به نام خداوند
ملتی هستند که همیشه و در همه حال استعداد و توانایی هاشون رو به رخ جهانیان کشیدند ویا خواهند کشید.این موضوع در تمامی زمینه ها صادق هست از علوم هوا فضا گرفته تا پزشکی و...یکی از جالبترین فعالیتهایی که یکی دیگر از ایرانیان موفق رو به خود دیده علم تیونینگ اتومبیل هست .
شک یکی از کمپانی هایی که در زمینه تیونینگ اتومبیل در این سال ها به اوج محبوبیت و شهرت رسیده، کمپانی منصوری است. این کمپانی که مرکز اصلی آن یعنی Brand در باواریای آلمان (در نزدیکی جمهوری چک) قرار دارد، توسط کوروش منصوری در سال ١٩٨٩ تاسسیس شده است.
کوروش منصوری سال ١٣۴١ در شهر چالوس متولد شد. او تحصیلات ابتدایی را در این شهر به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به کشور بریتانیا مهاجرت کرد.پس از اتمام دوران دانشجویی، وی عازم کشور آلمان شدو ٢١ سال پیش کمپانی MPDesign را برای تولید قطعات تیونینگ سایر کمپانی ها تاسیس کرد. پس از ســـالها فعالیت برای کمپانی هایی نظیر اشتاینزر، هارت گه، برابوس و حتی AMG، کوروش تصمیم به آغاز کاریــر دیگری در تیونینگ گرفت؛ اما نه به عنوان تامین کننده قطعات، بلکه به عنوان یک برند مستقل. محصول برند منصوری اولین بار در نمایشگاه اتومکانیکای فرانکفورت در سال ٢٠٠۴ به نمایش در آمد.
ابتدا مصاحبه ایشان با هفته نامه سر نخ:
خودتون رو برای خوانندگان سرنخ معرفی کنین ...
کوروش منصوری هستم . در سال 1339 در چالوس به دنیا اومدم و موسس شرکت منصوری هستم .
چطور وارد دنیای تیونینگ شدین ؟
وقتی که به سن دانشگاه رسیدم خونوادم منو برا ادامه تحصیل به انگلیس فرستادن . از همون موقع علاقه من به خودرو های مجلل انگلیسی روز به روز بیشتر شد . باید بگم با راه اندازی این شرکت رویای من به حقیقت پیوست و چیزی که واسه من سرگرمی بود تبدیل به شغل و تجارت شد .
تیونینگ به چه معناست ؟
هیچ وقت کلمه تیونینگ رو دوست نداشتم .ما همیشه طبق سفارش هایی که میگیریم عمل میکنیم . شرکتایی که تو کار تیونینگ هستن قطعاتی رو که مشتری دوست داره از شرکتای دیگه تهیه میکنن و روی خوئدرو سوار میکنن . در حالی که در منصوری ما قطعات لازم رو خودمون تولید میکنیم و بسیار مفتخرم که بگم تنها قطعه ای که ما تولید نمیکنیم لاستیک هستش .
پس تفاوت شما و مراکز دیگه تیونینگ تو همین نکتست !
بله ... همون طور که گفتم ما همه چیزو تو شرکت خودکون تولید و قطعات مورد نیازمونو تامین میکنیم . ما قطعات بدنه رو با استفاده از فیبر کربن میسازیم با همون کیفیت فرمول یک .
یادتون هست اولین ماشینی که تیون کردین چی بود ؟
ما با وسایل تزئینی بنز کارمونو شروع کردیم و به مرور تجهیزات داخلی ماشین هم به اونا اضافه شد . ولی اولین ماشینی که ما سفارش گرفتیم یه بنتلی کانتینانتال کوپه بود .
بهترین خودرویی که تا بحال تیونینگ کردین ؟
بدون شک بوگاتی ویرن
گرونترین تیونینگ چطور ؟ به سفارش کی بوده ؟
همونطور که گفتم بوگاتی ویرون ... و اینکه سیاست کاری ما بگونه ای هستش که هیچگاه درباره نام مشتری و قیمتش صحبت نمیکنیم ...
بهترین تیونینگی که انجام دادین چقدر زمان بر بوده ؟
من روی ماشین یا مدل خاصی نمیتونم تاکید کنم ... اگه شما بخواین یه کار خاص و حرفه ای انجام بدین همیشه برای ارتقاء اون به سطحی بالاتر به زمان احتیاج خواهیدداشت . چون همیشه چیز تازه ای به ذهن میرسه که پیاده کردنش به زمان احتیاج داره .
آخرین تیونینگ شما ؟
پورشه پانامرا و رولز رویس گوست ... در خال حاضر هم بر روی مازراتی گرن توریسمو مشغول هستیم ...
کوروش منصوری در کنار بوگاتی ویرون گرانقیمت ترین سوپر اسپرت حال حاضر جهان:
[External Link Removed for Guests]
لوگوی منصوری بر روی بوگاتی:
[External Link Removed for Guests]
بنتلی کنتینانتالGTC :
[External Link Removed for Guests]
در قسمت بعدی مطلب بوگاتی منصوریLinea Vincero میکنیم.
منبع: ویکیپدیا-www.mypersianforum.com
__MANSORY __
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 306
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸, ۶:۳۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 157 بار
- سپاسهای دریافتی: 904 بار
Re: __MANSORY __
جدیدا در مجله ماشین یه پورشه پانامرا که مال منصوری بود رو تست کرده بودند.
منصوری در حال حاظر یکی از تیونر های مطرح در سطح دنیاست.
دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت...
ممنون
منصوری در حال حاظر یکی از تیونر های مطرح در سطح دنیاست.
دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت...
ممنون
[FONT=Comic Sans MS]>>>>>::::::::::::::::::::Top Speed::::::::::::::::::::<<<<<
[FONT=Comic Sans MS]..................................................................
معرفی اتومبیل های سوپر اسپرت همراه با عکس اینجا...
- پست: 199
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸, ۱۲:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 727 بار
- سپاسهای دریافتی: 1795 بار
Re: __MANSORY __
سلام
کاملا درست میفرمایید منتها پانامرای مورد نظر از ایران خریداری شده بود وقطعات از خارج ارسال و در ایران نصب شده بودند ظاهرا برادر اقای منصوری هم طی سفری که به ایران داشتند پس از نصب قطعات انها را بررسی نمودند.تصاویری از این ازمایش:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
کاملا درست میفرمایید منتها پانامرای مورد نظر از ایران خریداری شده بود وقطعات از خارج ارسال و در ایران نصب شده بودند ظاهرا برادر اقای منصوری هم طی سفری که به ایران داشتند پس از نصب قطعات انها را بررسی نمودند.تصاویری از این ازمایش:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
- پست: 306
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸, ۶:۳۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 157 بار
- سپاسهای دریافتی: 904 بار
Re: __MANSORY __
درسته.
ممنون اون طور که گفته شده تمام هزینه ی این ماشین با تیون ها و پلاک کردن و اینا حدود 350 میلیون تموم شده.
من از طرفدارای پر و پا پرس مجله ماشینم به نظرم بهترین مجله ی ماشین توی ایرانه.
اگه اشتباه نکنم اسم برادر کوروش کامبیز بود درسته؟
ممنون اون طور که گفته شده تمام هزینه ی این ماشین با تیون ها و پلاک کردن و اینا حدود 350 میلیون تموم شده.
من از طرفدارای پر و پا پرس مجله ماشینم به نظرم بهترین مجله ی ماشین توی ایرانه.
اگه اشتباه نکنم اسم برادر کوروش کامبیز بود درسته؟
[FONT=Comic Sans MS]>>>>>::::::::::::::::::::Top Speed::::::::::::::::::::<<<<<
[FONT=Comic Sans MS]..................................................................
معرفی اتومبیل های سوپر اسپرت همراه با عکس اینجا...
- پست: 199
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸, ۱۲:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 727 بار
- سپاسهای دریافتی: 1795 بار
Re: __MANSORY __
[FONT=Tahoma,sans-serif]بوگاتي ويرون جديدترين ساخته شركت خودروسازي بوگاتي است و در حال حاضر محصول اين شركت فرانسوي سريعترين و گرانترين سوپراسپرت خياباني جهان محسوب ميشود. تاكنون حدود 200 دستگاه از اين اتومبيل استثنايي كه قرار است تنها در تعداد محدود ساخته شود به خريداران تحويل داده شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]اما اين ويژگيها، حتي قيمت نجومي بوگاتي ويرون دلايل اصلي خاص بودن اين محصول كه اسم كاملش [FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero
ميباشد نبوده است، چراكه كوروش منصوري، يكي از سرشناسترين تيونرهاي (ارتقادهندگان)جهان آن را بازآفريني و در ضمن پسوند
را هم كه ريشهاي ايراني دارد به نام آن اضافه كرده است. [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]
منصوري اين نام را كه به معناي «پيروز خواهم شد» است از اپراي پوراندخت كه در ايتاليا و توسط جياكومو پوچيني به اجرا درآمد گرفته و براي شاهكار جديدش برگزيده تا اصالت خود را در بزرگترين كارش نشان دهد. به اين ترتيب نامي برگرفته از داستانهاي هزار و يك شب در يك طرف و بوگاتي ويرون در طرف ديگر، داستان جديد منصوري را ساخته و به عالم خودرو تقديم كرده است. [FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#a0a0a0][FONT=Tahoma,sans-serif]فراتر از [FONT=Tahoma,sans-serif]
در صنعت خودروسازي امروزي تيونينگ جايگاه خاصي پيدا كرده است. به طوركلي اين واژه به مجموعه اعمالي اطلاق ميشود كه باعث قويتر، اسپرتتر و زيباتر شدن خودرو ميشود. عمل تيونينگ ابتدا به صورت محدود و غيرتخصصي انجام ميگرفت، ولي بتدريج و همزمان با پيشرفت صنعت خودروسازي، كارگاههاي مخصوص براي آن برپا شد و استقبال از آنها آنچنان گسترش يافت كه در حال حاضر بعضي از خودروهاي تغيير داده شده چندين هزار دلار ارزش دارد. البته در ميان تمام آنها كمپاني منصوري يكي از بزرگترين كمپانيهاي تيونينگ و طراحي پلتفرم در دنياست كه توسط كوروش منصوري تاسيس و اداره ميشود و تقريبا رقيبي در اين كلاس ندارد. اتومبيلهاي تيونر شده اين كمپاني به قدري كامل هستند كه كمتر كسي جرات تغيير دادن آنها را دارد و برعكس كمپانيهاي تيونينگ آلماني كه بيشتر به بالا بردن قدرت فكر ميكنند، منصوري بيشتر به با پارامترهاي زيباييشناسي اتومبيل توجه دارد.
«فراتر از سنت، فراتر از مسابقه»؛ شعار هميشگي كمپاني كوروش منصوري ايراني است كه در انگلستان و آلمان تحصيل كرده و اكنون در آلمان و چك به تيونينگ ميپردازد. تخصص منصوري در زمينههاي تقويت موتور، بهبود آيروديناميك، بهكارگيري رينگهاي آلياژي سبكوزن و ايجاد تغيير در داخل اتاق با استفاده از لوازم دستساز است. بهعلاوه مركز تيونينگ منصوري براي دستيابي به بهترين هندلينگ، ايجاد تغيير را در مجموعه تعليق هم در دستور كار خود قرار داده
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]است. البته اين تيونر مشهور ايراني به اين كار بسنده نكرده و موسس كمپاني design كه از بهترين توليدكنندگان قطعات اسپرت در دنيا محسوب ميشود. [FONT=Tahoma,sans-serif]
منصوري تا به حال انواع مختلفي از اتومبيلها از جمله بنز، پورشه، بيامو، بنتلي، استون مارتين و... را تيون كرده، اما شاهكار اصلياش تيونينگ موتور و بدنه بوگاتي ويرون افسانهاي است كه هيچ كمپاني ديگري جرات نزديك شدن به آن را نداشته است. منصوري توانسته قدرت اين ابراتومبيل را به هزار و 100 اسب بخار افزايش دهد و براي چنين كار بزرگي كه در كنار تغييرات اساسي و متفاوت روي ويرون پياده كرده حدود يك ميليون دلار دريافت كرده است. بنابراين با قيمت [FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]بوگاتي ويرون، با توجه به قدرت موتور بالاي خود، از 4رادياتور استفاده ميكند. ضمن آنكه نزديك لنتهاي ترمز اين خودرو، براي جلوگيري از ذوب لنتهاي ترمز به هنگام ترمزگيريهاي شديد، كانالهاي مخصوصي براي رسانش هواي خنك پيشبيني شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] در قلب اين اتومبيل يك موتور 8 ليتري 16 سيلندر با آرايش نهفته است كه ميتواند قدرت 1001 اسب بخار و حداكثر 1250 گشتاور نيوتن را توليد كند. در واقع در محفظه احتراق بوگاتي ويرون، 3 هزار اسب بخار قدرت توليد ميشود كه 1000 اسب بخار به وسيله سيستم خنككاري، 1000 اسب بخار توسط گازهاي خروجي، مصرف شده يا به خارج از خودرو انتقال داده ميشود و 1000 اسب بخار ديگر به چرخها منتقل ميشود تا اين خودرو به سرعتي استثنايي برسد. شتاب صفر تا صد اين اتومبيل توسط يك گيربكس 7 سرعته دستي در 5/2 ثانيه صورت ميگيرد و ميتواند به حداكثر سرعت 407 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند. ميزان مصرف سوخت اين خودرو هم حدود 19 ليتر در 100 كيلومتر با سرعت عادي و حدود 60 ليتر در100 كيلومتر در حداكثر سرعت است.
اما سيستم فنربندي اين غول خياباني، سيستمي هيدروليكي است تا بر اساس شرايط مختلف ارتفاع و همچنين سختي مسير، سيستم تعليق خودرو را تنظيم كند و در عين حال طراحي كيت جديد كاملا بر مبناي نظريه كاهش وزن صورت گرفته و در آن به طور كامل از فيبر كربن استفاده شده است. اين تغيير در كيت بدنه ويرون نهتنها در ظاهر بلكه در كارايي خودرو نيز تاثير بسزايي داشته است. همچنين طراحي جلوي خودرو داراي چهره جذابي شده كه نماي جلوي خودرو را قدرتمندتر نشان ميدهد و آن را با گلگيرها هماهنگتر ميكند. در ضمن در نشان دادن نام [FONT=Tahoma,sans-serif]Vincero با نماد V از استفاده شده كه نماي زيبايي به خودرو دادهاند.
اينها تنها بخشي از ريزهكاريها در طراحي ظاهري ويرون منصوري هستند، چراكه فضاي داخلي آن هم به علت استفاده از چرم تمساح و مار زيباترين كابين در بين بقيه سوپراسپرتهاست و كاپوت خودرو در قسمت انتهاي در جلو كوتاهتر شده و در عوض رديف ديگري از مكندههاي هوا در جلوي خودرو اضافه شده است. منصوري معتقد است با ركاب كناري جديدي كه براي ويرون طراحي كرده توانسته ارتباط موفقتري بين نماي عقب و جلوي خودرو برقرار كند و طراحي يكپارچهاي را براي ويرون به نمايش بگذارد كه جلوه آن را اسپرتتر نشان ميدهد. [FONT=Tahoma,sans-serif]
هواكشهاي بزرگتر وينسرو در هماهنگي با ديفيوزر تمام فيبر كربني جديد ويرون سيستم خنككننده با كارايي بالاتري را به وجود ميآورند تا بتوانند پاسخگوي موتور تقويت شده 1109 اسب بخاري با حداكثر گشتاور 1310 نيوتون متر كه منصوري روي ويرون نصب كرده باشند. لاستيكهاي توربيني وينسرو نيز كاملا توسط كمپاني منصوري طراحي شده و براي استفاده در ويرون جديد مورد استفاده قرار گرفتهاند.
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif][External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080]در نشان دادن نام Vincero با نماد V از الايدي استفاده شده است.
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080]فضاي داخلي بوگاتي ويرون هم به علت استفاده از چرم تمساح و مار زيباترين كابين در بين بقيه سوپراسپرتهاست
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [External Link Removed for Guests] [FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080] قلب اين اتومبيل يك موتور 8 ليتري 16 سيلندر با آرايش شكل نهفته كه ميتواند قدرت 1001 اسب بخار را توليد كند.
[External Link Removed for Guests]
منبع:www.mypersianforum.com -منبع اصلی:جام جم آنلاين
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]اما اين ويژگيها، حتي قيمت نجومي بوگاتي ويرون دلايل اصلي خاص بودن اين محصول كه اسم كاملش [FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero
ميباشد نبوده است، چراكه كوروش منصوري، يكي از سرشناسترين تيونرهاي (ارتقادهندگان)جهان آن را بازآفريني و در ضمن پسوند
را هم كه ريشهاي ايراني دارد به نام آن اضافه كرده است. [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]
منصوري اين نام را كه به معناي «پيروز خواهم شد» است از اپراي پوراندخت كه در ايتاليا و توسط جياكومو پوچيني به اجرا درآمد گرفته و براي شاهكار جديدش برگزيده تا اصالت خود را در بزرگترين كارش نشان دهد. به اين ترتيب نامي برگرفته از داستانهاي هزار و يك شب در يك طرف و بوگاتي ويرون در طرف ديگر، داستان جديد منصوري را ساخته و به عالم خودرو تقديم كرده است. [FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#a0a0a0][FONT=Tahoma,sans-serif]فراتر از [FONT=Tahoma,sans-serif]
در صنعت خودروسازي امروزي تيونينگ جايگاه خاصي پيدا كرده است. به طوركلي اين واژه به مجموعه اعمالي اطلاق ميشود كه باعث قويتر، اسپرتتر و زيباتر شدن خودرو ميشود. عمل تيونينگ ابتدا به صورت محدود و غيرتخصصي انجام ميگرفت، ولي بتدريج و همزمان با پيشرفت صنعت خودروسازي، كارگاههاي مخصوص براي آن برپا شد و استقبال از آنها آنچنان گسترش يافت كه در حال حاضر بعضي از خودروهاي تغيير داده شده چندين هزار دلار ارزش دارد. البته در ميان تمام آنها كمپاني منصوري يكي از بزرگترين كمپانيهاي تيونينگ و طراحي پلتفرم در دنياست كه توسط كوروش منصوري تاسيس و اداره ميشود و تقريبا رقيبي در اين كلاس ندارد. اتومبيلهاي تيونر شده اين كمپاني به قدري كامل هستند كه كمتر كسي جرات تغيير دادن آنها را دارد و برعكس كمپانيهاي تيونينگ آلماني كه بيشتر به بالا بردن قدرت فكر ميكنند، منصوري بيشتر به با پارامترهاي زيباييشناسي اتومبيل توجه دارد.
«فراتر از سنت، فراتر از مسابقه»؛ شعار هميشگي كمپاني كوروش منصوري ايراني است كه در انگلستان و آلمان تحصيل كرده و اكنون در آلمان و چك به تيونينگ ميپردازد. تخصص منصوري در زمينههاي تقويت موتور، بهبود آيروديناميك، بهكارگيري رينگهاي آلياژي سبكوزن و ايجاد تغيير در داخل اتاق با استفاده از لوازم دستساز است. بهعلاوه مركز تيونينگ منصوري براي دستيابي به بهترين هندلينگ، ايجاد تغيير را در مجموعه تعليق هم در دستور كار خود قرار داده
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]است. البته اين تيونر مشهور ايراني به اين كار بسنده نكرده و موسس كمپاني design كه از بهترين توليدكنندگان قطعات اسپرت در دنيا محسوب ميشود. [FONT=Tahoma,sans-serif]
منصوري تا به حال انواع مختلفي از اتومبيلها از جمله بنز، پورشه، بيامو، بنتلي، استون مارتين و... را تيون كرده، اما شاهكار اصلياش تيونينگ موتور و بدنه بوگاتي ويرون افسانهاي است كه هيچ كمپاني ديگري جرات نزديك شدن به آن را نداشته است. منصوري توانسته قدرت اين ابراتومبيل را به هزار و 100 اسب بخار افزايش دهد و براي چنين كار بزرگي كه در كنار تغييرات اساسي و متفاوت روي ويرون پياده كرده حدود يك ميليون دلار دريافت كرده است. بنابراين با قيمت [FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif]بوگاتي ويرون، با توجه به قدرت موتور بالاي خود، از 4رادياتور استفاده ميكند. ضمن آنكه نزديك لنتهاي ترمز اين خودرو، براي جلوگيري از ذوب لنتهاي ترمز به هنگام ترمزگيريهاي شديد، كانالهاي مخصوصي براي رسانش هواي خنك پيشبيني شده است.
[FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] در قلب اين اتومبيل يك موتور 8 ليتري 16 سيلندر با آرايش نهفته است كه ميتواند قدرت 1001 اسب بخار و حداكثر 1250 گشتاور نيوتن را توليد كند. در واقع در محفظه احتراق بوگاتي ويرون، 3 هزار اسب بخار قدرت توليد ميشود كه 1000 اسب بخار به وسيله سيستم خنككاري، 1000 اسب بخار توسط گازهاي خروجي، مصرف شده يا به خارج از خودرو انتقال داده ميشود و 1000 اسب بخار ديگر به چرخها منتقل ميشود تا اين خودرو به سرعتي استثنايي برسد. شتاب صفر تا صد اين اتومبيل توسط يك گيربكس 7 سرعته دستي در 5/2 ثانيه صورت ميگيرد و ميتواند به حداكثر سرعت 407 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند. ميزان مصرف سوخت اين خودرو هم حدود 19 ليتر در 100 كيلومتر با سرعت عادي و حدود 60 ليتر در100 كيلومتر در حداكثر سرعت است.
اما سيستم فنربندي اين غول خياباني، سيستمي هيدروليكي است تا بر اساس شرايط مختلف ارتفاع و همچنين سختي مسير، سيستم تعليق خودرو را تنظيم كند و در عين حال طراحي كيت جديد كاملا بر مبناي نظريه كاهش وزن صورت گرفته و در آن به طور كامل از فيبر كربن استفاده شده است. اين تغيير در كيت بدنه ويرون نهتنها در ظاهر بلكه در كارايي خودرو نيز تاثير بسزايي داشته است. همچنين طراحي جلوي خودرو داراي چهره جذابي شده كه نماي جلوي خودرو را قدرتمندتر نشان ميدهد و آن را با گلگيرها هماهنگتر ميكند. در ضمن در نشان دادن نام [FONT=Tahoma,sans-serif]Vincero با نماد V از استفاده شده كه نماي زيبايي به خودرو دادهاند.
اينها تنها بخشي از ريزهكاريها در طراحي ظاهري ويرون منصوري هستند، چراكه فضاي داخلي آن هم به علت استفاده از چرم تمساح و مار زيباترين كابين در بين بقيه سوپراسپرتهاست و كاپوت خودرو در قسمت انتهاي در جلو كوتاهتر شده و در عوض رديف ديگري از مكندههاي هوا در جلوي خودرو اضافه شده است. منصوري معتقد است با ركاب كناري جديدي كه براي ويرون طراحي كرده توانسته ارتباط موفقتري بين نماي عقب و جلوي خودرو برقرار كند و طراحي يكپارچهاي را براي ويرون به نمايش بگذارد كه جلوه آن را اسپرتتر نشان ميدهد. [FONT=Tahoma,sans-serif]
هواكشهاي بزرگتر وينسرو در هماهنگي با ديفيوزر تمام فيبر كربني جديد ويرون سيستم خنككننده با كارايي بالاتري را به وجود ميآورند تا بتوانند پاسخگوي موتور تقويت شده 1109 اسب بخاري با حداكثر گشتاور 1310 نيوتون متر كه منصوري روي ويرون نصب كرده باشند. لاستيكهاي توربيني وينسرو نيز كاملا توسط كمپاني منصوري طراحي شده و براي استفاده در ويرون جديد مورد استفاده قرار گرفتهاند.
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif][External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080]در نشان دادن نام Vincero با نماد V از الايدي استفاده شده است.
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080]فضاي داخلي بوگاتي ويرون هم به علت استفاده از چرم تمساح و مار زيباترين كابين در بين بقيه سوپراسپرتهاست
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [External Link Removed for Guests] [FONT=Tahoma,sans-serif]
[COLOR=#837e6e][FONT=Tahoma,sans-serif] [COLOR=#800080] قلب اين اتومبيل يك موتور 8 ليتري 16 سيلندر با آرايش شكل نهفته كه ميتواند قدرت 1001 اسب بخار را توليد كند.
[External Link Removed for Guests]
منبع:www.mypersianforum.com -منبع اصلی:جام جم آنلاين
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift