تصاویر فرود اضطراری و بدون چرخ جنگنده [COLOR=#c00000]F[COLOR=#000000]-111C نیروی هوایی استرالیا
تصاویر زیر متعلق به فرود اضطراری و بدون چرخ یک فروند هواپیمای جنگنده F-111C Aardvark نیروی هوایی سلطنتی استرالیا میباشند. این حادثه در تاریخ 18 ژوئن 2006 در پایگاه هوایی Amberley به وقوع پیوست و کاپیتان Peter Komar به عنوان خلبان پرواز با همراهی ستوان Luke Warner به عنوان افسر ناوبر توانستند با استفاده از سامانه غلاب نگه دارنده سریع (Arresting Hook) هواپیمای فوق را با موفقیت کامل و کمترین خسارت بر روی باند فرود آورند.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
جهت مشاهده تصاویر با ابعاد اصلی بر روی آنها کلیک نمائید:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
منبع: [External Link Removed for Guests] (وزارت دفاع استرالیا)
موفق باشید
تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1742
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3423 بار
- سپاسهای دریافتی: 5849 بار
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
البته از هوک و کابل استوپر استفاده شده و الا نه تنها خسارت افزون می شد بلکه امکان اتش گرفتن هواپیما هم زیادتر می شد اگر چه معمولا در اینگونه مواقع اضطراری خلبان سعی می کند با پرواز اضافی بر روی منطقه فرود اکثر سوخت باقیمانده را مصرف کند
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
به هر حال نمیشه از مهارات بالای خلبانان آن به سادگی گذشت. نیروی هوایی استرالیا قبل از بازنشسته کردن F-111 های خود همواره به این بمب افکنها افتخار میکرد و نگاه ویژه ای به خلبانان آن داشت. هر چند این بمب افکنها دیگر بازنشته شده اند و در نیروی هوایی استرالیا غیر عملیاتی میباشند اما تصاویر مانور F-111 های استرالیا در حین عبور از میان آسمانخراشها که نشاندهنده مهارت بالای خلبانان آن بود تا مدتها از ذهنها پاک نمیشود. خبر فوق هم تاکید بر همین قضیه دارد.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]shafagh 2
درود بر شما
با سپاس فراوان از توضیحات استاد بزرگوارم, جناب Shahryar گرامی
دلیل اصلی استفاده از Tail Hook و کابل Arrestor در این فرود, دستورالعمل های صریح کمپانی General Dynamics ایالات متحده جهت رویارویی با این شرایط خطرناک میباشد. هرچند نمونه های C در اختیار استرالیا از ارابه های فرود تقویت شده بهره میبردند اما بروز نقص فنی در این سیستم و عدم باز شدن کامل چرخ ها همواره به عنوان یک اتفاق انکار ناپذیر در کلیه شاخه های هوانوردی تلقی میگردد. چنانچه کاپیتان Peter Komar در طول این عملیات با استفاده عادی از Flap و Spoiler های هواپیما قصد انجام فرود را داشتند, قطعا" میزان تنش عمودی وارد شده بر پیکره هواپیما در لحظه اولین تماس و Touchdown افزایش میافت و متوقف نمودن آن بدون وجود ترمزهای کمکی امری خطرناک محسوب مبگردید و دلیل اصلی دستورالعمل سازنده مبنی بر استفاده از سامانه Arresting نیز در توانایی کاهش تدریجی سرعت پس از اولین تماس با سطح باند نهفته است. البته مهارت بسیار بالای خلبان در این مورد بی تاثیر نبوده است زیرا هواپیماهای F-111 Aardvark به دلیل طراحی خاص و شکل آیرودینامیکی خود, دارای فرمانپذیری متفاوت با سایر جنگنده های هم رده میباشند و خلبانان آن نیز همواره از بین بهترین های نیروی هوایی انتخاب میگردیدند. این مسئله در نیروی هوایی آمریکا نیز مشهود بود.
[External Link Removed for Guests] Arrestor Cable
موفق باشید
درود بر شما
با سپاس فراوان از توضیحات استاد بزرگوارم, جناب Shahryar گرامی
دلیل اصلی استفاده از Tail Hook و کابل Arrestor در این فرود, دستورالعمل های صریح کمپانی General Dynamics ایالات متحده جهت رویارویی با این شرایط خطرناک میباشد. هرچند نمونه های C در اختیار استرالیا از ارابه های فرود تقویت شده بهره میبردند اما بروز نقص فنی در این سیستم و عدم باز شدن کامل چرخ ها همواره به عنوان یک اتفاق انکار ناپذیر در کلیه شاخه های هوانوردی تلقی میگردد. چنانچه کاپیتان Peter Komar در طول این عملیات با استفاده عادی از Flap و Spoiler های هواپیما قصد انجام فرود را داشتند, قطعا" میزان تنش عمودی وارد شده بر پیکره هواپیما در لحظه اولین تماس و Touchdown افزایش میافت و متوقف نمودن آن بدون وجود ترمزهای کمکی امری خطرناک محسوب مبگردید و دلیل اصلی دستورالعمل سازنده مبنی بر استفاده از سامانه Arresting نیز در توانایی کاهش تدریجی سرعت پس از اولین تماس با سطح باند نهفته است. البته مهارت بسیار بالای خلبان در این مورد بی تاثیر نبوده است زیرا هواپیماهای F-111 Aardvark به دلیل طراحی خاص و شکل آیرودینامیکی خود, دارای فرمانپذیری متفاوت با سایر جنگنده های هم رده میباشند و خلبانان آن نیز همواره از بین بهترین های نیروی هوایی انتخاب میگردیدند. این مسئله در نیروی هوایی آمریکا نیز مشهود بود.
[External Link Removed for Guests] Arrestor Cable
موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 875
- تاریخ عضویت: جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷, ۷:۳۶ ب.ظ
- محل اقامت: شهرکرد
- سپاسهای ارسالی: 1385 بار
- سپاسهای دریافتی: 3738 بار
- تماس:
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
Shahryar نوشته شده:اما تصاویر مانور F-111 های استرالیا در حین عبور از میان آسمانخراشها که نشاندهنده مهارت بالای خلبانان آن بود تا مدتها از ذهنها پاک نمیشود.
سلام استاد عزیز
میشه این تصاویر را در پست قرار بدین تا ما هم بهره ببریم .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
کارت پستال درخواستی اعضای سنترال
[External Link Removed for Guests]
کارت پستال درخواستی اعضای سنترال
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
sayeh_roshan_1988 نوشته شده:Shahryar نوشته شده:اما تصاویر مانور F-111 های استرالیا در حین عبور از میان آسمانخراشها که نشاندهنده مهارت بالای خلبانان آن بود تا مدتها از ذهنها پاک نمیشود.
سلام استاد عزیز
میشه این تصاویر را در پست قرار بدین تا ما هم بهره ببریم .
سه چهار سال پیش پستش رو تو سایت قرار دادم و دوستان قدیمی به خاطر دارند اما الان نمیتونم پیدا کنم. به هر حال مجددا تصاویر را در همین تاپیک قرار میدم. این تصاویر مربوط به نمایشگاه 2008 Indy Airshow بود.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
-
- پست: 153
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 69 بار
- سپاسهای دریافتی: 377 بار
- پست: 316
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۰:۱۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2097 بار
- سپاسهای دریافتی: 2074 بار
Re: تصاویر لحظه به لحظه از فرود اضطراری و بدون چرخ F-111C
تصاویر نفسگیری بودند...
واقعاً مهارت بالایی رو میطلبه.
واقعاً مهارت بالایی رو میطلبه.