همه چيز درباره ايرانسل (تاپيک جامع)
مدیر انجمن: شوراي نظارت
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
همه چيز درباره ايرانسل (تاپيک جامع)
تخفيف ويژه ايرانسل براي دولتيها
شركت خدمات ارتباطي ايرانسل براي جذب مشتري بيشتر و جلوگيري از افت فروش خود اقدام به تخفيفات ويژه به نهادها و سازمانهاي دولتي كرده است.
ايرانسل كه در آغاز با تبليغات خود موفق شده بود مشتريان بسياري را جذب خود كند اما در حال حاضر و با گذشت حدود چهار هفته از زمان توزيع اين سيم كارتها از تعداد 350 هزار سيم كارت تنها 170 هزار سيم كارت به فروش رفته است.
ايرانسل به همين دليل با ارسال نامهاي به نهادها و سازمانهاي دولتي اقدام به ارايه تخفيفهاي ويژه به اين نهادها براي فروش سيم كارتهاي خود كرده است.
براساس اين گزارش در اين تخفيفها بهاي هر سيم كارت 140 هزار تومان عنوان شده است و 720 دقيقه نيز مكالمه رايگان به مدت يكسال(هر ماه 60 دقيقه) از سوي ايرانسل در نظر گرفته شده است.
اين شركت به سازمانها و نهادهاي دولتي اعلام كرده كه اگر اقدام به خريد سيم كارت 150 هزار توماني كنند، از پرداخت آبونمان به مدت يكسال هم معاف خواهند شد.
اين در حالي است كه اين تخفيفها مشمول افراد عادي نميشود.
سقف اعتباري ماهيانهي سيمكارتهاي ايرانسل برداشته شد
سقف اعتباري 20 هزار توماني ماهيانهي سيمكارتهاي ايرانسل برداشته شد.
عليرضا قلمبر دزفولي - مدير عامل شركت ايرانسل - در گفتوگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به درخواست تعدادي از مشتركان ايرانسل كه با call center اين شركت تماس گرفتهاند، تصميم گرفتيم تا اين سقف 20 هزار توماني ماهيانهي سيمكارتهاي 150 هزار توماني ايرانسل برداشته شود.
وي با بيان اينكه اين كار در جهت كسب رضايت مشتركان انجام شده است، تصريح كرد: اين شركت ظرف مدت دو تا سه ماه متوسط كاركرد مشتركان را اندازهگيري و مشخص ميكند كه مشتركان با چه مبلغي راحتتر هستند.
گفتني است، او پيش از اين با بيان اين كه قبوض اين سيمكارتها هر ماه صادر ميشود و مهلت پرداخت آن 20 روزه است، گفته بود: سيمكارتهاي ايرانسل 20 هزار تومان اعتبار دارند و مشتركان براي استفاده بيشتر از اين اعتبار، بايد مبلغي به عنوان اعتبار در اختيار ايرانسل قرار دهند؛ در غير اين صورت، تلفن آنها قطع خواهد شد.
برخي از دستاندركاران بازار معتقدند كه اين تصميم در پي آن گرفته شده كه استقابل مردم در خريد سيمكارت تلفن همراه اپراتور نوع دوم كمتر از حد انتظار بوده است.
شركت خدمات ارتباطي ايرانسل براي جذب مشتري بيشتر و جلوگيري از افت فروش خود اقدام به تخفيفات ويژه به نهادها و سازمانهاي دولتي كرده است.
ايرانسل كه در آغاز با تبليغات خود موفق شده بود مشتريان بسياري را جذب خود كند اما در حال حاضر و با گذشت حدود چهار هفته از زمان توزيع اين سيم كارتها از تعداد 350 هزار سيم كارت تنها 170 هزار سيم كارت به فروش رفته است.
ايرانسل به همين دليل با ارسال نامهاي به نهادها و سازمانهاي دولتي اقدام به ارايه تخفيفهاي ويژه به اين نهادها براي فروش سيم كارتهاي خود كرده است.
براساس اين گزارش در اين تخفيفها بهاي هر سيم كارت 140 هزار تومان عنوان شده است و 720 دقيقه نيز مكالمه رايگان به مدت يكسال(هر ماه 60 دقيقه) از سوي ايرانسل در نظر گرفته شده است.
اين شركت به سازمانها و نهادهاي دولتي اعلام كرده كه اگر اقدام به خريد سيم كارت 150 هزار توماني كنند، از پرداخت آبونمان به مدت يكسال هم معاف خواهند شد.
اين در حالي است كه اين تخفيفها مشمول افراد عادي نميشود.
سقف اعتباري ماهيانهي سيمكارتهاي ايرانسل برداشته شد
سقف اعتباري 20 هزار توماني ماهيانهي سيمكارتهاي ايرانسل برداشته شد.
عليرضا قلمبر دزفولي - مدير عامل شركت ايرانسل - در گفتوگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به درخواست تعدادي از مشتركان ايرانسل كه با call center اين شركت تماس گرفتهاند، تصميم گرفتيم تا اين سقف 20 هزار توماني ماهيانهي سيمكارتهاي 150 هزار توماني ايرانسل برداشته شود.
وي با بيان اينكه اين كار در جهت كسب رضايت مشتركان انجام شده است، تصريح كرد: اين شركت ظرف مدت دو تا سه ماه متوسط كاركرد مشتركان را اندازهگيري و مشخص ميكند كه مشتركان با چه مبلغي راحتتر هستند.
گفتني است، او پيش از اين با بيان اين كه قبوض اين سيمكارتها هر ماه صادر ميشود و مهلت پرداخت آن 20 روزه است، گفته بود: سيمكارتهاي ايرانسل 20 هزار تومان اعتبار دارند و مشتركان براي استفاده بيشتر از اين اعتبار، بايد مبلغي به عنوان اعتبار در اختيار ايرانسل قرار دهند؛ در غير اين صورت، تلفن آنها قطع خواهد شد.
برخي از دستاندركاران بازار معتقدند كه اين تصميم در پي آن گرفته شده كه استقابل مردم در خريد سيمكارت تلفن همراه اپراتور نوع دوم كمتر از حد انتظار بوده است.
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
با همکاري نوکيا و هواوي؛ خط توليد تجهيزات شبكه ايرانسل افتتاح مي شود
در حال حاضر قطعات راهاندازي خط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه شركت هواوي چين وارد گمرك شده و به محض ترخيص قطعات، خط توليد اين شركت راهاندازي ميشود.
خط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه ايرانسل با همكاري در شركت بين المللي نوكيا، هواوي و شركت صنايع مخابرات ايران، در هفته آينده افتتاح ميشود.
مهندس عليرضا قلمبر دزفولي ، مديرعامل شركت خدمات ارتباطي ايرانسل ، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر قطعات راهاندازي خط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه شركت هواوي چين وارد گمرك شده و به محض ترخيص قطعات، خط توليد اين شركت راهاندازي ميشود.
وي، افزود: قسمت اصلي خط توليد راهاندازي شده است كه با ترخيص قطعات ديگر از گمرك، با همكاري شركتهاي هواوي و صنايع مخابرات ايران در هفته آينده افتتاح ميشود.
مهندس دزفولي، گفت: مذاكراتي نيز در همين راستا با شركت نوكيا كه يكي از پيمانكاران اصلي شبكه ايرانسل محسوب ميشود انجام شده و توافقنامههايي نيز به امضا رسيده است.
وي، تصريح كرد: شركت نوكيا نيز با همكاري مجموعهاي از توليدكنندگان داخلي و كنسرسيوم فارس اقدام به توليد داخلي خواهد كرد كه قرارداد توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه ايرانسل توسط اين شركت در هفته جاري به امضا طرفين ميرسد.
مديرعامل ايرانسل ، گفت: قرارداد توليد تجهيزات يا مستقيما با شركت نوكيا بسته ميشود و يا با شركت پيش آهنگ كه به عنوان نماينده نوكيا در ايران معرفي شده ، منعقد خواهد شد.
دزفولي ، افزود: با راهاندازي خط توليد شركتهاي نوكيا و هواوي در ايران، بيش از 70 درصد قطعات اصلي تجهيزات شبكه تلفن همراه در كشور توليد خواهد شد.
وي، يادآور شد: در حال حاضر توليدكنندگان تجهيزات شبكه GSM حتي براي توليد تجهيزات ابتدايي توان كافي براي پاسخگويي به نياز پيمانكاران را ندارند.
دزفولي ، تصريح كرد: براساس طرح تجاري شركتهاي توليدكننده، پس از گذر از بحرانهاي اوليه توليد، ظرف چند سال آينده نه تنها در حوزه تجهيزات شبكه تلفن همراه از وابستگي به كشورهاي خارجي بي نياز خواهيم شد بلكه قادر به صادرات تجهيزات شبكه تلفن همراه به ديگر اپراتورهاي دنيا ميشويم.
مديرعامل ايرانسل ، با اشاره به موارد قرارداد توسعه شبكه ايرانسل ، گفت: در قراردادي كه با پيمانكاران توسعه شبكه ايرانسل منعقد شده به صراحت به استفاده از 51 درصد از توليدات داخلي اشاره شده است كه راهاندازي خطوط توليد در داخل كشور نيز برگرفته از اين بند قرارداد بوده است.
وي ، افزود: با راهاندازي خطوط توليد شبكه تلفن همراه در كشور توسط پيمانكاران ايرانسل پنج تا شش هزار شغل در كشور ايجاد مي شود.
مديرعامل شركت ايرانسل ، راهاندازي خطوط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه با دو شركت صاحب نام در اين عرصه را نقطه عطفي در تاريخ صنعت مخابرات كشور دانست.
خط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه ايرانسل با همكاري در شركت بين المللي نوكيا، هواوي و شركت صنايع مخابرات ايران، در هفته آينده افتتاح ميشود.
مهندس عليرضا قلمبر دزفولي ، مديرعامل شركت خدمات ارتباطي ايرانسل ، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر قطعات راهاندازي خط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه شركت هواوي چين وارد گمرك شده و به محض ترخيص قطعات، خط توليد اين شركت راهاندازي ميشود.
وي، افزود: قسمت اصلي خط توليد راهاندازي شده است كه با ترخيص قطعات ديگر از گمرك، با همكاري شركتهاي هواوي و صنايع مخابرات ايران در هفته آينده افتتاح ميشود.
مهندس دزفولي، گفت: مذاكراتي نيز در همين راستا با شركت نوكيا كه يكي از پيمانكاران اصلي شبكه ايرانسل محسوب ميشود انجام شده و توافقنامههايي نيز به امضا رسيده است.
وي، تصريح كرد: شركت نوكيا نيز با همكاري مجموعهاي از توليدكنندگان داخلي و كنسرسيوم فارس اقدام به توليد داخلي خواهد كرد كه قرارداد توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه ايرانسل توسط اين شركت در هفته جاري به امضا طرفين ميرسد.
مديرعامل ايرانسل ، گفت: قرارداد توليد تجهيزات يا مستقيما با شركت نوكيا بسته ميشود و يا با شركت پيش آهنگ كه به عنوان نماينده نوكيا در ايران معرفي شده ، منعقد خواهد شد.
دزفولي ، افزود: با راهاندازي خط توليد شركتهاي نوكيا و هواوي در ايران، بيش از 70 درصد قطعات اصلي تجهيزات شبكه تلفن همراه در كشور توليد خواهد شد.
وي، يادآور شد: در حال حاضر توليدكنندگان تجهيزات شبكه GSM حتي براي توليد تجهيزات ابتدايي توان كافي براي پاسخگويي به نياز پيمانكاران را ندارند.
دزفولي ، تصريح كرد: براساس طرح تجاري شركتهاي توليدكننده، پس از گذر از بحرانهاي اوليه توليد، ظرف چند سال آينده نه تنها در حوزه تجهيزات شبكه تلفن همراه از وابستگي به كشورهاي خارجي بي نياز خواهيم شد بلكه قادر به صادرات تجهيزات شبكه تلفن همراه به ديگر اپراتورهاي دنيا ميشويم.
مديرعامل ايرانسل ، با اشاره به موارد قرارداد توسعه شبكه ايرانسل ، گفت: در قراردادي كه با پيمانكاران توسعه شبكه ايرانسل منعقد شده به صراحت به استفاده از 51 درصد از توليدات داخلي اشاره شده است كه راهاندازي خطوط توليد در داخل كشور نيز برگرفته از اين بند قرارداد بوده است.
وي ، افزود: با راهاندازي خطوط توليد شبكه تلفن همراه در كشور توسط پيمانكاران ايرانسل پنج تا شش هزار شغل در كشور ايجاد مي شود.
مديرعامل شركت ايرانسل ، راهاندازي خطوط توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه با دو شركت صاحب نام در اين عرصه را نقطه عطفي در تاريخ صنعت مخابرات كشور دانست.
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
سيمكارتهاي كپي شده حداكثر ظرف 12 ساعت شناسايي و بلوك ميشود
رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران، گفت: سيم كارتهاي كپي شده تلفن همراه حداكثر ظرف ۱۲ساعت از زمان كپي شدن توسط سيستمهاي مخابرات شناسايي شده و هر دو سيمكارت اصل و فرع بلوك (قطع) ميشوند.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، "وفا غفاريان" افزود: اين دستگاههاي كپي سيم كارت كه چندي است به بازار آمدهاند، ساخت چين هستند و توانايي كپي كردن سيم كارتهاي قديمي ما مشهور به كانتنت يك را دارند.
به گفته معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين دستگاه قابليت كپي سيمكارتهاي جديد ارتباطات سيار و نيز تمامي سيمكارتهاي تاليا و ايرانسل را كه آنها نيز از نوع جديد هستند و داراي سيستمهاي امنيتي بيشتري هستند، ندارد.
غفاريان درباره شيوه شناسايي سيم كارتها كپيشده، گفت: ازآنجا كه سيم- كارتها مرتبا موقعيت خود را به رايانههاي ما اعلام ميكنند و شماره گوشيها نيز ثبت است، سيستم دو سيمكارت را كه با دو شماره از دومحل تماس ميگيرند، مييابد و چون امكان تشخيص فرع و اصل سيم كارت نيست، هر دو را بلوك ميكند تا مالك دستگاه مراجعه و تكليف خود را معين كند.
رييس هيات مديره شركت مخابرات گفت كه امور مشتركان شركت ارتباطات سيار به وي اعلام كرده است سيمكارتهايي كهتاكنون كپي شده چندان زياد نبودهاند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارشنبه گذشته در گفتوگو با خبرنگاران، وجود چنين سيمكارتهايي را شايعه خواند و گفت: سيستمهاي ما چنين چيزي را تشخيص نداده است و ممكن است نوعي كلاهبرداري براي فروش يك دستگاه باشد.
غفاريان در عين حال گفت كه ظرف دو سه ماهي كه با بلوك شدن سيم كارتهاي كپي شده، اين دستگاهها از رواج ميافتند ، نگران كساني است كه ممكن است چنين سيم كارتهايي را بخرند و لذا به مردم توصيه كرد سيم كارت رااز مراجع معتبر خريداري كه پروانه كسب دارند و نيز سيم كارت خود را به كساني كه نميشناسند و اطمينان به آنها ندارند، ندهند.
"عباسعلي ابوالفضلي" مدير روابط عمومي شركت ارتباطات سيار نيز گفت كه تاكنون تنها يك مورد سيم كارت كپي شده شناسايي و بلوك شده است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایرنا، "وفا غفاريان" افزود: اين دستگاههاي كپي سيم كارت كه چندي است به بازار آمدهاند، ساخت چين هستند و توانايي كپي كردن سيم كارتهاي قديمي ما مشهور به كانتنت يك را دارند.
به گفته معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اين دستگاه قابليت كپي سيمكارتهاي جديد ارتباطات سيار و نيز تمامي سيمكارتهاي تاليا و ايرانسل را كه آنها نيز از نوع جديد هستند و داراي سيستمهاي امنيتي بيشتري هستند، ندارد.
غفاريان درباره شيوه شناسايي سيم كارتها كپيشده، گفت: ازآنجا كه سيم- كارتها مرتبا موقعيت خود را به رايانههاي ما اعلام ميكنند و شماره گوشيها نيز ثبت است، سيستم دو سيمكارت را كه با دو شماره از دومحل تماس ميگيرند، مييابد و چون امكان تشخيص فرع و اصل سيم كارت نيست، هر دو را بلوك ميكند تا مالك دستگاه مراجعه و تكليف خود را معين كند.
رييس هيات مديره شركت مخابرات گفت كه امور مشتركان شركت ارتباطات سيار به وي اعلام كرده است سيمكارتهايي كهتاكنون كپي شده چندان زياد نبودهاند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات چهارشنبه گذشته در گفتوگو با خبرنگاران، وجود چنين سيمكارتهايي را شايعه خواند و گفت: سيستمهاي ما چنين چيزي را تشخيص نداده است و ممكن است نوعي كلاهبرداري براي فروش يك دستگاه باشد.
غفاريان در عين حال گفت كه ظرف دو سه ماهي كه با بلوك شدن سيم كارتهاي كپي شده، اين دستگاهها از رواج ميافتند ، نگران كساني است كه ممكن است چنين سيم كارتهايي را بخرند و لذا به مردم توصيه كرد سيم كارت رااز مراجع معتبر خريداري كه پروانه كسب دارند و نيز سيم كارت خود را به كساني كه نميشناسند و اطمينان به آنها ندارند، ندهند.
"عباسعلي ابوالفضلي" مدير روابط عمومي شركت ارتباطات سيار نيز گفت كه تاكنون تنها يك مورد سيم كارت كپي شده شناسايي و بلوك شده است.
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
6میلیارد اس ام اس ایرانی در 9 ماه
؛در ٩ ماه اول سال ٥٨، ٦ ميليارد پيام كوتاه از طريق تلفن همراه ارسال شده است با اين رقم ركورد ثبت پيام كوتاه (sms) در ايران شكسته شد. دكتر داوود زارعيان مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مخابرات ايران ضمن اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت ركورد ثبت روزانه ارسال پيام كوتاه مربوط به عید نوروز است كه به ٠٤ ميليون پيام در يك روز رسيده است.باتوجه به اين كه هزينه ارسال هر پيام ٠٤١ ريال است درآمد سالانه وزارت ارتباطات از اين سرويس نوپاي تلفن همراه بالغ بر ٢١١ ميليارد تومان مي شود. طنز، فكاهي، مسائل اجتماعي، سياسي، تبليغي، مذهبي، خرافي، اطلاع رساني، ادبي و ورزشي از عمده موضوعاتي است كه در پيام هاي كوتاه ٤١ ميليون نفر كاربر تلفن همراه رد و بدل مي شود.خبرنگار ما براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين پديده نوين ارتباطي با دكتر داوود زارعيان مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مخابرات ايران، دكتر علي اصغر محكي مدرس دانشگاه علامه طباطبايي و معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، دكتر نوروز هاشم زهي جامعه شناس و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد و دكتر مسعود كوثري عضو هيئت علمي و رئيس گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران گفتگوهايي انجام داده است كه از نظر شما مي گذرد:
گفتگو با مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران
- پيام كوتاه (sms) يك رسانه محسوب مي شود. اين رسانه چه خدماتي مي تواند ارائه كند؟
در حال حاضر اخبار زيادي از طريق پيام كوتاه فرستاده مي شود. بانك ها، سازمان هواشناسي و شركت هاي تبليغاتي هر يك به نحوي از اين رسانه استفاده مي كنند.
در حال حاضر بعضي روزنامه ها از طريق پيام كوتاه اقدام به انتشار اخبار مي كنند. اما كاركرد بسيار مهم پيام كوتاه كه امروزه بسيار مورد توجه قرار گرفته است استفاده از آ ن در زمان بروز بحران است. با گذشت زمان فرهنگ استفاده از اين سرويس نهادينه تر مي شود طوري كه پيام كوتاه در ابتدا فقط كاربرد شخصي داشت ولي در حال حاضر كاربرد عمومي و اجتماعي هم پيدا كرده است.تا آخر امسال آمار ارسال پيام كوتاه به حدود ٨ ميليارد خواهد رسيد. اوايل سال گذشته فقط ٥/٢ ميليون نفر امكان ارسال پيام كوتاه داشتند و از نيمه دوم سال ٤٨ با راه اندازي رايگان پيام كوتاه براي تمامي مشتركان استفاده از اين سرويس نيز به طور ناگهاني افزايش يافت طوري كه در حال حاضر ٤١ ميليون مشترك تلفن همراه (معمولي، اعتباري و ايرانسل) داريم كه همه آنها امكان بهره برداري از اين سرويس را دارند.
گفتگو با مدرس دانشگاه علامه طباطبايي
-محتواي پيام هاي كوتاه شامل چه مواردي است؟
تنوع اين پيام ها بسيار زياد است. واقعيت اين است كه پيام كوتاه نمودار رفتار اجتماعي و عادات زباني مردم و انعكاسي از جامعه است. پيام هاي تبريك و تسليت، تبليغاتي و تجاري، طنز و فكاهي از جمله عنوان هاي ارسالي از طريق سرويس پيام كوتاه است. يك نكته بسيار مهم در مورد اين پديده نوين آن است كه دقيقا مانند فرآيند اشاعه شايعه، جمع بسيار زيادي در كوتاه ترين زمان از يك خبر اطلاع پيدا مي كنند. طوري كه يك گيرنده پيام به سرعت تبديل به فرستنده پيام براي عده زيادي مي شود. بنابراين، سرويس پيام كوتاه مي تواند در گسترش شايعه و يا انتشار اخبار غيررسمي نقش مهمي ايفا كند. يكي از كاربردهاي مهم اين رسانه هنگام بروز يك فاجعه يا بحران است كه احتمال از كار افتادن رسانه هاي بزرگ طي آن افزايش مي يابد به عنوان مثال در هنگام بروز زلزله، سيل و آتش سوزي كه ممكن است زيرساخت هاي رسانه هاي بزرگ از كار بيفتند، از طريق پيام كوتاه تلفن همراه مي توان اخبار و اطلاعاتي را ارسال كرد. همچنين بدين وسيله مي توان با مردم به صورت دوستانه، صميمي و دو طرفه ارتباط برقرار كرد.
گفتگو با جامعه شناس
-پيام كوتاه داراي چه ويژگي هايي است و چه محتوايي دارد؟
از طريق پيام كوتاه صوت، متن و تصوير قابل انتقال است و افراد بدين شكل مي توانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند. محتواي پيام هاي ارسالي به ٢ دسته كلي قابل تقسيم بندي است:١ - محتواي مجاز و مطابق با ارزش ها و هنجارهاي فرهنگي و اخلاقي جامعه مثل پيام هاي تبريك و تبليغاتي در تجارت و بازاريابي، تبادل اطلاعات شغلي و آموزشي، هماهنگي امور اداري افراد مثل برنامه روزانه، ملاقات ها و اطلاع افراد از وضعيت يكديگر و خبرگيري و برخي سرگرمي ها مثل طنزهاي مناسب ٢- محتواي غير مجاز و مغاير با هنجارها و ارزش هاي فرهنگي و اخلاقي جامعه كه مي تواند در قالب تهديد، تخريب، بردن آبروي يك شخص، طنزهاي غيراخلاقي، ناسزا و حتي تعدي به حريم خصوصي افراد در قالب ارسال تصاوير و پيام هاي غيراخلاقي باشد.
-تاثير كوتاه مدت و درازمدت پيام هاي كوتاه را توضيح دهيد.
تاثير پيام كوتاه مي تواند منفي و مثبت باشد. از جمله در كوتاه مدت برخي از ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي جامعه را دچار تغيير كند و حتي امكان استحاله ارزشي نيز در اين ميان وجود دارد.
-علت افزايش استفاده از پيام كوتاه چيست؟
جوان بودن جمعيت كشور بيشترين انگيزه براي ايجاد ارتباط از طريق پيام كوتاه است. براساس يك تحقيق در سال ٤٠٠٢ در آمريكا، بيشترين ارسال كنندگان پيام كوتاه از مجموع ٠٣ ميليارد sms را جوانان بين ٢١ تا ٤٣ سال تشكيل مي دادند. عامل ديگر تغيير الگوي نظام ارتباطي جامعه و ايجاد يك شيوه ارتباطي جديد است كه به وسيله آن با گمنامي، آزادي و بدون كنترل مي توان پيام ارسال كرد.
گفتگو با رئيس گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران
-تاثير تلفن همراه و سرويس پيام كوتاه بر زندگي افراد چيست؟
تلفن همراه در حال تغيير نوع روابط و ارتباطات بين اشخاص است. به عبارت ديگر الگوهاي سنتي ارتباطات بين اشخاص در اثر حضور تلفن همراه در حال تحول است. ارتباطات شخصي در جامعه ما هم به نوعي سنتي و هم مدرن محسوب مي شود.به نظر مي رسد تلفن همراه با تغيير ساختارها، شيوه جديدي از ارتباط را بين نسل جديد و قديم، فرزندان و والدين و دختران و پسران به وجود آورده است. تلفن همراه نه تنها ارتباطات شخصي بلكه ارتباطات سازماني را هم تغيير داده است. ارتباطات سازماني كه شكل افقي يا عمودي خاصي براي كارمندان و ارتباط آنها با مديران در نظر مي گيرد، اكنون در اثر حضور تلفن همراه كاملا متحول شده است. سرويس پيام كوتاه تلفن همراه باعث تغيير الگوهاي قديمي تعامل شده و حتي برخي موانع و سلسله مراتب را بين كارمندان و روسا از ميان برداشته است. به هر حال تلفن همراه و سرويس ويژه آن يعني پيام كوتاه به جزئي لاينفك از فرهنگ و زندگي روزمره مبدل شده است و نقش تاثيرگذار آن بر فرهنگ جوانان انكارناپذير است.سرويس پيام كوتاه حتي بر ارتباط كلامي از طريق تلفن همراه پيشي گرفته است. به اعتقاد يك فيلسوف ارتباطات، پيام كوتاه (sms) به صورت تظاهري مصرف مي شود. به عبارت ديگر ما صرفا براي ايجاد ارتباط، پيام كوتاه نمي فرستيم بلكه خود فرآيند ارسال پيام داراي اهميت زيادي است و افراد از دريافت پيام بدون نگاه به محتواي آن احساس رضايت مي كنند. طي تحقيقي بر روي شمار بالايي از دانشجويان، مشخص شد كه بيشتر آنها از دريافت پيام كوتاه خوشحال مي شوند.
-عملكرد پيام كوتاه به عنوان يك رسانه چگونه است؟
پيام كوتاه ابزاري رسانه اي براي ارتباط سريع و پويا بين اشخاص است.زماني كه برخي مراكز يا منابع توليد خبر پيامي را براي همه كاربران ارسال مي كنند سرويس پيام كوتاه تبديل به رسانه اي جمعي مي شود. اخبار هواشناسي، اخبار ترافيك و يا كليه اخباري كه از يك منبع خبر براي ديگران ارسال مي شود پيام كوتاه را تبديل به يك رسانه كرده است.
-بيشترين محتوايي كه در پيام هاي كوتاه رد وبدل مي شود چيست؟
براساس نتايج تحقيقي كه ما انجام داده ايم و قابل تعميم به كل جمعيت است، لطيفه هاي مختلف سهم بيشتري دارند.
به هر حال نبود ارتباط مستقيم (چهره به چهره) و حتي گفتاري سبب كاهش فشار رواني و در نتيجه ارسال بعضي پيام هاي كوتاه بين افرادي مي شود كه در حالت عادي نمي توانند آن را به يكديگر بگويند. پيام هاي كوتاه همچنين به كمك كساني مي آيد كه نمي توانند با ديگران ارتباط چهره به چهره يا صوتي برقرار كنند.
-آيا سن و جنس كاربران در تعداد پيام هاي كوتاه تاثير مي گذارد؟
بله براساس تحقيق ما ارسال طنز و لطيفه (برخلاف تصور غالب) از سوي دختران بيشتر از پسران است و اين شايد به محدوديت هايي برگردد كه براي بعضي از خانم ها وجود دارد. سن كاربرد پيام كوتاه خيلي پايين است و حتي با رواج پيدا كردن آن، اين سن پايين تر هم خواهد آمد. براساس آمارها از حدود سن ٠٤ تا ٥٤ سالگي به بعد شاهد كاهش استفاده از پيام كوتاه مي باشيم.
- آيا نيازي به آموزش براي استفاده صحيح از اين پديده وجود دارد؟
پيام كوتاه تا حدودي يك پديده خودانگيخته است. از يك منظر پديده اي جهاني است و فرهنگ مرتبط با خود را در سراسر جهان ايجاد خواهد كرد بنابراين در اين زمينه فرقي بين كشورها وجود ندارد اما هر وسيله ارتباطي در يك بستر و زمينه ارتباطي خاصي قرار مي گيرد بنابراين كاربردهاي آن در كشور ما قدري متفاوت از ديگر كشورها است. اين پديده به تدريج در فرهنگ جاري جوامع راه خود را پيدا مي كند اما شايد بتوان با آموزش اصولي، راه هايي براي استفاده مناسب تر از پيام كوتاه پيداكرد.
به اين منظور در سطوح ابتدايي و راهنمايي مي توانيم به فرزندانمان آموزش دهيم تا بهره وري مناسبي از آن داشته باشند. مراكز و منابع فرهنگي مي توانند از طريق تلفن همراه، سرويس هاي مختلفي را در اختيار كاربران قرار دهند.همچنين ارسال اطلاعات مختصر و مفيد از شخصيت ها و منابع فرهنگي و علمي كشور مي تواند نقش مهمي در ارتقاي سطح فرهنگي و علمي جامعه داشته باشد.
پيام هاي ايمني، انتظامي، اخبار علمي كوتاه، معماهاي كوچكي كه ذهن جوانان و نوجوانان را فعال كند و نظرسنجي هاي غيررسمي از طريق محتواي پيام ها مي تواند بهره گيري را از اين سرويس نو پديد به حداكثر برساند.
گفتگو با مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران
- پيام كوتاه (sms) يك رسانه محسوب مي شود. اين رسانه چه خدماتي مي تواند ارائه كند؟
در حال حاضر اخبار زيادي از طريق پيام كوتاه فرستاده مي شود. بانك ها، سازمان هواشناسي و شركت هاي تبليغاتي هر يك به نحوي از اين رسانه استفاده مي كنند.
در حال حاضر بعضي روزنامه ها از طريق پيام كوتاه اقدام به انتشار اخبار مي كنند. اما كاركرد بسيار مهم پيام كوتاه كه امروزه بسيار مورد توجه قرار گرفته است استفاده از آ ن در زمان بروز بحران است. با گذشت زمان فرهنگ استفاده از اين سرويس نهادينه تر مي شود طوري كه پيام كوتاه در ابتدا فقط كاربرد شخصي داشت ولي در حال حاضر كاربرد عمومي و اجتماعي هم پيدا كرده است.تا آخر امسال آمار ارسال پيام كوتاه به حدود ٨ ميليارد خواهد رسيد. اوايل سال گذشته فقط ٥/٢ ميليون نفر امكان ارسال پيام كوتاه داشتند و از نيمه دوم سال ٤٨ با راه اندازي رايگان پيام كوتاه براي تمامي مشتركان استفاده از اين سرويس نيز به طور ناگهاني افزايش يافت طوري كه در حال حاضر ٤١ ميليون مشترك تلفن همراه (معمولي، اعتباري و ايرانسل) داريم كه همه آنها امكان بهره برداري از اين سرويس را دارند.
گفتگو با مدرس دانشگاه علامه طباطبايي
-محتواي پيام هاي كوتاه شامل چه مواردي است؟
تنوع اين پيام ها بسيار زياد است. واقعيت اين است كه پيام كوتاه نمودار رفتار اجتماعي و عادات زباني مردم و انعكاسي از جامعه است. پيام هاي تبريك و تسليت، تبليغاتي و تجاري، طنز و فكاهي از جمله عنوان هاي ارسالي از طريق سرويس پيام كوتاه است. يك نكته بسيار مهم در مورد اين پديده نوين آن است كه دقيقا مانند فرآيند اشاعه شايعه، جمع بسيار زيادي در كوتاه ترين زمان از يك خبر اطلاع پيدا مي كنند. طوري كه يك گيرنده پيام به سرعت تبديل به فرستنده پيام براي عده زيادي مي شود. بنابراين، سرويس پيام كوتاه مي تواند در گسترش شايعه و يا انتشار اخبار غيررسمي نقش مهمي ايفا كند. يكي از كاربردهاي مهم اين رسانه هنگام بروز يك فاجعه يا بحران است كه احتمال از كار افتادن رسانه هاي بزرگ طي آن افزايش مي يابد به عنوان مثال در هنگام بروز زلزله، سيل و آتش سوزي كه ممكن است زيرساخت هاي رسانه هاي بزرگ از كار بيفتند، از طريق پيام كوتاه تلفن همراه مي توان اخبار و اطلاعاتي را ارسال كرد. همچنين بدين وسيله مي توان با مردم به صورت دوستانه، صميمي و دو طرفه ارتباط برقرار كرد.
گفتگو با جامعه شناس
-پيام كوتاه داراي چه ويژگي هايي است و چه محتوايي دارد؟
از طريق پيام كوتاه صوت، متن و تصوير قابل انتقال است و افراد بدين شكل مي توانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند. محتواي پيام هاي ارسالي به ٢ دسته كلي قابل تقسيم بندي است:١ - محتواي مجاز و مطابق با ارزش ها و هنجارهاي فرهنگي و اخلاقي جامعه مثل پيام هاي تبريك و تبليغاتي در تجارت و بازاريابي، تبادل اطلاعات شغلي و آموزشي، هماهنگي امور اداري افراد مثل برنامه روزانه، ملاقات ها و اطلاع افراد از وضعيت يكديگر و خبرگيري و برخي سرگرمي ها مثل طنزهاي مناسب ٢- محتواي غير مجاز و مغاير با هنجارها و ارزش هاي فرهنگي و اخلاقي جامعه كه مي تواند در قالب تهديد، تخريب، بردن آبروي يك شخص، طنزهاي غيراخلاقي، ناسزا و حتي تعدي به حريم خصوصي افراد در قالب ارسال تصاوير و پيام هاي غيراخلاقي باشد.
-تاثير كوتاه مدت و درازمدت پيام هاي كوتاه را توضيح دهيد.
تاثير پيام كوتاه مي تواند منفي و مثبت باشد. از جمله در كوتاه مدت برخي از ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي جامعه را دچار تغيير كند و حتي امكان استحاله ارزشي نيز در اين ميان وجود دارد.
-علت افزايش استفاده از پيام كوتاه چيست؟
جوان بودن جمعيت كشور بيشترين انگيزه براي ايجاد ارتباط از طريق پيام كوتاه است. براساس يك تحقيق در سال ٤٠٠٢ در آمريكا، بيشترين ارسال كنندگان پيام كوتاه از مجموع ٠٣ ميليارد sms را جوانان بين ٢١ تا ٤٣ سال تشكيل مي دادند. عامل ديگر تغيير الگوي نظام ارتباطي جامعه و ايجاد يك شيوه ارتباطي جديد است كه به وسيله آن با گمنامي، آزادي و بدون كنترل مي توان پيام ارسال كرد.
گفتگو با رئيس گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران
-تاثير تلفن همراه و سرويس پيام كوتاه بر زندگي افراد چيست؟
تلفن همراه در حال تغيير نوع روابط و ارتباطات بين اشخاص است. به عبارت ديگر الگوهاي سنتي ارتباطات بين اشخاص در اثر حضور تلفن همراه در حال تحول است. ارتباطات شخصي در جامعه ما هم به نوعي سنتي و هم مدرن محسوب مي شود.به نظر مي رسد تلفن همراه با تغيير ساختارها، شيوه جديدي از ارتباط را بين نسل جديد و قديم، فرزندان و والدين و دختران و پسران به وجود آورده است. تلفن همراه نه تنها ارتباطات شخصي بلكه ارتباطات سازماني را هم تغيير داده است. ارتباطات سازماني كه شكل افقي يا عمودي خاصي براي كارمندان و ارتباط آنها با مديران در نظر مي گيرد، اكنون در اثر حضور تلفن همراه كاملا متحول شده است. سرويس پيام كوتاه تلفن همراه باعث تغيير الگوهاي قديمي تعامل شده و حتي برخي موانع و سلسله مراتب را بين كارمندان و روسا از ميان برداشته است. به هر حال تلفن همراه و سرويس ويژه آن يعني پيام كوتاه به جزئي لاينفك از فرهنگ و زندگي روزمره مبدل شده است و نقش تاثيرگذار آن بر فرهنگ جوانان انكارناپذير است.سرويس پيام كوتاه حتي بر ارتباط كلامي از طريق تلفن همراه پيشي گرفته است. به اعتقاد يك فيلسوف ارتباطات، پيام كوتاه (sms) به صورت تظاهري مصرف مي شود. به عبارت ديگر ما صرفا براي ايجاد ارتباط، پيام كوتاه نمي فرستيم بلكه خود فرآيند ارسال پيام داراي اهميت زيادي است و افراد از دريافت پيام بدون نگاه به محتواي آن احساس رضايت مي كنند. طي تحقيقي بر روي شمار بالايي از دانشجويان، مشخص شد كه بيشتر آنها از دريافت پيام كوتاه خوشحال مي شوند.
-عملكرد پيام كوتاه به عنوان يك رسانه چگونه است؟
پيام كوتاه ابزاري رسانه اي براي ارتباط سريع و پويا بين اشخاص است.زماني كه برخي مراكز يا منابع توليد خبر پيامي را براي همه كاربران ارسال مي كنند سرويس پيام كوتاه تبديل به رسانه اي جمعي مي شود. اخبار هواشناسي، اخبار ترافيك و يا كليه اخباري كه از يك منبع خبر براي ديگران ارسال مي شود پيام كوتاه را تبديل به يك رسانه كرده است.
-بيشترين محتوايي كه در پيام هاي كوتاه رد وبدل مي شود چيست؟
براساس نتايج تحقيقي كه ما انجام داده ايم و قابل تعميم به كل جمعيت است، لطيفه هاي مختلف سهم بيشتري دارند.
به هر حال نبود ارتباط مستقيم (چهره به چهره) و حتي گفتاري سبب كاهش فشار رواني و در نتيجه ارسال بعضي پيام هاي كوتاه بين افرادي مي شود كه در حالت عادي نمي توانند آن را به يكديگر بگويند. پيام هاي كوتاه همچنين به كمك كساني مي آيد كه نمي توانند با ديگران ارتباط چهره به چهره يا صوتي برقرار كنند.
-آيا سن و جنس كاربران در تعداد پيام هاي كوتاه تاثير مي گذارد؟
بله براساس تحقيق ما ارسال طنز و لطيفه (برخلاف تصور غالب) از سوي دختران بيشتر از پسران است و اين شايد به محدوديت هايي برگردد كه براي بعضي از خانم ها وجود دارد. سن كاربرد پيام كوتاه خيلي پايين است و حتي با رواج پيدا كردن آن، اين سن پايين تر هم خواهد آمد. براساس آمارها از حدود سن ٠٤ تا ٥٤ سالگي به بعد شاهد كاهش استفاده از پيام كوتاه مي باشيم.
- آيا نيازي به آموزش براي استفاده صحيح از اين پديده وجود دارد؟
پيام كوتاه تا حدودي يك پديده خودانگيخته است. از يك منظر پديده اي جهاني است و فرهنگ مرتبط با خود را در سراسر جهان ايجاد خواهد كرد بنابراين در اين زمينه فرقي بين كشورها وجود ندارد اما هر وسيله ارتباطي در يك بستر و زمينه ارتباطي خاصي قرار مي گيرد بنابراين كاربردهاي آن در كشور ما قدري متفاوت از ديگر كشورها است. اين پديده به تدريج در فرهنگ جاري جوامع راه خود را پيدا مي كند اما شايد بتوان با آموزش اصولي، راه هايي براي استفاده مناسب تر از پيام كوتاه پيداكرد.
به اين منظور در سطوح ابتدايي و راهنمايي مي توانيم به فرزندانمان آموزش دهيم تا بهره وري مناسبي از آن داشته باشند. مراكز و منابع فرهنگي مي توانند از طريق تلفن همراه، سرويس هاي مختلفي را در اختيار كاربران قرار دهند.همچنين ارسال اطلاعات مختصر و مفيد از شخصيت ها و منابع فرهنگي و علمي كشور مي تواند نقش مهمي در ارتقاي سطح فرهنگي و علمي جامعه داشته باشد.
پيام هاي ايمني، انتظامي، اخبار علمي كوتاه، معماهاي كوچكي كه ذهن جوانان و نوجوانان را فعال كند و نظرسنجي هاي غيررسمي از طريق محتواي پيام ها مي تواند بهره گيري را از اين سرويس نو پديد به حداكثر برساند.
-
- پست: 5147
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 127 بار
- تماس:
استقبال از سيمكارتهاي ايرانسل مانند تاليا نبوده است
دبير انجمن فروشندگان سيمكارت، گوشي و لوازمجانبي گفت استقبال از سيم كارتهاي اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل) مانند تاليا نبوده است.
"مهران علينژاد" روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار آيتيايرنا دليل اين امر را ارزان بودن سيم كارت تاليا و برابري خدمات ارايه شده توسط تاليا و ايرانسل دانست.
وي اظهار داشت در ابتدا استقبال از سيمكارتهاي ايرانسل قابل توجه بود كه به تدريج اين استقبال كاسته شد اما اكنون ايرانسل با تبليغات گسترده جايگاه خود را تا حدودي به دست آورده است.
علينژاد با اشاره به اينكه سيم كارتهاي اعتباري تاليا، جايگاه خوبي پيدا كرده، افزود "پيشبينيها اين بود كه ايرانسل بهتر مورد استقبال قرار گيرد اما ايرانسل مثل تاليا نشد."
دبير انجمن فروشندگان سيمكارت، گوشي و لوازم جانبي در خصوص بازار سيم كارت گفت اين بازار حدود ۲۰روزي است كه ثبات نسبي پيدا كرده است.
وي دليل اين ثبات قيمت را ثبت نام جديد سيم كارتها كه قرار است انجام شود، عنوان كرد و افزود شنيدهها حاكي است كه قيمت سيمكارتهاي ثبت نامي جديد قرار است زير ۲۵۰هزار تومان باشد.

"مهران علينژاد" روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار آيتيايرنا دليل اين امر را ارزان بودن سيم كارت تاليا و برابري خدمات ارايه شده توسط تاليا و ايرانسل دانست.
وي اظهار داشت در ابتدا استقبال از سيمكارتهاي ايرانسل قابل توجه بود كه به تدريج اين استقبال كاسته شد اما اكنون ايرانسل با تبليغات گسترده جايگاه خود را تا حدودي به دست آورده است.
علينژاد با اشاره به اينكه سيم كارتهاي اعتباري تاليا، جايگاه خوبي پيدا كرده، افزود "پيشبينيها اين بود كه ايرانسل بهتر مورد استقبال قرار گيرد اما ايرانسل مثل تاليا نشد."
دبير انجمن فروشندگان سيمكارت، گوشي و لوازم جانبي در خصوص بازار سيم كارت گفت اين بازار حدود ۲۰روزي است كه ثبات نسبي پيدا كرده است.
وي دليل اين ثبات قيمت را ثبت نام جديد سيم كارتها كه قرار است انجام شود، عنوان كرد و افزود شنيدهها حاكي است كه قيمت سيمكارتهاي ثبت نامي جديد قرار است زير ۲۵۰هزار تومان باشد.

-
- پست: 5147
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 127 بار
- تماس:
منتظر سيم کارت اعتباري ايرانسل نباشيد
مدير عامل ايرانسل ، اپراتور دوم تلفن همراه از آماده بودن سيستم اين شركت براي ارايه تلفن همراه پيش پرداختي خبر داد ، اما گفت كه اين شركت با وزارت ارتباطات بر سر قيمت اختلافاتي دارد.
"عليرضا قلمبر دزفولي" روزيكشنبه به خبرنگار حوزه ارتباطات ايرنا، گفت:
سيستم اين شركت براي ارائه تلفن همراه پيشپرداختي(اعتباري) كاملا آمادهاست اما اين شركت با سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي (وابسته به وزارت ارتباطات) بر سر قيمت اختلاف دارد و درپي حل حقوقي اين مشكل است.
وي گفت ايرانسل درپي آناست سيمكارت اعتباري را با بهاي پايين عرضه كند اما در طرح تجاري پيشبيني شده است ۲۸/۱درصد از درآمد سيمكارت به مخابرات پرداخت شود.
وي اواخر مهر ماه گذشته درزمان اعلام واگذاري نخستين سيمكارتهاي دايمي شركت ايرانسل گفته بود دو يا سه هفته پس از آغاز توزيع اين سيمكارتها، سيمكارتهاي پيشپرداختي اين شركت نيز عرضه ميشود.
مدير عامل ايرانسل پس از گذشت چند ماه در حال حاضر اعلام ميكند بهسبب اختلاف با وزارت ارتباطات هنوز تصميم قطعي در اينباره گرفته نشده و بهمن ماه تصميمگيري خواهد شد.
دزفولي با بيان اينكه تاكنون حدود ۴۰۰هزار سيمكارت ايرانسل به فروش رسيده است، افزود: در حال اتصال شهرهاي استانهاي مازندران، قم و مركزي به شبكه هستيم و تلاش ميكنيم ظرف دوهفته آينده سيمكارت اپراتور دوم را در اين شهرها واگذار كنيم.
مديرعامل ايرانسل همچنين گفت كهاين اپراتور سعي ميكند بخشياز سرويسهاي ارزش افزوده نظير دسترسي به اينترنت و ارسال و دريافت پست الكترونيكي را تا بهمن ماه ارائه دهد و سرويسهاي GPRSمثل MSS(پيام تصويري) را حداكثر تا بهمن ماه عرضه كند.

"عليرضا قلمبر دزفولي" روزيكشنبه به خبرنگار حوزه ارتباطات ايرنا، گفت:
سيستم اين شركت براي ارائه تلفن همراه پيشپرداختي(اعتباري) كاملا آمادهاست اما اين شركت با سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي (وابسته به وزارت ارتباطات) بر سر قيمت اختلاف دارد و درپي حل حقوقي اين مشكل است.
وي گفت ايرانسل درپي آناست سيمكارت اعتباري را با بهاي پايين عرضه كند اما در طرح تجاري پيشبيني شده است ۲۸/۱درصد از درآمد سيمكارت به مخابرات پرداخت شود.
وي اواخر مهر ماه گذشته درزمان اعلام واگذاري نخستين سيمكارتهاي دايمي شركت ايرانسل گفته بود دو يا سه هفته پس از آغاز توزيع اين سيمكارتها، سيمكارتهاي پيشپرداختي اين شركت نيز عرضه ميشود.
مدير عامل ايرانسل پس از گذشت چند ماه در حال حاضر اعلام ميكند بهسبب اختلاف با وزارت ارتباطات هنوز تصميم قطعي در اينباره گرفته نشده و بهمن ماه تصميمگيري خواهد شد.
دزفولي با بيان اينكه تاكنون حدود ۴۰۰هزار سيمكارت ايرانسل به فروش رسيده است، افزود: در حال اتصال شهرهاي استانهاي مازندران، قم و مركزي به شبكه هستيم و تلاش ميكنيم ظرف دوهفته آينده سيمكارت اپراتور دوم را در اين شهرها واگذار كنيم.
مديرعامل ايرانسل همچنين گفت كهاين اپراتور سعي ميكند بخشياز سرويسهاي ارزش افزوده نظير دسترسي به اينترنت و ارسال و دريافت پست الكترونيكي را تا بهمن ماه ارائه دهد و سرويسهاي GPRSمثل MSS(پيام تصويري) را حداكثر تا بهمن ماه عرضه كند.

- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
فروش 400 هزار سيمكارت ايرانسل
مدير عامل شركت ايرانسل گفت: تعرفه اعلام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي سيمكارت اعتباري ايرانسل با آنچه كه در قرارداد ليسانس اپراتور دوم تعهد شده، مغايرت دارد.
عليرضا قلمبر دزفولي در گفتوگو با ايسنا، در باره علت تاخير در واگذاري سيمكارتهاي اعتباري اپراتور دوم اظهار كرد: مغايرت تعرفه اعلام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي سيمكارت اعتباري ايرانسل با آنچه كه در قرارداد ليسانس اپراتور دوم تعهد شده، برروي درآمد دولت از سهم قرارداد ايرانسل (تسهيم درآمد) تاثير ميگذارد، چراكه درآمد دولت از اين پروژه براساس آنچه در ليسانس پيشبيني شده بود، تعيين شده است.
او با اشاره به اين كه در ليسانس قرارداد ايرانسل تفاوتي ميان قيمت سيمكارت اعتباري و سيمكارتهاي دايمي 150 هزار توماني ايرانسل در نظر گرفته نشده است، تصريح كرد: به محض اين كه اين مشكل حقوقي رفع شود واگذاري سيمكارتهاي اعتباري را آغاز خواهيم كرد كه اميدواريم در بهمنماه واگذاري اين سيمكارتها را داشته باشيم.
او در پايان خاطر نشان كرد: تا كنون در حدود 400 هزار سيمكارت ايرانسل در شهرهاي تحت پوشش ايرانسل به فروش رسيده است، همچنين اميدوارم به زودي شهرهاي جديدي را به شبكه اپراتور دوم اضافه كنيم.
اما چندي پيش رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در باره تعرفه سيمكارتهاي اعتباري اپراتور دوم تلفن همراه به ايسنا گفته بود: اين سازمان تعرفههاي سيمكارتهاي اعتباري را به اپراتور دوم تلفن همراه اعلام كرده و ميزان تعرفهها براي هر دقيقه در اين سيمكارتها همان 62 تومان و هزينه كانكشن 24 هزار و 400 تومان است كه با ماليات اين ميزان به 28 هزار و 800 تومان ميرسد.
محمود خسروي خاطر نشان كرده بود: اين سازمان به ايرانسل اعلام كرده كه مشكلي براي عرضه و واگذاري سيمكارتهايش وجود ندارد و آنها هر زماني كه بخواهند ميتوانند سيمكارتهاي اعتباري خود را واگذار كنند و در حال حاضر اپراتور دوم تلفن همراه مشغول برنامهريزي در اين زمينه است.
او همچنين گفته بود: ايرانسل در رابطه با تعرفه كانكشن كه به مبلغ 24 هزار و 400 است اعتراضهايي دارد، اما سازمان در اين رابطه، هيچگونه تغييري اعمال نخواهد كرد و ميزان تعرفه تغييري نميكند.
وجود اين مسائل در باره تعيين تعرفههاي سيمكارتهاري اعتباري ايرانسل در حالي است كه تا پايان سال دو ماه بيشتر باقي نمانده است و اپراتور دوم بايد تعداد مشتركان خود را بر اساس آنچه كه در قرارداد تعهد كرده به دو ميليون و 300 هزار مشترك در سال اول برساند.
news.parseek.com
عليرضا قلمبر دزفولي در گفتوگو با ايسنا، در باره علت تاخير در واگذاري سيمكارتهاي اعتباري اپراتور دوم اظهار كرد: مغايرت تعرفه اعلام شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي سيمكارت اعتباري ايرانسل با آنچه كه در قرارداد ليسانس اپراتور دوم تعهد شده، برروي درآمد دولت از سهم قرارداد ايرانسل (تسهيم درآمد) تاثير ميگذارد، چراكه درآمد دولت از اين پروژه براساس آنچه در ليسانس پيشبيني شده بود، تعيين شده است.
او با اشاره به اين كه در ليسانس قرارداد ايرانسل تفاوتي ميان قيمت سيمكارت اعتباري و سيمكارتهاي دايمي 150 هزار توماني ايرانسل در نظر گرفته نشده است، تصريح كرد: به محض اين كه اين مشكل حقوقي رفع شود واگذاري سيمكارتهاي اعتباري را آغاز خواهيم كرد كه اميدواريم در بهمنماه واگذاري اين سيمكارتها را داشته باشيم.
او در پايان خاطر نشان كرد: تا كنون در حدود 400 هزار سيمكارت ايرانسل در شهرهاي تحت پوشش ايرانسل به فروش رسيده است، همچنين اميدوارم به زودي شهرهاي جديدي را به شبكه اپراتور دوم اضافه كنيم.
اما چندي پيش رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در باره تعرفه سيمكارتهاي اعتباري اپراتور دوم تلفن همراه به ايسنا گفته بود: اين سازمان تعرفههاي سيمكارتهاي اعتباري را به اپراتور دوم تلفن همراه اعلام كرده و ميزان تعرفهها براي هر دقيقه در اين سيمكارتها همان 62 تومان و هزينه كانكشن 24 هزار و 400 تومان است كه با ماليات اين ميزان به 28 هزار و 800 تومان ميرسد.
محمود خسروي خاطر نشان كرده بود: اين سازمان به ايرانسل اعلام كرده كه مشكلي براي عرضه و واگذاري سيمكارتهايش وجود ندارد و آنها هر زماني كه بخواهند ميتوانند سيمكارتهاي اعتباري خود را واگذار كنند و در حال حاضر اپراتور دوم تلفن همراه مشغول برنامهريزي در اين زمينه است.
او همچنين گفته بود: ايرانسل در رابطه با تعرفه كانكشن كه به مبلغ 24 هزار و 400 است اعتراضهايي دارد، اما سازمان در اين رابطه، هيچگونه تغييري اعمال نخواهد كرد و ميزان تعرفه تغييري نميكند.
وجود اين مسائل در باره تعيين تعرفههاي سيمكارتهاري اعتباري ايرانسل در حالي است كه تا پايان سال دو ماه بيشتر باقي نمانده است و اپراتور دوم بايد تعداد مشتركان خود را بر اساس آنچه كه در قرارداد تعهد كرده به دو ميليون و 300 هزار مشترك در سال اول برساند.
news.parseek.com
-
- پست: 5147
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 127 بار
- تماس:
همزمان شدن تعطیلات کريسمس و عيد قربان به اپراتورهاي ترکيه لطمه زد!
مسوول روابط عمومي شركت :ايرانسل"، گفت: فروشگاههاي مدعي نمايندگي ثبت نام و فروش سيم كارتهاي اپراتور دوم تلفن همراه در استان اصفهان، به طور غيرقانوني فعاليت ميكنند.
" عدنان مصلايي " روز شنبه با اعلام اين خبر بهايرنا افزود: اپراتور دوم تلفن همراه هنوز دراستاناصفهان هيچ نمايندگي و دفتر رسمي راهاندازي نكرده است.
وي بااشاره بهاينكه پوشش شبكهاستان اصفهانازطريق خطوط زيرساخت فيبرنوري در حالانجام است، اظهار داشت: سيم كارتهاي ايرانسل در زمان حاضر در اين استان آنتن دهي ندارد.
به گفته وي ، شبكه ايرانسل اكنون فقط در هفت شهر تهران، تبريز، مشهد، كرج، مراغه، ساري و اروميه داراي پوشش آنتن دهي است.
مصلايي يادآور شد: متقاضيان استفاده از سيم كارت ايرانسل ميتوانند از طريق سايت اينترنتي اين اپراتور يا دو شمارهتلفن اعلام شده نسبت به انتخاب وخريد شمارهتلفن مورد نظر خود اقدام كنند و ما آن را با پست رايگان ارسال مي كنيم.
وي ادامه داد: اما اگر خريداران سيم كارت در شهرهاي فاقد پوشش شبكه ايرانسل به سر ميبرند بايد تا زمان فعال شدن اين شبكه در منطقه خود منتظر بمانند.
مسوول روابط عمومي شركت ايرانسل، گفت: پيش بيني ميشود شبكه تلفن همراه ايرانسل در دو استان اصفهان و فارس تا ايام دهه فجر راهاندازي شود.

" عدنان مصلايي " روز شنبه با اعلام اين خبر بهايرنا افزود: اپراتور دوم تلفن همراه هنوز دراستاناصفهان هيچ نمايندگي و دفتر رسمي راهاندازي نكرده است.
وي بااشاره بهاينكه پوشش شبكهاستان اصفهانازطريق خطوط زيرساخت فيبرنوري در حالانجام است، اظهار داشت: سيم كارتهاي ايرانسل در زمان حاضر در اين استان آنتن دهي ندارد.
به گفته وي ، شبكه ايرانسل اكنون فقط در هفت شهر تهران، تبريز، مشهد، كرج، مراغه، ساري و اروميه داراي پوشش آنتن دهي است.
مصلايي يادآور شد: متقاضيان استفاده از سيم كارت ايرانسل ميتوانند از طريق سايت اينترنتي اين اپراتور يا دو شمارهتلفن اعلام شده نسبت به انتخاب وخريد شمارهتلفن مورد نظر خود اقدام كنند و ما آن را با پست رايگان ارسال مي كنيم.
وي ادامه داد: اما اگر خريداران سيم كارت در شهرهاي فاقد پوشش شبكه ايرانسل به سر ميبرند بايد تا زمان فعال شدن اين شبكه در منطقه خود منتظر بمانند.
مسوول روابط عمومي شركت ايرانسل، گفت: پيش بيني ميشود شبكه تلفن همراه ايرانسل در دو استان اصفهان و فارس تا ايام دهه فجر راهاندازي شود.

-
- پست: 5147
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 127 بار
- تماس:
فعاليت فروشگاههاي مدعي نمايندگي" ايرانسل" در اصفهان غير قانوني است
مسوول روابط عمومي شركت :ايرانسل"، گفت: فروشگاههاي مدعي نمايندگي ثبت نام و فروش سيم كارتهاي اپراتور دوم تلفن همراه در استان اصفهان، به طور غيرقانوني فعاليت ميكنند.
" عدنان مصلايي " روز شنبه با اعلام اين خبر بهايرنا افزود: اپراتور دوم تلفن همراه هنوز دراستاناصفهان هيچ نمايندگي و دفتر رسمي راهاندازي نكرده است.
وي بااشاره بهاينكه پوشش شبكهاستان اصفهانازطريق خطوط زيرساخت فيبرنوري در حالانجام است، اظهار داشت: سيم كارتهاي ايرانسل در زمان حاضر در اين استان آنتن دهي ندارد.
به گفته وي ، شبكه ايرانسل اكنون فقط در هفت شهر تهران، تبريز، مشهد، كرج، مراغه، ساري و اروميه داراي پوشش آنتن دهي است.
مصلايي يادآور شد: متقاضيان استفاده از سيم كارت ايرانسل ميتوانند از طريق سايت اينترنتي اين اپراتور يا دو شمارهتلفن اعلام شده نسبت به انتخاب وخريد شمارهتلفن مورد نظر خود اقدام كنند و ما آن را با پست رايگان ارسال مي كنيم.
وي ادامه داد: اما اگر خريداران سيم كارت در شهرهاي فاقد پوشش شبكه ايرانسل به سر ميبرند بايد تا زمان فعال شدن اين شبكه در منطقه خود منتظر بمانند.
مسوول روابط عمومي شركت ايرانسل، گفت: پيش بيني ميشود شبكه تلفن همراه ايرانسل در دو استان اصفهان و فارس تا ايام دهه فجر راهاندازي شود

" عدنان مصلايي " روز شنبه با اعلام اين خبر بهايرنا افزود: اپراتور دوم تلفن همراه هنوز دراستاناصفهان هيچ نمايندگي و دفتر رسمي راهاندازي نكرده است.
وي بااشاره بهاينكه پوشش شبكهاستان اصفهانازطريق خطوط زيرساخت فيبرنوري در حالانجام است، اظهار داشت: سيم كارتهاي ايرانسل در زمان حاضر در اين استان آنتن دهي ندارد.
به گفته وي ، شبكه ايرانسل اكنون فقط در هفت شهر تهران، تبريز، مشهد، كرج، مراغه، ساري و اروميه داراي پوشش آنتن دهي است.
مصلايي يادآور شد: متقاضيان استفاده از سيم كارت ايرانسل ميتوانند از طريق سايت اينترنتي اين اپراتور يا دو شمارهتلفن اعلام شده نسبت به انتخاب وخريد شمارهتلفن مورد نظر خود اقدام كنند و ما آن را با پست رايگان ارسال مي كنيم.
وي ادامه داد: اما اگر خريداران سيم كارت در شهرهاي فاقد پوشش شبكه ايرانسل به سر ميبرند بايد تا زمان فعال شدن اين شبكه در منطقه خود منتظر بمانند.
مسوول روابط عمومي شركت ايرانسل، گفت: پيش بيني ميشود شبكه تلفن همراه ايرانسل در دو استان اصفهان و فارس تا ايام دهه فجر راهاندازي شود

-
- پست: 5147
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
- سپاسهای دریافتی: 127 بار
- تماس:
برخي از سرويسهاي جديد ايرانسل در ماههاي آتي ارايه ميشوند
پوشش شهر تهران براي اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل) قرارداد بود تا نيمهي ديماه جاري كامل شود، اما اين امر تاكنون محقق نشده است. مدير عامل ايرانسل نيز ميگويد: براساس گزارشهايي كه دريافت كردهايم، بيشتر در غرب تهران با مشكل ضعف پوشش مواجهيم.
عليرضا قلمبر دزفولي در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در عين حال اظهار كرد: براساس بازخوردي كه از مشتركان داريم و تستهاي فني كه از شبكه انجام ميشود، پوششدهي شهر تهران روزبهروز در حال بهبود است
وي با بيان اينكه پوششدهي شهرهاي اطراف تهران هم در حال تكميل است، خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم طي هفتههاي آينده تمام شهرهاي استان تهران را تحت پوشش شبكهي ايرانسل قرار دهيم.
از ديگر موارد محققنشده براي كاربران اپراتور دوم تلفن همراه، سرويسهاي جديد، اينترنتي و مولتيمدياست. دزفولي در اينباره، از ارايهي سرويسهاي دسترسي به اينترنت، ارسال و دريافت ايميل در اوايل بهمنماه خبر داد و افزود: اما ساير سرويسهاي GPRS مانند MMS را در اسفندماه ارايه ميكنيم
مديرعامل اپراتور دوم تلفن همراه با اشاره به اين كه در هفتههاي آتي شهرهاي جديدي تحت پوشش شبكه قرار ميگيرند، گفت: شهرهاي قم، اراك، سنندج، كرمانشاه، خرمآباد، اصفهان، شيراز، بابل، بابلسر و چالوس ازجمله شهرهايياند كه شبكهي آنها آماده شده، اما در حال بررسي هستيم كه كداميك از اين شهرها تسهيلات زيرساختيشان زودتر فراهم ميشود و با ارتباط آنها به شبكهي سوئيچ ايرانسل، واگذاري سيمكارت در اين شهرها را اعلام كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه ظاهرا مشتركان اپراتور دوم تلفن همراه از آنتندهي شبكه ناراضياند و در ارسال و دريافت پيام كوتاه (SMS) نيز با مشكل مواجهند، اظهار كرد: تمام تلاش ما افزايش كيفيت آنتندهي است تا مشتركان با مشكل خاصي مواجه نباشند. همچنين در ارسال و دريافت SMS نيز از ايرانسل به ايرانسل مشكلي وجود ندارد و تنها ارسال SMS از ايرانسل به اپراتور اول مشكلاتي دارد.
قلمبر در پايان دربارهي راهاندازي خط توليد BTS و BSC گفت: خط توليد BTS و BSC كه با هواوي توافق شده بود راهاندازي شده است و در تلاشيم تا افتتاح رسمي آن را بزودي برگزار شود، اما راهاندازي خط توليد ديگر BTS و BSC نيز با نوكيا توافق شده و كه اين شركت در حال انتخاب كنسرسيوم داخلي براي راهاندازي اين خط توليد است.

عليرضا قلمبر دزفولي در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در عين حال اظهار كرد: براساس بازخوردي كه از مشتركان داريم و تستهاي فني كه از شبكه انجام ميشود، پوششدهي شهر تهران روزبهروز در حال بهبود است
وي با بيان اينكه پوششدهي شهرهاي اطراف تهران هم در حال تكميل است، خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم طي هفتههاي آينده تمام شهرهاي استان تهران را تحت پوشش شبكهي ايرانسل قرار دهيم.
از ديگر موارد محققنشده براي كاربران اپراتور دوم تلفن همراه، سرويسهاي جديد، اينترنتي و مولتيمدياست. دزفولي در اينباره، از ارايهي سرويسهاي دسترسي به اينترنت، ارسال و دريافت ايميل در اوايل بهمنماه خبر داد و افزود: اما ساير سرويسهاي GPRS مانند MMS را در اسفندماه ارايه ميكنيم
مديرعامل اپراتور دوم تلفن همراه با اشاره به اين كه در هفتههاي آتي شهرهاي جديدي تحت پوشش شبكه قرار ميگيرند، گفت: شهرهاي قم، اراك، سنندج، كرمانشاه، خرمآباد، اصفهان، شيراز، بابل، بابلسر و چالوس ازجمله شهرهايياند كه شبكهي آنها آماده شده، اما در حال بررسي هستيم كه كداميك از اين شهرها تسهيلات زيرساختيشان زودتر فراهم ميشود و با ارتباط آنها به شبكهي سوئيچ ايرانسل، واگذاري سيمكارت در اين شهرها را اعلام كنيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه ظاهرا مشتركان اپراتور دوم تلفن همراه از آنتندهي شبكه ناراضياند و در ارسال و دريافت پيام كوتاه (SMS) نيز با مشكل مواجهند، اظهار كرد: تمام تلاش ما افزايش كيفيت آنتندهي است تا مشتركان با مشكل خاصي مواجه نباشند. همچنين در ارسال و دريافت SMS نيز از ايرانسل به ايرانسل مشكلي وجود ندارد و تنها ارسال SMS از ايرانسل به اپراتور اول مشكلاتي دارد.
قلمبر در پايان دربارهي راهاندازي خط توليد BTS و BSC گفت: خط توليد BTS و BSC كه با هواوي توافق شده بود راهاندازي شده است و در تلاشيم تا افتتاح رسمي آن را بزودي برگزار شود، اما راهاندازي خط توليد ديگر BTS و BSC نيز با نوكيا توافق شده و كه اين شركت در حال انتخاب كنسرسيوم داخلي براي راهاندازي اين خط توليد است.

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس: