فروشگاه‌هايي براي مشتريان خاص

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 6
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴, ۲:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

فروشگاه‌هايي براي مشتريان خاص

پست توسط polytrolly »

به‌كارگيريِ فناوري‌ها و نوآوري‌هاي فروشگاهي، فرآيند خسته‌كننده خريد از سوپرماركت و هايپرماركت را به تجربه‌اي لذت‌بخش تبديل كرده است.

شايد با اين دست از فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي برخورد داشته‌ايد كه از فناوري‌هاي مختلف در طراحي فروشگاه خود استفاده كرده‌اند تا با خوشايند نمودنِ فرآيند خريد، بتوانند به مشتريان مشتاقِ بيشتري خدمات‌رساني كنند. اين فناوري‌ها، از صندوق‌هاي [url]فروشگاهي[/url] پيشرفته تا نمايش‌گرهاي تعاملي (دوسويه) را شامل مي‌شوند.

پيش رفتن همگام با دانشِ روز يكي از فاكتورهايي است كه در صورت ناديده انگاشته شدن، مي‌تواند به كاهش اشتياق مشتري براي حضور در فضاي فروشگاه و در نتيجه كاهش سودآوري فروشگاه منجر شود. اين فناوري‌هاي فروشگاهي، هم به دكوراسيون و طراحي فروشگاه مرتبط است و هم به يخچال‌ها و ساير تجهيزاتي كه ساختار فروشگاه را شكل مي‌دهند.

يكي از اين نوآوري‌هاي فروشگاهي، اختصاصي نمودنِ ساختار، فضا و كاربريِ فروشگاه‌هاست. سوپرماركت‌ها و هاپرماركت‌ها در مطالعاتي كه بر روي مشتريان انجام داده‌اند متوجه شدند كه در اغلب مواقع، مشتريان خاص فقط براي تهيه‌ي كالاهاي خاصي به فروشگاه مراجعه مي‌كنند. براي مثال، برخي از مشتريان در هر بار مراجعه‌ي خود، فقط مواد غذايي خاصي را خريداري مي‌كنند. واضح است كه اين گروه از مشتريان خاص، نيازي به مراجعه به فروشگاه‌هاي چندقسمتي و بسيار بزرگ مثل هايپرماركت‌ها را ندارند و نياز است كه به فروشگاه‌هايي با كاربري خاص مراجعه كنند كه فقط كالاهاي مورد نياز آنها را در معرض فروش مي‌گذارند.

فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده لوازم مخصوص كودكان و نوزادان، سوپرماركت‌هاي فروش كالاهاي گروهي (كالاهاي مربوط به هم)، فروشگاه‌هاي عرضه‌ي عمده‌ي مواد غذايي و … مواردي از اين فروشگا‌ه‌هاي اختصاصي هستند.

البته سوپرماركت‌ها و هايپرماركت‌هايي كه همچنان تمايل دارند به گروه‌هاي متنوعي از مشتريان سرويس‌دهي داشته باشند، براي جلب و حفظ مشتريان خود، از فناوري‌هايي مانند اپليكيشن‌ها كمك گرفته‌اند. ابزارهايي از اين دست، مي‌توانند هم در داخل فضاي فروشگاه و هم بيرون از آن، با مشتريان در تماس باشند، تبليغات داشته باشند و در مورد فروش‌هاي تخفيف‌دار و ويژه اطلاع‌رساني كنند. هنگامي كه مشتري در هر زمان و مكاني بتواند از كالاهاي تخفيف‌دار مورد نيازش باخبر باشد، از كالاهاي در شُرُف انقضا مطلع باشد، بتواند بدون نياز به حضور در فروشگاه، كالاي مورد نياز خود را سفارش دهد و تحويل بگيرد و حتي اين امكان را داشته باشد كه هزينه‌ي كالاهاي خريداري شده در سوپرماركت يا [url]هايپرماركت[/url] را بدون نياز به صندوق آن، محاسبه و پرداخت نمايد، بي‌ترديد ذهنيت متفاوتي در مورد تجربه‌ي خريد در ذهنِ او شكل خواهد گرفت و اين به معناي تجربه‌ي سودآوريِ متفاوت براي فروشگاه خواهد بود.
ارسال پست

بازگشت به “بخش اقتصادی و مالی”