آشنايي با هواپيماي اف-33 بونانزا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵, ۴:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21369 بار

آشنايي با هواپيماي اف-33 بونانزا

پست توسط SAMAN »

 اف-33 بونانزا 

  تصویر 

بونانزا اف-33 Beechcraft Bonanza ساخت یک شرکت آمریکایی بنام Beech Aircraft هست که در سال 1947معرفی شد.بونانزا هواپیمایی بود که بیش از 17000 فروند در مدل های مختلف آن تولید شد. هم اکنون یک نمونه 2008 تقلیدی از این هواپیما توسط Hawker Beechcraft تولید میشود. بونانزا توسط یک تیم سازنده طراحی شد که سرپرست این گروه را شخصی بنام Ralph Harmon به عهده داشت.مدل 35 بونانزا واقعا یک هواپیمای جدید شخصی با کارایی بالا بود تما فلز و خیلی سریع! (چون 30 چهل تای اول بونانزاهای تولید شده فلپس هایشان را از یک الیاژی با ورق منیزیوم ساخته بودند)
هواپیما 2 باله کوتاه دارد که در یک سطح پوشانده شده اند زمانی برای سبک شدن هواپیما از چوب برای باله ها استفاده میکردند.
مدل 35 بونانزا یک نمونه متمایز شده با دیگر هواپیماهای آختصاصی بود چون این هواپیما از باله های عقب V شکل به اضافه ارابه های فرود جمع شونده استفاده میکرد که این خیلی جالب و کارآمد بودند.
اولین نمونه تولید شده صنعتی از بونانزای 35 اولین پروازش را در 22 دسامبر 1945 انجام داد.
در پایان جنگ جهانی دوم 2 هواپیمای تمام فلز مدل 35 Bonanza و Cessna 195 بیرون آمد که تفاوت های زیادی در مورد ارزش های یک هواپیمای غیرنظامی که بعد از جنگ(ساخته شده بود) را داشتند.
Cessna 195
 [External Link Removed for Guests] 

Cessna 195 با داشتن موتور 7 سیلند چرخشی/ بالهای بزرگ/ ارابه های فرود ثابت و داشتن پنجره های کناری از یک فن اوری خیلی کم قبل از جنگ برخوردار بود!! اما بونانزای 35 خیلی سبه تر به یک هواپیمای جنگی توسعه داده شده در مدت جنگ بود. داشتن موتور 6 سلندر استوانه ایی که باعث راحت تر پیش رفتن در حالت افقی بود ونیز داشتن چرخ های جمع شونده در جلوی هواپیما( گرچه در ابتدا چرخها جمع شونده نبودند) و ترکیب بالهای کوتاه ... از دیگر برتری های بونانزا بود.

در طی حوادثی مهلک که برای طرح V-tail نمونه (بال وی شکل) بوجود آمد باعث شد که طرح بال V معیوب نشان داده شود.
Beech در طی مطالعات کاملی که در مورد اف-33 انجام داد به این نتیجه رسید که اف-33 قبل از هر چیز یک نمونه خوب و پر کاربرد برای مسافرت های با مصافت دور با انواع آب و هواها هست. نتیجه بر این شد که بعضی اوقات که در پرواز ها اختلالاتی پیش می امد و(گه گاه سقوط میشد) مشخص شد که عیب ذاتی از هواپیما نبوده است.سقوط زمانی بوده که توفان های شدیدی وجود داشته است.

 نمونه بال V شکل 
 تصویر 
به هر حال دستور ساخت V بال ها لغو شد این درحالی بود که هنوز 6000 از این نمونه پرواز میکنند. در صنعت هوانوردی به مدل V باله لقب قاتل fork-tailed doctor داده شد. این مدل دم هواپیما تا تولیدات سال 1995 ادامه پیدا کرد.
طرح ساخت بونانزای 36 معرفی شده است. این مدل یک نمونه بلند تر و دم هواپیما راست تر و الگو گرفته از طرح اصلی سال 1968 است. البته همه بونانزا ها از یک شکل ظاهری غیر معمولی بهره میبرند: با توجه به شکل بالهای اف-33 این امکان را به خلبان میدهد که با کمترین فشار ممکنه بر روی باله ها یک پرواز مقرون به صرفه اقتصادی تری داشته باشد.
یک نمونه از هواپیمای بونانزا ساخته شد که دو موتوره بود و با نام Baron. این نمونه هیچ شباهتی به هواپیماهای بونانزای یک موتوره ندارد و در واقع یک طرح کاملا متفاوت است.
مشخصات هواپیمای بونانزا

خدمه: 1 نفر
ظرفیت مسافر: 3 نفر
طول: 7.67 متر
طول باله: 10.01 متر
ارتفاع: 2.31 متر
مساحت باله: 16.5 مترمربع
وزن خالی: 760 کیلوگرم
ماکزیمم وزن زمان تیک اف: 1.23 تن
پیشرانه: یک عدد موتور کونتی ننتال E-185-11 با توان 205 اسب بخار معادل 153 کیلووات
حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
سرعت نرمال: 101 کیلومتر در ساعت
برد: 1247 کیلومتر
نرخ اوج گیری:5.6 متر بر ثانیه بابر با 1100 فوت در دقیقه

منبع:
[External Link Removed for Guests]

مترجم و نویسنده: SAMAN

مطلب بالا با تخلص نوشته شد.
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 26
تاریخ عضویت: شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۱:۱۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 62 بار
سپاس‌های دریافتی: 52 بار

Re: آشنايي با هواپيماي اف-33 بونانزا

پست توسط gold-falcon »

سلام دوستان . کسی می دونه حجم فضای داخلی کابین هواپیمای بونانزا f33 رو چجوری می تونم بدست بیارم ؟ منبعی سراغ دارین ؟
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي غير نظامي”