید.

مدارک مورد نیاز:
براي خلبان شدن شما نياز به سه مدرک داريد:
1- مدرک PPL : اين مدرک براي هواپيماهاي سبک نظير Cessna است. هزينه ي اين مدرک تقريبا 6.5 ميليون تومان است. کلمه PPL مخفف Private Pilot's Licence به معني مدرک خلباني شخصي است.
2-مدرک CPL : اين مدرک براي هواپيماهاي سنگين و باربري نظير هواپيماهاي Boeing 747 , ATR , AirBus A310 و... است. هزينه ي اين مدرک تقريبا 24.5 ميليون تومان است. کلمه ي CPL مخفف Commerical Pilot's Licence به معني مدرک خلباني تجاري است.
3-مدرک IR: اين مدرک براي کار در شرکت هاي هواپيمايي لازم است. اين کلمه مخفف Instrument Rating به معني نحوه ي عملکرد ابزار است. هزينه ي اين دوره را نمي دونم.

دوره های درسی خلبانی:
در صورت قبولي در آزمون علمي و پزشكي اوليه چنانچه زبان انگليسي را خوب بدانند نيازي به گذراندن دوره كلاس زبان ندارد اما در صورتي كه آمادگي لازم را نداشته باشند بايد دوره آموزش زبان انگليسي را طي كنند . پس از آن دوره مقدماتي كلاسهاي زميني برگزار خواهد شد كه اين دوره شامل دروس: هواشناسي ، آيروديناميك ، آلات دقيق پرواز ، ناوبري هوايي ، مقررات وزن وتعادل ، قابليتهاي هواپيما ، موتور سيستم ، نحوه كار با كامپيوتر پرواز و محاسبات ، نقشه خواني و فيزيولوژي پرواز مي شود. سپس دانشجويان به ميزان 45 ساعت پرواز آموزش همرا ه با استاد و همچنين به صورت مستقل (solo ) خواهند داشت كه اين پرواز ها با هواپيما هاي آموزشي از نوع (Cessna ) بونانزا ( Bonanza) انجام مي شود . چنانچه دانشجويان در دروس تئوري نمرات لازم را كسب كرده و در آزمايش كتبي ، شفاهي و عملي پرواز نيز موفق شوند در اين مرحله گواهينامه خلباني شخصي (PPL) به آنها داده مي شود و از اين به بعد به عنوان يك خلبان داراي گواهينامه مي تواند پرواز نمايد . ولي قوانين به اين دسته از خلبانان اجازه فعاليت حرفه اي نمي دهند يعني نمي توانند شغل خلباني را پيشه كنند و صرفا مي توانند به عنوان تفريح و يا با هواپيماي شخصي خود پرواز داشته باشند و مجاز به پرواز با هواپيماهاي سنگين و مسافربري و يا باري و غيره نيستند ، و اگر شخص قصد داشته باشد يك خلبان حرفه اي بشود لازم است دوره عالي خلباني را طي كند كه اين دوره شامل خلباني بازرگاني (CPL) ، خلباني با هواپيماي چند موتوره ، پرواز بادستگاه (Instumenrating) و يك دوره كوتاه مدت آموزش سيستم هاي هواپيمايي كه قرار است با آن پرواز كند ، طي كرده تا بتواند جذب شركتهاي هواپيمايي شده و بعنوان يك خلبان حرفه اي مشغول به خدمت شود.
علاقمندان به خلبانيCPL مي بايست حدود يكهزار ساعت كلاس زميني پيرامون دروس مقدماتي پرواز و چگونگي استفاده از دستگاههايكمك ناوبري و  200 ساعت پرواز با نظارت اساتيد را طي كند دوره هواپيماي دوموتوره با استاد و كلاسهاي زميني همراه است و جهت آموزش دوره پرواز با دستگاه حداقل   30 ساعت پرواز با استاد و گذراندن كلاسهاي زميني مربوط مي شود.
دريافت گواهينامه هر يك از دوره هاي فوق منوط به گذراندن آزمون كتبي و عملي مي باشد داوطلبان مي بايست شخصا هزينه آموزش اين دوره ها را پرداخت نمايند . هزينه ادامه تحصيل در رشته هاي مذكور بسيار گران است البته بعضي از شركتهاي هواپيمايي با ارائه بورس به تعدادي از داوطلبان اين هزينه را تقبل مي كنند تا داوطلب پس از فارغ التحصيل در خدمت آنان قرار گيرد . اما در حال حاضر اين شركتها بندرت چنين بورسها  و آزمونهايي را برگزار مي كنند و در صورت نياز به خلبان حرفه اي از فارغ التحصيلان مركز فنون هوايي كه بصورت آزاد آموزش ديده اند استخدام مي كنند گواهينامه صادره از طرف مركز آموزش فنون هوايي ارزش بين المللي دارد  و در خارج از كشور قابل ارائه مي باشد .

ادامه تحصيل دختران در رشته خلباني اگر چه با مشكلات فراواني روبرو است اما امكان پذير مي باشد ، هم اكنون در شهرهاي شيراز ـ تهران ـ تبريز ـ اهواز ـ مشهد مراكز و شعبه هايي براي آموزش خلباني به دختران وجود دارد ، لازم بذكر است كه هنوز اقداماتي در خصوص اشتغال به كار ايشان انجام نپذيرفته است .

يك خلبان به لحاظ تنظيم ساعات پرواز در اوقات متفاوت نمي تواند برنامه ريزي دقيقي براي زندگي شخصي خود داشته باشد و بيشتر بايد از يك برنامه شناور استفاده نمايد بدين گونه كه در هر هفته يا هر ماه برنامه پرواز تغيير مي كند و چنانچه با اين تغييرات آشنا نباشد ، در زندگي شخصي دچار مشكل خواهد شد .
فرد خلبان مي بايست از سلامت جسمي و روحي برخوردار باشد به همين لحاظ تا سن تقريبا 40 سالگي هر سال يكبار و بعد از سن 40سالگي هر شش ماه يكبار مورد آزمايشات خاص قرار مي گيرد .
در كل فرد داوطلب اين رشته مي بايست به موقعيت حساس و پر مخاطره اين رشته توجه و با اطلاعات كافي و كاملي متقاضي اين رشته شود .
این را باور کنید که اگر به این رشته علاقه نداشته باشید و فقط به خاطر حقوق و مزایا وارد این رشته شوید دچار مشکل خواهید.

اگر سوالی بود بنده در خدمتم.
با تشکر - امیر حسین بشری
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب atropak تشکر کرده اند:
amir_26, رحمان صالحی, atoosakia

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 11:04

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط آرمان 67 » سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 14:42

سلام باتشکرازلطفتون من سوالم اشتباهطرح کردم منظورم چيزديگري بود لطف کنيد من راراهنمايي کنيدکه چگونه ميتوانم دررابطه باسوالي که دارم تاپيک ايجادکنم ودرضمن دررابطه سوالي که داشتم تاپيکي پيدانکردم ومجبورشدم سوالم رااينجا طرح کنم کمک خلبان با چندساعت سابقه پرواز ميتواند سرخلبان ياهمان کاپيتان بشود. باعرض پوزش

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

674

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 شهریور 1386 10:33

محل سکونت

جايگاهم آسمان است...

آرشيو سپاس: 133 مرتبه در 51 پست

توسط atropak » سه شنبه 10 اردیبهشت 1387 19:11

سلام باتشکرازلطفتون من سوالم اشتباهطرح کردم منظورم چيزديگري بود لطف کنيد من راراهنمايي کنيدکه چگونه ميتوانم دررابطه باسوالي که دارم تاپيک ايجادکنم

شما مي تونيد در انجمن مربوطه یا زیر انجمن مربوطه با زدن دکمه یک تاپیک جدید ایجاد کنید.

کمک خلبان با چندساعت سابقه پرواز ميتواند سرخلبان ياهمان کاپيتان بشود.

این مرحله یک قانون معمول دار دکه در همه جا یکسان است و آن این است که هر فرد بعد از کمک خلبان شدن و پر کردن ساعت مورد نظر پرواز وگاها بیشتر برای ارتقا بهcaptain  باید شرکت مورد نظر اعلام نیاز کند.
اما اگر شرکت اعلام نیاز بکند ولی به افراد تنها اجاز پرواز بدهند نه بعنوان خلبان .می تواند از مزایای خلبان استفاده کند ولی باید کماکان همان صندلی چپ باشد تا موقع نیاز که به آن CAPTAIN SUPER UNDER VISION گویند یعنی خلبانی زیر نظر خلبان دیگر باشد.
اما مراحل یک کمک خلبان در ایران ایر:
بعداز ورود اول کمک FOKKER 100
سپس کمک BOEING 727
درادامه کمک AIR BUS 300-600
سپس کمک AIR BUS 310
در آخر باکمی شانس کمک BOEING 747 میشود.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب atropak تشکر کرده اند:
atoosakia

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 6 خرداد 1387 13:26

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط Avril_lavinge » دوشنبه 6 خرداد 1387 13:36

من شنیده ایم  برای مشکلات پزشکی راه حل وجود دارد؟

مثلا شخصی که چشم آستیگمات یا ضعیف و .. دارد می تواند عمل لیزیک به اصطلاح یا .... کنید یا شخصی که مشکل دندان داردمی تواند   با کمپوزیت دندان هایش را پر کند یا ضخصی که مشکل مثلا زیه یا پرلابس می گن چی می گن دارد را می پذریند می شه یه توضیح بدید؟
چطور می شود از این دوره پزشکی موفق شد؟
بعد برای استخدام در شرکت هواپیماهای خارجی مثل مثلا کانادا ایر لاین باید چی کار کرد؟

آقا من یکی از دوستان می پرسد انجراف بینی جریانش چطور است؟

ببخشید این قدر سوال کردم

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

773

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 19 اردیبهشت 1387 23:39

آرشيو سپاس: 1176 مرتبه در 308 پست

توسط bill.goldberg » دوشنبه 6 خرداد 1387 15:40

دوستانی که مجموع چشمشون از 6 بیشتر هست میتونن با عمل LASIK یا LASEK مشکل چشمشونرو برطرف کنن. هزینه عمل پارسال 600 هزار تومن بود که با توجه به هزینه آموزش خلبانی خیلی ناچیز هست. جالبه که بدونید همین عمل در آمریکا بیش از 3000 دلار میشه.

اصلاح عیوب انکساری چشم به این روشها مورد تایید هواپیمایی کشوری آمریکا و حتی نیروی هوایی آمریکا (تا حدی که ضخامت قرنیه خیلی کم نشه) هست . مورد تایید هواپیمایی کشوری ایران رو نمی دونم !!

خلاصه دوستایی که چشماشون ضعیفه نگران نباشن مشکل حل میشه.

نام كاربر:Shahrokh   كارشناس هوايي
منبع:www.aerospacetalk.ir  سايت مرجع هوانوردي و هافضايي پارسي

حداكثر ديد چشم مجاز براي برخي از خطوط هوايي :

هما : 1
ماهان : 0 (10/10)
كاسپين : 1.25
كيش: 1.25

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب bill.goldberg تشکر کرده اند:
Emint

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

674

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 شهریور 1386 10:33

محل سکونت

جايگاهم آسمان است...

آرشيو سپاس: 133 مرتبه در 51 پست

توسط atropak » دوشنبه 6 خرداد 1387 17:12

چطور می شود از این دوره پزشکی موفق شد؟

شما اگر مي خواهيد در اين امتحانات شرکت کنيد قبلش تمامي تست هاي پزشکي که در متن ذکر شده است را انجام بدهيد
آزمايشات کامل خون و ادرار ، نوار قلب ، نوار مغز ، اکو کارديو گرافي قلب ، هولتر مانيتورينگ ( در صورت لزوم) ، تست چشم ( شامل ديد دور و ديد ميانه و ديد نزديک ،‌ عمق ديد ‍، تست رنگ ، و تست چشم با دستگاه ) ‍، نوار گوش يا اديومتري ( شنيدن فرکانسهاي 125 و 250 و 500 و 1000و 2000 و 3000 و 4000 و 8000 هرتز براي هردوگوش در مدت زمان خاص) ، عکس ازريه ها وسينوسها و نوار ريه ، عکس از فک و دندانها و معاينه دندان ، تست HIV و معاينه کامل بدن و انجام فشارخون .


و در صورت امکان درصد رفع آن مشکلات برآييد تا در هنگام انجام تست هاي پزشکي خلباني شما مشکلي نداشته باشيد.

بعد برای استخدام در شرکت هواپیماهای خارجی مثل مثلا کانادا ایر لاین باید چی کار کرد؟

اولش بايد يک مدرک متعبر بين المللي داشته باشيد ، حالا نمي دنم اين مدرکي که ايران مي ده بين المللي هست يا نه ، خودشون که مي گن بين اللمليه ولي بعيد مي دونم چون حداکثر آموزشي که ايران مي تونه بده با هواپيماي بوئينگ 747 است که اين براي کشوري مثلا مالزي حداقل و  حداکثرش بوئينگ 777 است (طبق متني که در سايت  Malaysia Airlines نوشته بود)
پس اگر مي خواهي توي کشور هاي خارجي کار کني برو توي يک کشور ديگه دوره هاي خلباني را بگذرون.

آقا من یکی از دوستان می پرسد انجراف بینی جریانش چطور است؟

اين مشکل را با يک عمل کوچک مي توان درست کرد.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

New Member



no avatar
پست ها

7

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 8 شهریور 1387 10:51

محل سکونت

colorfull_boys@yahoo.com

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط colorfull_boys » دوشنبه 18 شهریور 1387 18:40

سلام خدمت همه دوستان. اقا من عاشق خلباني مسافربريم. کسي تاحالا بوده که براي تست پزشکي غير نظامي رفته باشه؟ تروخدا اگه کسي هست جواب بده

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

674

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 شهریور 1386 10:33

محل سکونت

جايگاهم آسمان است...

آرشيو سپاس: 133 مرتبه در 51 پست

توسط atropak » دوشنبه 18 شهریور 1387 18:59

colorfull_boys, عزيز لطفا سوالتان را بپرسيد ، در چه موردي کمک مي خواهيد؟
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

New Member



no avatar
پست ها

7

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 8 شهریور 1387 10:51

محل سکونت

colorfull_boys@yahoo.com

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط colorfull_boys » دوشنبه 18 شهریور 1387 19:05

مي خواستم بدونم چطوريه؟ سختگيري در چه حده؟ چند در صد احتمال قبولي فرد هست؟ چون تو همين سايت خوندم که براي نظهامي خيلي گير ميدن

New Member



نماد کاربر
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 شهریور 1387 18:53

محل سکونت

Tehran

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط Jalbert » دوشنبه 18 شهریور 1387 22:13

دوست عزيز ما از آخر نفهميديم كه حداقل سن براي اين كار 20 سال هست يا 26 سال
اگر هم مي شه و لطف كني يك كم توضيحات بيشتر بدي ممنون مي شوم مثلا اين كه تو شهر مشهد كجا بايد بري ثبت نام كني و اين كه اين ثبت نام كردن ها فقط بهت آموزش مي دن يا اين كه اگر در تست ها و معاينات پذيرفته شدي مي توني دوره خلباني با هواپيما هاي سنگين مسافربري رو هم بگزروني
اگر پاسخ بدهيد ممنون مي شوم

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

433

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 5 خرداد 1385 17:25

آرشيو سپاس: 70 مرتبه در 37 پست

توسط M0H@mM@d » سه شنبه 19 شهریور 1387 03:35

دوست عزيز شما ميتوني از 118 مشهد شماره مرکز علوم و فنون هوانوردي رو گير بياري که زير نظر شرکت مادر تخصصي فرودگاه هاي کشوره و با خرج حدودان 25 ميليون تومان بشي کمک خلبان يکي از شرکت هاي هوائي.....
[marq=down] *:*:*:*بلندآســـــــــــــــــــــمان جایگاه من است*:*:*:* [/marq]

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

New Member



no avatar
پست ها

7

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 8 شهریور 1387 10:51

محل سکونت

colorfull_boys@yahoo.com

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

توسط colorfull_boys » سه شنبه 19 شهریور 1387 05:38

Jalbert نوشته است:دوست عزيز ما از آخر نفهميديم كه حداقل سن براي اين كار 20 سال هست يا 26 سال
اگر هم مي شه و لطف كني يك كم توضيحات بيشتر بدي ممنون مي شوم مثلا اين كه تو شهر مشهد كجا بايد بري ثبت نام كني و اين كه اين ثبت نام كردن ها فقط بهت آموزش مي دن يا اين كه اگر در تست ها و معاينات پذيرفته شدي مي توني دوره خلباني با هواپيما هاي سنگين مسافربري رو هم بگزروني
اگر پاسخ بدهيد ممنون مي شوم

من پرسیدم. یه سری از شرکتا مثل ایران ایر میاد یه امتحان می گیره. که اکه قبول شی با خرج همون شرکت درس می خونی و برای خودش کار می کنی. برای این آزمونا حداکثر سن 24 ساله و اکه معاف شده باشی 22 سال. ولی اکه بخوای خرجو خودت بدی سنت هرجقد باشه عب نداره. خرجشم حدودا 30-40 ملیونی می شه.

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان



CentralClubs Hosting