[External Link Removed for Guests]
بالگرد Schweizer Model 333 که در کلاس بالگردهای سبک موتور توربینی قرار می گیرد، گونه تقویت شده و تغییر یافته مدل 330 است که در سال 1993 وارد خدمت شده بود. مشخصات جدید این بالگرد شامل افزایش ارتفاع در ارابه های فرود و بهسازی قطعات سیستم دینامیکی و روتورهای جدید است که باعث افزایش قدرت بار مفید، سرعت و قابلیت پرواز ایستا در مقایسه با سلف خود شده است.
[External Link Removed for Guests]
این بالگرد به منظور انجام مأموریت هایی مانند اعمال قانون هوابرد، آموزش خلبانی پایه و پیشرفته، گشت و مراقبت از خطوط انتقال نیرو و نفت، جمع آوری الکترونیکی خبر، حمل نقل و دیگر کاربردهای چند منظوره طراحی و ساخته شده است. در سال 1983 کمپانی شوایتزر توسط کمپانی هیوز اجازه ساخت بالگرد مدل 300C را دریافت کرد که همین امر باعث ورود شوایتزر به جرگه تولید کننده های بالگرد شد.
[External Link Removed for Guests]
در سال 1986 شوایتز کل برنامه مدل 300C را خریداری کرده و در سال های بعدی خانواده این بالگرد را با دو مدل 330 و 300CB گسترده تر کرد. کمپانی آمریکایی شوایتزر در سال 2004 توسط کمپانی بزرگ طراحی و ساخت بالگرد سیکورسکی خریداری شده و اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه های این کمپانی به فعالیت شمغول است.
[External Link Removed for Guests]
مدل 333 بالگرد شوایتزر در ژانویه سال 2000 میلادی گواهینامه پرواز را از FAA دریافت کرده و در پایان همان سال توسط پلیس هیوستون به خدمت گرقته شد. به همراه مدل جدید کیت ارتقا و به روزرسانی مدل های 330 و 330SP ب استاندارد 333 نیز توسط این کمپانی عرضه شده که اولین بالگرد ارتقا یافته با این کیت در سال 2001 توسط پلیس سان آنتونیو به خدمت گرفته شد.
[External Link Removed for Guests]
در ژانویه سال 2004 کمپانی شوایتزر گواهینامه FAA را برای گونه ای از این بالگرد با قدرت برخاست افزایش یافته دریافت کرد. این ارتقا هم به صورت انتخابی در مدل های جدید و هم به طور کیت برای مدل های قدیمی قابل ارائه بود. در این ارتقا محدوده حداکثر قابل ارائه بود. در این ارتقا محوده حداکثر قدرت برخاست پنج دقیقه ای از 252 به 280 شفت اسب بخار رساند شده که در نتیجه سقف پرواز ایستای خارج از تأثیر زمین به 6 هزار پا افزایش یافت.
[External Link Removed for Guests]
از بدنه مدل 333 در و ساخت بالگرد تاکتیکی بدون سرنیشن RQ-8A Firescout کمپانی نورث روپ گرومن که برای نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده، استفاده شده است. شوایتزر333 هم چنین در مراحل اولیه نمایشگر فن آوری بالگرد دارای توانایی پرواز با سیم سیکورسکی X2 نیز به کار گرفته شد. [External Link Removed for Guests]
روتور ارتقا یافته مدل 333 و نیز فن آوری پیشرفته به کار برده شده در پره های روتور توانایی حمل 30 درصد بار خارجی بیشتر از مدل 330 را به این بالگرد داده است. قابل ذکر است که پره های روتور اصلی دارای ماهواره های کوژدار با برآر زیاد هستند. روتور با قطر کلگی بیشتر با دیسک بزرگ تر توسط هزار خاری به شفت محرک متصل شده تا حداکثر قدرت برخاست و قدرت پیوسته، گشتاور و سرعت را افزایش دهد.
[External Link Removed for Guests]
با وزن برخاست برای یک عملیات معمولی این بالگرد سرعت پیمایشی حود 105 نات را بیش از 5/3 ساعت می تواند داشته باشد و سقف پرواز ایستای این بالگرد تحت تأثیر زمین بالای 8 هزار پا است. شکل بدنه و سکان های عمودی و افقی ثابت بزرگ موجب افزایش پایداری و هندلینگ پروازی و در نهایت ارابه های فرود با ارتفاع بیشتر باعث افزایش فاصله ایمن بدنه با زمین شده است. برای افزایش ایمنی در هنگام برخورد سازه این بالگرد دارای 29 اینچ بخش جاذب انرژی برخورد بوده و یک مخزن سوخت بادکنکی مقاوم در برابر ضربه نیز به تجهیزات آن اضافه شده است.
[External Link Removed for Guests]
کاکپیت عریض این بالگرد را می توان مجهز به سه صندلی برای مأموریت های چند منظوره و یا چهار صندلی برای حمل مسافر بیشتر کرد. برای این بالگرد و پانل آلات دقیق در نظر گرفته شده که بسته به انتخاب مشتری یک نوع VFR و یک پانل VFR/FR دارای محل نصب آلات و ادوات جدید قابل سفارش است. بالگرد شوایتزر مدل 333 از یک موتور توربوشفت رولزرویس 250-C20W نیرو می گیرد. حداکثر قدرت برخاست این بالگرد 420 شفت اسب بخار بوده و گنجایش سوخت آن نیز 276 لیتر است.
[External Link Removed for Guests]
============================
به نقل از: [External Link Removed for Guests]
تصاویر: CAPTAIN PILOT
============================
*-* Special Edit For CentralClubs *-*
*-* آشنایی با هلیکوپتر سبک Schweizer Model 333 *-*
در اين بخش ميتوانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي غير نظامي به بحث بپردازيد
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
*-* آشنایی با هلیکوپتر سبک Schweizer Model 333 *-*
پست توسط CAPTAIN PILOT »
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
دلیل: تصاویر بازیابی شد.
دلیل: تصاویر بازیابی شد.
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
بازگشت به “بالگردهاي غير نظامي”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها