فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
دوست عزیز.
آن بوئینگ 747 تانکر نیست , یک فروند از دو فروند 200-747 فراری عراق است که تنها مدت کوتاهی برای نیروی هوایی پرواز کرد و سپس در ازای چهار فروند B707-321 خطوط هوایی هما به این شرکت داده شد و پس از باز شدن قطعات مورد نیاز از روی آن به آرامگاه همیشگی خود بازگشت.
در حال حاضر خواهر این هواپیما یکی از فعالترین 747 های نیروی هوایی است در حالی که دیگری به دلیل عدم صرفه پروازی یا دلایلی دیگر کنار گذاشته شد.
موفق باشید.
آن بوئینگ 747 تانکر نیست , یک فروند از دو فروند 200-747 فراری عراق است که تنها مدت کوتاهی برای نیروی هوایی پرواز کرد و سپس در ازای چهار فروند B707-321 خطوط هوایی هما به این شرکت داده شد و پس از باز شدن قطعات مورد نیاز از روی آن به آرامگاه همیشگی خود بازگشت.
در حال حاضر خواهر این هواپیما یکی از فعالترین 747 های نیروی هوایی است در حالی که دیگری به دلیل عدم صرفه پروازی یا دلایلی دیگر کنار گذاشته شد.
موفق باشید.
- پست: 355
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹, ۶:۴۵ ب.ظ
- محل اقامت: طهرون-شمرون
- سپاسهای ارسالی: 4127 بار
- سپاسهای دریافتی: 2798 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
سلام دوستان
[External Link Removed for Guests]
تصویر گرفته شده توسط کاربر عزیز آقا نوید
این تصویر در ساعت 9 گرفته شده درست 2 دقیقه پیش از سقوط
.....................................................
.....................................................
این تصاویر هم تصاویر هواپیمای آموزشی سانحه دیده است که خبرگزاریها اعلام کردند (واقعا جای تاسف دارد) از کی تا حالا ایران هواپیمای آموزشی 7 نفره داشته؟
بلی دوستان این تصاویر آواکس نگون بخت میباشد که برای فقط نشان دادن اینکه ما هم آواکس داریم جان 7 نفر از عزیزان این خاک و بوم را گرفت.بلی ما میتوانیم
تصاویر قدیمی و تکراریست ولی خالی از لطف نیست .
تداعی یک خاطره تلخ:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
فیلم پخش شده از سیمای ایران در شب حادثه
دانلود با حجم پایین
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصویر گرفته شده توسط کاربر عزیز آقا نوید
این تصویر در ساعت 9 گرفته شده درست 2 دقیقه پیش از سقوط
.....................................................
.....................................................
این تصاویر هم تصاویر هواپیمای آموزشی سانحه دیده است که خبرگزاریها اعلام کردند (واقعا جای تاسف دارد) از کی تا حالا ایران هواپیمای آموزشی 7 نفره داشته؟
بلی دوستان این تصاویر آواکس نگون بخت میباشد که برای فقط نشان دادن اینکه ما هم آواکس داریم جان 7 نفر از عزیزان این خاک و بوم را گرفت.بلی ما میتوانیم
تصاویر قدیمی و تکراریست ولی خالی از لطف نیست .
تداعی یک خاطره تلخ:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
فیلم پخش شده از سیمای ایران در شب حادثه
دانلود با حجم پایین
[External Link Removed for Guests]
بنام حاکمی که اگر حکم کند همه محکومند....حکم لازم !!!
....
نویسنده آمریکایی ارنست همینگوی:
«هر انسانی که آزادی را دوست دارد بیش از طول عمرش به ارتش سرخ و شوروی سپاسگزاری بدهکار است.»
....
نویسنده آمریکایی ارنست همینگوی:
«هر انسانی که آزادی را دوست دارد بیش از طول عمرش به ارتش سرخ و شوروی سپاسگزاری بدهکار است.»
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
[External Link Removed for Guests]
در این تصویر هواپیما مشکلی از قبیل حریق موتور ندارد ، اگر هم مشکلی هم باشه هنوز در خفا است و در دو دقیقه بعدی ( پایانی ) بروز پیدا کرده .
نکته : در این تصویر جنگنده ای که نزدیک یا کنار سیمرغ باشد یا نبوده یا اصلا در کنار هواپیما جنگنده ای به عنوان همراه پرواز نمی کرده . خود عکاس محترم که عکس را گرفتند می توانند بگویند که آیا جنگنده ای در کنار سیمرغ بوده یا خیر و اگر بوده آیا به سیمرغ خورده یا نه ( برای منتفی کردن کامل این فرضیه لازم است ) البته با توجه به نزدیکی زمان عکاسی به زمان سقوط ، احتمالا عکاس شاهد حادثه بوده و می تواند به نتیجه رسیدن درست این بحث کمک شایانی کند .
در رابطه با حریق موتور ، چند درصد می توان این احتمال را داد که جسمی خارجی از قبیل پرنده ( که در سطح جهان چندین حادثه رخ داده که عاملش برخورد پرندگان به ویژه به موتور بوده) وارد موتور شده است؟
همینطور با درنظر گرفتن اینکه موتور دچار حریق شده و در داخل نیز حریق رخ داده ، چرا خلبان با آگاهی از وضعیت سازه هواپیما اقدام به مانور و کاهش ارتفاع سریع نموده است ؟
در رابطه با حریق داخل هواپیما که دوستان علت آن تولید گرمای زیاد رادار فرانسوی و عمل نکردن سیستم خنک کننده دانسته اند . دوستان در پستهای دیگر خودشون اشاره کردند که رادار هنوز در دست تعمیر بوده و در شرایط عملیاتی نبوده ، بلطبع رادار باید خاموش باشد ، پس چگونه باعث حریق شده است ؟ بر فرض اینکه رادار در شرایط عملیاتی بوده ، در شرایط رژه نیازی به فعال بودن رادار نبوده ( مانند جنگنده که سلاح با خودشون حمل نمی کردند ) پس چگونه باعث حریق شده ؟
شاید در حریقی که در داخل هواپیما توسط خلبان اعلام شده عمدی وجود داشته است .( این در رابطه با حریق موتور هم امکان دارد)
ما چه حالا و چه در زمان سقوط در رابطه با اینکه شاید خربکاری و یا اقدام انسانی ( عمدی یا غیر عمدی ) پشت قضیه بوده بحث نکردیم .
هرچه باشد وجود همچین پرنده ای برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران خطری محسوب می شده .
شاید آنها این فرض را کردن که جمهوری اسلامی ایران ( با توجه به پیشرفت فن آوری در دو دهه اخیر) مشکل گرمایش رادار را حل و رادار را نیز مدرنیزه کند و از این طریق به فن آوری لازم برای ساخت رادار پرنده ( برای توسعه آواکس بومی ) برسد . همینطور هنوز در ان برهه موضوع ورود جنگنده های جدید از روسیه و ساخت جنگنده بومی ( به ویژه پروژه نا معلوم شفق ) هنوز در اوج و تکاپو بود . پشتیبانی این جنگنده ها توسط این رادار پرنده ( و بعد رادارهای پرنده دیگر) به ویژه در زمان داغ بودن بحث حمله به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران خطری به نسبت بزرگ محسوب می شده . پس تصمیم می گرند هرطوری شده این رادار را از بین ببرند .
در این تصویر هواپیما مشکلی از قبیل حریق موتور ندارد ، اگر هم مشکلی هم باشه هنوز در خفا است و در دو دقیقه بعدی ( پایانی ) بروز پیدا کرده .
نکته : در این تصویر جنگنده ای که نزدیک یا کنار سیمرغ باشد یا نبوده یا اصلا در کنار هواپیما جنگنده ای به عنوان همراه پرواز نمی کرده . خود عکاس محترم که عکس را گرفتند می توانند بگویند که آیا جنگنده ای در کنار سیمرغ بوده یا خیر و اگر بوده آیا به سیمرغ خورده یا نه ( برای منتفی کردن کامل این فرضیه لازم است ) البته با توجه به نزدیکی زمان عکاسی به زمان سقوط ، احتمالا عکاس شاهد حادثه بوده و می تواند به نتیجه رسیدن درست این بحث کمک شایانی کند .
در رابطه با حریق موتور ، چند درصد می توان این احتمال را داد که جسمی خارجی از قبیل پرنده ( که در سطح جهان چندین حادثه رخ داده که عاملش برخورد پرندگان به ویژه به موتور بوده) وارد موتور شده است؟
همینطور با درنظر گرفتن اینکه موتور دچار حریق شده و در داخل نیز حریق رخ داده ، چرا خلبان با آگاهی از وضعیت سازه هواپیما اقدام به مانور و کاهش ارتفاع سریع نموده است ؟
در رابطه با حریق داخل هواپیما که دوستان علت آن تولید گرمای زیاد رادار فرانسوی و عمل نکردن سیستم خنک کننده دانسته اند . دوستان در پستهای دیگر خودشون اشاره کردند که رادار هنوز در دست تعمیر بوده و در شرایط عملیاتی نبوده ، بلطبع رادار باید خاموش باشد ، پس چگونه باعث حریق شده است ؟ بر فرض اینکه رادار در شرایط عملیاتی بوده ، در شرایط رژه نیازی به فعال بودن رادار نبوده ( مانند جنگنده که سلاح با خودشون حمل نمی کردند ) پس چگونه باعث حریق شده ؟
شاید در حریقی که در داخل هواپیما توسط خلبان اعلام شده عمدی وجود داشته است .( این در رابطه با حریق موتور هم امکان دارد)
ما چه حالا و چه در زمان سقوط در رابطه با اینکه شاید خربکاری و یا اقدام انسانی ( عمدی یا غیر عمدی ) پشت قضیه بوده بحث نکردیم .
هرچه باشد وجود همچین پرنده ای برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران خطری محسوب می شده .
شاید آنها این فرض را کردن که جمهوری اسلامی ایران ( با توجه به پیشرفت فن آوری در دو دهه اخیر) مشکل گرمایش رادار را حل و رادار را نیز مدرنیزه کند و از این طریق به فن آوری لازم برای ساخت رادار پرنده ( برای توسعه آواکس بومی ) برسد . همینطور هنوز در ان برهه موضوع ورود جنگنده های جدید از روسیه و ساخت جنگنده بومی ( به ویژه پروژه نا معلوم شفق ) هنوز در اوج و تکاپو بود . پشتیبانی این جنگنده ها توسط این رادار پرنده ( و بعد رادارهای پرنده دیگر) به ویژه در زمان داغ بودن بحث حمله به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران خطری به نسبت بزرگ محسوب می شده . پس تصمیم می گرند هرطوری شده این رادار را از بین ببرند .
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
دوست عزیز و گرامی, جناب saman azizi
درود بر شما
با سپاس از کلیه دوستان گرامی
این تصویر بر فراز جایگاه رژه و در ارتفاع کم ثبت گردیده است و هواپیمای "سیمرغ" با توجه به سرعت و موقعیت خود, 2 دقیقه بعد حدود 10 الی 15 کیلومتر از شخص تصویربردار فاصله داشته است! بنابر این ایشان و هیچیک از اشخاص حاضر در جایگاه, شاهد سانحه نبوده اند و با توجه به موقعیت هواپیما و ارتفاع بازگشت به پایگاه (بیش از 23000 پا) حتی شاهدان محلی نیز نمیتوانستند جزعیات را در چنین ارتفاعی مشاهده نمایند.
در خصوص جنگنده F-5 و اولین اخبار سانحه مذکور نیز میتوانید به تاپیک های زیر مراجعه نمائید:
(این هواپیما در ابتدا سوخت رسان, سپس غیر مرتبط با رژه و نهایتا" IL-76 اعلام گردید!)
3-7167، اف پنجی که به مهرآباد بازنگشت...
فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک
این احتمال تقریبا" غیر ممکن است. خطر برخورد اشیاء خارجی یا اصطلاحا" F.O.D ها که مخفف عبارت Foreign Object Damage میباشند و شامل پرندگان و کلیه اشیاء خارجی میگردند, تنها در 2 مرحله از 5 مرحله اصلی پرواز ممکن است روی دهند. این 2 مرحله عبارت هستند از Pre-Flight و هنگام برخاستن هواپیما تا رسیدن به ارتفاع 3000 پا (حدود 915 متر) از سطح باند, و مرحله Decent and Approach از آغاز ارتفاع زیر 3000 پا از سطح باند و عملیات Final Approach و فرود هواپیما در فرودگاه مقصد. حال هواپیمای "سیمرغ" در این هنگام در مرحله سوم یا همان Enrout Cruise و در حال ورود به مرحله Decent and Approach با ارتفاع بیش از 18000 پا قرار داشته است و در چنین ارتفاعی هیچ پرنده ای وجود ندارد.
[External Link Removed for Guests]
در تصاویر کاملا" مشخص است, هیچگونه حریق جدی در موتورها به وجود نیامده است. در صورت بروز آتش سوزی در هریک از موتورها, باید شاهد ایجاد دود سیاه حاصل از حریق و سوختن ناقص سوخت JP-4 باشیم در حالیکه اینگونه نیست و موتورها از این لحاظ مشکلی ندارند و همانطور که پیشتر نیز گفته شد, دود سفید رنگ حاصل از اختلاف چگالی شدید در سطوح تحتانی و فوقانی بال های IL-76MD و همچنین از دست دادن فشار کابین و زوای تیز بدنه در سقوط عمودی و شکاف شدید هوا میباشد. این احتمال وجود دارد که سیستم Engine Fire Warning و Detector نصب شده در داخل موتور, در اثر شرایط محیطی دچار خطا گردیده باشد و یا آنکه آتش سوزی بسیار کوچکی رخ داده باشد. با اینحال این مسئله دلیل سقوط و جدا شدن آنتن نمیباشد.
[External Link Removed for Guests]
سیستم اعلام حریق در هواپیما
خلبان در سقف پروازی استاندارد و در حال بازگشت به پایگاه بوده است و هیچگونه مانور شدید و کاهش ارتفاع سریع, به وقوع نپیوسته است.
طبق گفته های دوستان حاضر در محل رژه, این رادار هیچگاه فعال نگردیده است و در تمام طول مدت رژه بصورت ثابت بوده است. بنابراین مشکل آتش سوزی داخلی و حاصل از گرمای عملکرد رادار معیوب نیز کاملا" منتفی میباشد.
[External Link Removed for Guests]
موتور به جا مانده از IL-76MD AWACS سیمرغ
موفق باشید
درود بر شما
با سپاس از کلیه دوستان گرامی
با توجه به نزدیکی زمان عکاسی به زمان سقوط ، احتمالا عکاس شاهد حادثه بوده و می تواند به نتیجه رسیدن درست این بحث کمک شایانی کند.
این تصویر بر فراز جایگاه رژه و در ارتفاع کم ثبت گردیده است و هواپیمای "سیمرغ" با توجه به سرعت و موقعیت خود, 2 دقیقه بعد حدود 10 الی 15 کیلومتر از شخص تصویربردار فاصله داشته است! بنابر این ایشان و هیچیک از اشخاص حاضر در جایگاه, شاهد سانحه نبوده اند و با توجه به موقعیت هواپیما و ارتفاع بازگشت به پایگاه (بیش از 23000 پا) حتی شاهدان محلی نیز نمیتوانستند جزعیات را در چنین ارتفاعی مشاهده نمایند.
در خصوص جنگنده F-5 و اولین اخبار سانحه مذکور نیز میتوانید به تاپیک های زیر مراجعه نمائید:
(این هواپیما در ابتدا سوخت رسان, سپس غیر مرتبط با رژه و نهایتا" IL-76 اعلام گردید!)
3-7167، اف پنجی که به مهرآباد بازنگشت...
فوری // سقوط یک فروند از هواپیماهای مانور امروز در قرچک
در رابطه با حریق موتور ، چند درصد می توان این احتمال را داد که جسمی خارجی از قبیل پرنده ( که در سطح جهان چندین حادثه رخ داده که عاملش برخورد پرندگان به ویژه به موتور بوده) وارد موتور شده است؟
این احتمال تقریبا" غیر ممکن است. خطر برخورد اشیاء خارجی یا اصطلاحا" F.O.D ها که مخفف عبارت Foreign Object Damage میباشند و شامل پرندگان و کلیه اشیاء خارجی میگردند, تنها در 2 مرحله از 5 مرحله اصلی پرواز ممکن است روی دهند. این 2 مرحله عبارت هستند از Pre-Flight و هنگام برخاستن هواپیما تا رسیدن به ارتفاع 3000 پا (حدود 915 متر) از سطح باند, و مرحله Decent and Approach از آغاز ارتفاع زیر 3000 پا از سطح باند و عملیات Final Approach و فرود هواپیما در فرودگاه مقصد. حال هواپیمای "سیمرغ" در این هنگام در مرحله سوم یا همان Enrout Cruise و در حال ورود به مرحله Decent and Approach با ارتفاع بیش از 18000 پا قرار داشته است و در چنین ارتفاعی هیچ پرنده ای وجود ندارد.
[External Link Removed for Guests]
با درنظر گرفتن اینکه موتور دچار حریق شده و در داخل نیز حریق رخ داده
در تصاویر کاملا" مشخص است, هیچگونه حریق جدی در موتورها به وجود نیامده است. در صورت بروز آتش سوزی در هریک از موتورها, باید شاهد ایجاد دود سیاه حاصل از حریق و سوختن ناقص سوخت JP-4 باشیم در حالیکه اینگونه نیست و موتورها از این لحاظ مشکلی ندارند و همانطور که پیشتر نیز گفته شد, دود سفید رنگ حاصل از اختلاف چگالی شدید در سطوح تحتانی و فوقانی بال های IL-76MD و همچنین از دست دادن فشار کابین و زوای تیز بدنه در سقوط عمودی و شکاف شدید هوا میباشد. این احتمال وجود دارد که سیستم Engine Fire Warning و Detector نصب شده در داخل موتور, در اثر شرایط محیطی دچار خطا گردیده باشد و یا آنکه آتش سوزی بسیار کوچکی رخ داده باشد. با اینحال این مسئله دلیل سقوط و جدا شدن آنتن نمیباشد.
[External Link Removed for Guests]
سیستم اعلام حریق در هواپیما
چرا خلبان با آگاهی از وضعیت سازه هواپیما اقدام به مانور و کاهش ارتفاع سریع نموده است ؟
خلبان در سقف پروازی استاندارد و در حال بازگشت به پایگاه بوده است و هیچگونه مانور شدید و کاهش ارتفاع سریع, به وقوع نپیوسته است.
در شرایط رژه نیازی به فعال بودن رادار نبوده ( مانند جنگنده که سلاح با خودشون حمل نمی کردند ) پس چگونه باعث حریق شده ؟
طبق گفته های دوستان حاضر در محل رژه, این رادار هیچگاه فعال نگردیده است و در تمام طول مدت رژه بصورت ثابت بوده است. بنابراین مشکل آتش سوزی داخلی و حاصل از گرمای عملکرد رادار معیوب نیز کاملا" منتفی میباشد.
[External Link Removed for Guests]
موتور به جا مانده از IL-76MD AWACS سیمرغ
موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 31
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۸, ۳:۴۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 762 بار
- سپاسهای دریافتی: 70 بار
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
آقای DJ Dani عرض سلام و ادب دارم خدمت شما
اگر اشتباه نکنم شما در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما هستید، من یه سوال داشتم اگر جواب بدید ممنون میشم.
یه مدت پیش با یه آقای با تجربه که در بخش تعمیر و نگهداری هواپیمای ایران فعال بودند صحبت می کردم. از ایشون سوال کردم که چرا اینهمه سقوط تو ایران زیاده؟ ایشون در جواب گفتند که با توجه به چک ها و تعمیراتی که ما انجام میدیم تقریبا غیر ممکنه که یه هواپیما سقوط کنه. به احتمال خیلی زیاد مسائل دیگری هست که باعث سقوط میشه. من گفتم منظورتون اینه که مثلا یه عده کارشکنی یا خیانت میکنند؟ ایشون با حرکت سرشون گفتند که بله!
میخواستم بپرسم که آیا واقعا چک ها و تعمیراتی که در ایران روی هواپیما ها انجام میگیره به این حد قابل اطمینانه که ایشون با اون قطعیت و اعتماد به نفس گفتند که تقریبا غیر ممکنه سقوط کنه؟!
متشکرم
اگر اشتباه نکنم شما در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما هستید، من یه سوال داشتم اگر جواب بدید ممنون میشم.
یه مدت پیش با یه آقای با تجربه که در بخش تعمیر و نگهداری هواپیمای ایران فعال بودند صحبت می کردم. از ایشون سوال کردم که چرا اینهمه سقوط تو ایران زیاده؟ ایشون در جواب گفتند که با توجه به چک ها و تعمیراتی که ما انجام میدیم تقریبا غیر ممکنه که یه هواپیما سقوط کنه. به احتمال خیلی زیاد مسائل دیگری هست که باعث سقوط میشه. من گفتم منظورتون اینه که مثلا یه عده کارشکنی یا خیانت میکنند؟ ایشون با حرکت سرشون گفتند که بله!
میخواستم بپرسم که آیا واقعا چک ها و تعمیراتی که در ایران روی هواپیما ها انجام میگیره به این حد قابل اطمینانه که ایشون با اون قطعیت و اعتماد به نفس گفتند که تقریبا غیر ممکنه سقوط کنه؟!
متشکرم
-
- پست: 739
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸, ۲:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 326 بار
- سپاسهای دریافتی: 1085 بار
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
واقعا تاسف باره هواپیمای غنیمتی که ظاهرا گلومونو گرفت و 8 تن از بچه هامونو شهید کرد بدون اینکه حتی 1 بار از آسمون کشورمون دفاع کنه!!!
- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
Hiddenway عزیز.
در مورد صحبت هایی که آن آقا کردند تقریبا صحیح است.
مراحل تعمیر و اورهال هواپیما در ایران کاملا مطابق دستورات کارخانه سازنده و کتاب های ارائه شده توسط آنها می باشد و به طور تئوری هیچ اهمال کاری و قصوری قابل پذیرش نیست.
اما اگر دقیق شویم موضوع کمی سخت تر و غیر قابل توضیح می شود چرا که بیان برخی موضوعات امکان پذیر نیست.
با این حال گاهی دوستان تعمیر و نگهداری اشتباه کوچکی را مرتکب می شوند که بسیار خطرناک است ولی اکثر این موارد توسط QC های مرکز تعمیرات قبل از وقوع حل می شود , مواردی مانند به جای ماندن قطعات در قسمت های مختلف اتفاق افتاده و به سیستم های موجود آسیب رسانده است که در حال حاضر سخت گیری ها بسیار افزایش یافته که اینگونه موارد به حداقل برسد.
گاهی نیز اشبتاه خلبان موجب چنین روی دادی می گردد و البته مورد سوم هم قطعات است , به سبب تحریم هایی که در آن قرار داریم برخی از این اقلام به دست کشورمان نمی رسد و با تعویض های چند باره یا Extend زمانی قطعات مواجه می شود که البته به دلیل خستگی آنها حوادثی را پیش می آورد و یا قطعات از شرکت های دیگری به جزء کارخانه سازنده تهیه می شود که خوب کیفیت نازلی نسبت به نمونه های اصلی دارند.
درصدی از حوادث هم ناشی از شرایط محیطی مانند آب و هوا و یا عدم سازگاری سیستم های موجود در آن با یک منطقه اقلیمی است.
اما در مورد خیانت و ... واقعا من نه اطلاعی دارم و نه می توانم نظری دهم.
پس در کل نتیجه می گیریم از نظر تئوری 100% پرواز ها باید به سلامت انجام شود و خوب است بدانید در بخش غیر نظامی حداقل 80% حوادث اتفاق افتاده در هواپیماهای شرقی و غربی به دلیل خطای انسانی در بخش های مختلف بوده است و درصد کمی به عمر بالای ناوگان و سیار موارد اختصاص دارد.
البته این مواردی که بنده عرض کردم مربوط به بخش غیر نظامی بود و بخش نظامی متفاوت با موارد ذکر شده است که البته اساس آن نیز متفاوت است و بهتر است به این موارد کاری نداشته باشیم.
موفق باشید.
در مورد صحبت هایی که آن آقا کردند تقریبا صحیح است.
مراحل تعمیر و اورهال هواپیما در ایران کاملا مطابق دستورات کارخانه سازنده و کتاب های ارائه شده توسط آنها می باشد و به طور تئوری هیچ اهمال کاری و قصوری قابل پذیرش نیست.
اما اگر دقیق شویم موضوع کمی سخت تر و غیر قابل توضیح می شود چرا که بیان برخی موضوعات امکان پذیر نیست.
با این حال گاهی دوستان تعمیر و نگهداری اشتباه کوچکی را مرتکب می شوند که بسیار خطرناک است ولی اکثر این موارد توسط QC های مرکز تعمیرات قبل از وقوع حل می شود , مواردی مانند به جای ماندن قطعات در قسمت های مختلف اتفاق افتاده و به سیستم های موجود آسیب رسانده است که در حال حاضر سخت گیری ها بسیار افزایش یافته که اینگونه موارد به حداقل برسد.
گاهی نیز اشبتاه خلبان موجب چنین روی دادی می گردد و البته مورد سوم هم قطعات است , به سبب تحریم هایی که در آن قرار داریم برخی از این اقلام به دست کشورمان نمی رسد و با تعویض های چند باره یا Extend زمانی قطعات مواجه می شود که البته به دلیل خستگی آنها حوادثی را پیش می آورد و یا قطعات از شرکت های دیگری به جزء کارخانه سازنده تهیه می شود که خوب کیفیت نازلی نسبت به نمونه های اصلی دارند.
درصدی از حوادث هم ناشی از شرایط محیطی مانند آب و هوا و یا عدم سازگاری سیستم های موجود در آن با یک منطقه اقلیمی است.
اما در مورد خیانت و ... واقعا من نه اطلاعی دارم و نه می توانم نظری دهم.
پس در کل نتیجه می گیریم از نظر تئوری 100% پرواز ها باید به سلامت انجام شود و خوب است بدانید در بخش غیر نظامی حداقل 80% حوادث اتفاق افتاده در هواپیماهای شرقی و غربی به دلیل خطای انسانی در بخش های مختلف بوده است و درصد کمی به عمر بالای ناوگان و سیار موارد اختصاص دارد.
البته این مواردی که بنده عرض کردم مربوط به بخش غیر نظامی بود و بخش نظامی متفاوت با موارد ذکر شده است که البته اساس آن نیز متفاوت است و بهتر است به این موارد کاری نداشته باشیم.
موفق باشید.
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
دو تصویر دیدنی :
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 364
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷, ۵:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3003 بار
- سپاسهای دریافتی: 602 بار
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
به هر حال این اتفاقی هست که افتاده و چنین بحثهایی به نظر من بیشتر حسرت و اندوه ایرانیان را بیشتر میکنه.من شخصا زمانی که این فیلم رو دیدم و بحثهای شما اساتید رو ملاحضه کردم فشار مغزم بالا رفته.
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
صرف نظر از این که از فاصله دور نوع هواپیما قابل تشخیص هست و یا نه و این که تا چه حد میشه به صحبتهای خدمه هواپیما استناد کرد ، در جواب دوستمون که نظر دادند چون این هواپیما در کریدور نظامی بوده پس مسافری نیست عرض کنم که اگر نقشه کریدورهای هوایی ایران رو ببینید مسیر مهرآباد به غرب کشور و مسیر فرودگاه امام به ارمنستان در حول و حوش قزوین یکدیگر رو قطع میکنند. یعنی هواپیمای ارمنستان در مسیر شمال غرب بوده و وقتی رسیده به بالای سر هواپیمای نظامی که از شرق به غرب در حرکت بوده حادثه براش اتفاق افتاده.
اما نکته مهمتر که منو مجاب کرد این هواپیما همون هواپیمای مسافربری ارمنستانه، مقایسه محل سقوط با گوگل ارت هست. به این عکسها نگاه کنید:
این عکس بر اساس مختصاتی که در پست اول نوشته شده محل سقوط رو نشان میده - خط قرمز خط سیر هواپیمای نظامی هست:
این عکس زوم شده عکس بالاست. به ساختمانهای A و B دقت کنید:
این عکسها هم شبیه سازی شده حرکت هواپیمای نظامی و تطبیق زاویه دید ساختمانها با گوگل ارت هست:
این عکسها نشون میده مختصات منطقه ای که حادثه هواپیمای مسافربری اتفاق افتاده ، با فیلم همخوانی داره. در نتیجه این همون هواپیمای ارمنستانه
اما نکته مهمتر که منو مجاب کرد این هواپیما همون هواپیمای مسافربری ارمنستانه، مقایسه محل سقوط با گوگل ارت هست. به این عکسها نگاه کنید:
این عکس بر اساس مختصاتی که در پست اول نوشته شده محل سقوط رو نشان میده - خط قرمز خط سیر هواپیمای نظامی هست:
این عکس زوم شده عکس بالاست. به ساختمانهای A و B دقت کنید:
این عکسها هم شبیه سازی شده حرکت هواپیمای نظامی و تطبیق زاویه دید ساختمانها با گوگل ارت هست:
این عکسها نشون میده مختصات منطقه ای که حادثه هواپیمای مسافربری اتفاق افتاده ، با فیلم همخوانی داره. در نتیجه این همون هواپیمای ارمنستانه
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
دوست عزیز و گرامی, جناب error220
درود بر شما
با سپاس از زحمات شما
گمان میکنم مطلب مذکور پاسخ گفته های سایر انجمن ها میباشد زیرا در این تاپیک سخنی از Route های نظامی و غیر نظامی و همچنین احتمال سقوط هواپیمای مسیر ارمنستان به میان نیامده است! با اینحال هرچند این شایعه در ابتدا از سایت هایی همچون Face Book و ... آغاز گردید و در همانجا نیز بنده و سایر دوستان گرامی توضیحات فراوانی مبنی بر عدم تطابق این 2 سانحه ارائه نمودیم, اما با اینحال یکبار دیگر دلایل را بر اساس مستندات در این تاپیک مرور مینماییم:
1- هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین که در تاریخ تیرماه سال 1388 و در مسیر تهران به ایروان و در حوالی روستای فارسیان استان قزوین سقوط نمود, از نوع Tu-154M و ساخت کمپانی روسی Tupolev قرار داشت. آرایش موتورها در این هواپیما به صورت Tricycle و قرار گرفته بر روی سکان عمودی و Tail میباشد, در حالیکه آرایش موتورها در IL-76 به صورت 4 عدد بر روی سطح زیرین بال ها قرار دارد. حال چنانچه یکبار دیگر و با دقت به وضعیت موتورها در فیلم مذکور بنگرید, میتوانید 4 عدد موتور نصب شده بر بر روی بال ها را مشاهده نمائید.
[External Link Removed for Guests]
2- موقعیت قرارگیری بال ها و همچنین زاویه Incidence میان بال و بدنه, در هواپیماهای Tu-154 و IL-76 کاملا" متفاوت میباشند و این موضوع را میتوانید با تصاویر کنونی مقاسیه نمائید. همچنین ضخامت بدنه IL-76 نسبت به Tu-154 بیشتر است و این موضوع نیز در کلیه تصاویر مشهود میباشد.
[External Link Removed for Guests]
Tu-154
3- بازهم چنانچه در فیلم مذکور به گفته های خدمه و شخص فیلمبردار توجه نمائید, ایشان میگویند: (یکی از 707 ها افتاد!) با صرف نظر از گمانه زنی اشتباه ایشان, کاملا" محرز است که تعدادی 707 و اساسا" هواپیماهای نظامی و هماهنگ با یکدیگر در منطقه حاضر هستند. همچنین در این روز, کلیه پروازهای بین المللی فرودگاه امام خمینی به دلیل برگزاری رژه لغو گردید.
4- طبق گزارشات سانحه سقوط پرواز شماره RV-7908 شرکت هواپیمایی کاسپین, این هواپیما در لحظه گزارش خلبان مبنی بر بروز آتش سوزی در موتورها, در ارتفاع 8.000 متر و معادل حدود 26.000 پا قرار داشته است و همچنین بیش از 200 کیلومتر از فرودگاه مبدا فاصله داشته است. در حالیکه مجموع اتفاقات مذکور در ارتفاعی کمتر از 18.000 پا به وقوع میپیوندند.
[External Link Removed for Guests]
دلایل فوق الذکر تنها بخشی از مستندات علمی و مستحکم در جهت مردود شماردن فرضیه تطابق فیلم مذکور با سانحه سقوط Tu-154M شرکت هواپیمایی کاسپین میباشند و حتی با بررسی Inro Chart مسیر خروجی فرودگاه امام خمینی جهت پروازهای منتهی به سمت غرب, به اختلافات بسیار زیادی پی خواهیم برد.
موفق باشید
درود بر شما
با سپاس از زحمات شما
گمان میکنم مطلب مذکور پاسخ گفته های سایر انجمن ها میباشد زیرا در این تاپیک سخنی از Route های نظامی و غیر نظامی و همچنین احتمال سقوط هواپیمای مسیر ارمنستان به میان نیامده است! با اینحال هرچند این شایعه در ابتدا از سایت هایی همچون Face Book و ... آغاز گردید و در همانجا نیز بنده و سایر دوستان گرامی توضیحات فراوانی مبنی بر عدم تطابق این 2 سانحه ارائه نمودیم, اما با اینحال یکبار دیگر دلایل را بر اساس مستندات در این تاپیک مرور مینماییم:
1- هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین که در تاریخ تیرماه سال 1388 و در مسیر تهران به ایروان و در حوالی روستای فارسیان استان قزوین سقوط نمود, از نوع Tu-154M و ساخت کمپانی روسی Tupolev قرار داشت. آرایش موتورها در این هواپیما به صورت Tricycle و قرار گرفته بر روی سکان عمودی و Tail میباشد, در حالیکه آرایش موتورها در IL-76 به صورت 4 عدد بر روی سطح زیرین بال ها قرار دارد. حال چنانچه یکبار دیگر و با دقت به وضعیت موتورها در فیلم مذکور بنگرید, میتوانید 4 عدد موتور نصب شده بر بر روی بال ها را مشاهده نمائید.
[External Link Removed for Guests]
2- موقعیت قرارگیری بال ها و همچنین زاویه Incidence میان بال و بدنه, در هواپیماهای Tu-154 و IL-76 کاملا" متفاوت میباشند و این موضوع را میتوانید با تصاویر کنونی مقاسیه نمائید. همچنین ضخامت بدنه IL-76 نسبت به Tu-154 بیشتر است و این موضوع نیز در کلیه تصاویر مشهود میباشد.
[External Link Removed for Guests]
Tu-154
3- بازهم چنانچه در فیلم مذکور به گفته های خدمه و شخص فیلمبردار توجه نمائید, ایشان میگویند: (یکی از 707 ها افتاد!) با صرف نظر از گمانه زنی اشتباه ایشان, کاملا" محرز است که تعدادی 707 و اساسا" هواپیماهای نظامی و هماهنگ با یکدیگر در منطقه حاضر هستند. همچنین در این روز, کلیه پروازهای بین المللی فرودگاه امام خمینی به دلیل برگزاری رژه لغو گردید.
4- طبق گزارشات سانحه سقوط پرواز شماره RV-7908 شرکت هواپیمایی کاسپین, این هواپیما در لحظه گزارش خلبان مبنی بر بروز آتش سوزی در موتورها, در ارتفاع 8.000 متر و معادل حدود 26.000 پا قرار داشته است و همچنین بیش از 200 کیلومتر از فرودگاه مبدا فاصله داشته است. در حالیکه مجموع اتفاقات مذکور در ارتفاعی کمتر از 18.000 پا به وقوع میپیوندند.
[External Link Removed for Guests]
دلایل فوق الذکر تنها بخشی از مستندات علمی و مستحکم در جهت مردود شماردن فرضیه تطابق فیلم مذکور با سانحه سقوط Tu-154M شرکت هواپیمایی کاسپین میباشند و حتی با بررسی Inro Chart مسیر خروجی فرودگاه امام خمینی جهت پروازهای منتهی به سمت غرب, به اختلافات بسیار زیادی پی خواهیم برد.
موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
Re: فیلم سقوط هواپیمای IL-76MD AWACS, سیمرغ نیروی هوایی
سلام درود به دوست خوبم
من دیشب یه تصویر دیدم که به همه ابهامات پایان میده تو تصویر سقوط ما میبینیم که هواپیما در حالی که داره سقوط میکنه دم هدایتشو از دست داده اما تو تصویری که از لاشه هواپیما من دیدم
دم هدایت به هواپیما چسبیده پس این حدس شما هم درست بوده
من دیشب یه تصویر دیدم که به همه ابهامات پایان میده تو تصویر سقوط ما میبینیم که هواپیما در حالی که داره سقوط میکنه دم هدایتشو از دست داده اما تو تصویری که از لاشه هواپیما من دیدم
دم هدایت به هواپیما چسبیده پس این حدس شما هم درست بوده