<article>
[External Link Removed for Guests]
شرکت BMW یا همان Bayerische Motorenwerke در 7 مارس سال 1916 و با نام اولیهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکیل شد و بیدرنگ شروع به ساخت موتورهای هواپیما نمود. در طی سالها، کمپانی رکوردهایی را در زمینههای ارتفاع و سرعت پروازی بر جای گذاشت، لامبورگینی خودش را ساخت و ساختمانی به شکل یک انجین را احداث کرد. برای گرامیداشت نودوهشتمین سال تأسیس کمپانی، ما 21 مورد از نکات جالب در مورد BMW را جمعآوری نمودهایم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.
[External Link Removed for Guests]
1. یکی از اولین کارهایی که BMW انجام داد، ساخت انجین های هواپیمای Red Baron بود.
در زمان جنگ جهانی اول، یک کمبود و عقبماندگی بزرگ در توسعه و پیشرفت انجین های هواپیماها وجود داشت. بنابراین یک کمپانی کوچک به نام Rapp Motor با Otto Werke ادغام گردید و شروع به برآورده کردن احتیاجهای جنگ نمود.Otto Werke توسط فرزند کسی که انجین های چهار سیلندر را اختراع کرده بود اداره میشد. همان تکنولوژی به صورت مستقیم در انجین جنگندهٔ افسانهای Red Baron به کار رفت. این انجین بزرگترین و افسانهایترین انجین موجود در جنگ نامیده میشد.
[External Link Removed for Guests]
2. میراث انجین چهار سیلندر آنها بهقدری مهم بود که در سال 1960، ساختمان مرکزی شبیه به آن انجین طراحی گردید.
مرکز دنیای BMW توسط یک معمار اتریشی و به شکل یک انجین طراحی گردید. این مرکز خارقالعاده و بسیار جالب، هر خودروسازی را به این فکر فرو میبرد که ساختمانی شبیه به این را داشته باشد.
[External Link Removed for Guests]
3. انجین های هواپیماهای اولیهای که آنها میساختند، همهٔ رکوردهای آن زمان را میشکستند.
این هواپیمای 2 بالهٔ BMW در سال 1919 به ارتفاع 32000 فوتی رسید. این رکورد تقریباً معادل ارتفاعی است که امروزه در هنگام سفرهای هوایی مشاهده میکنید.
[External Link Removed for Guests]
4. هرکسی فکر میکند که لوگوی BMW، پروانهٔ هواپیمای در حال چرخش است در اشتباه است.
برخلاف باور عمومی، لوگو هیچگاه تا زمان بازاریابی در سال 1929 و برای شروع ساخت هواپیما دارای پروانهٔ هواپیما نبود.
[External Link Removed for Guests]
5. لوگو واقعاً به افتخار Rapp Motor و Bavaria به این شکل درآمده است.
آن رنگهای آبی و سفید؟! بله، آنها رنگهای ملی ایالت باواریا هستند.
[External Link Removed for Guests]
6. اولین خودروی تولیدی BMW فقط 15 اسب بخار قدرت داشت و فقط به خاطر پیمان ورسای به وجود آمده بود.
پس از جنگ جهانی اول، پیمان ورسای، تولید هرگونه هواپیماهای جنگی و انجین های آنها را برای کمپانیهای آلمانی ممنوع میکرد. به خاطر اینکه جریان اصلی چرخهٔ مالی BMW از بین رفته بود، بنابراین آنها به دنبال راههای دیگری بودند و شروع به ساخت خودرو نمودند.
[External Link Removed for Guests]
7. اینجا یک نکتهٔ هیجانانگیز است، اولین BMW درواقع یک آستین ساخت انگلیس بود.
همچنین بنتام آمریکایی و داتسون ژاپنی نیز همینطور بودند. آستین یک شاسی تحت لیسانس را برای عرضه در جهان طراحی کرد و ساخت و این شانس را به چندین کمپانی داد تا از هزینههای بالای فرایند طراحی دوری کنند. در این میان BMW اولین نمایندگی در برلین بود که از رقبای چینی، اروپایی و آمریکایی خود خیلی بهتر عمل نمود.
[External Link Removed for Guests]
8. در اوایل، آنها جلودار تکنولوژی آئرودینامیک بودند.
این کوپهٔ 328 Kamm ساخت سال 1940 از لحاظ آئرودینامیکی سه دهه از زمان خود جلوتر بود. (به افتخار پدر علم آئرودینامیک آلمان، این کوپه به نام آقای Kamm نامیده شده بود.) اگر این خودرو آشنا به نظر میرسد به خاطر این است که شلبی همان اصول را برای ساخت Cobra Daytona Coupe در اواسط سال 1960 به کار برد. در اصل با ایجاد تغییراتی در انتهای خودرو شما میتوانید سرعت حرکت در خط مستقیم را افزایش دهید. زمانی که در حال مسابقه در Mille Miglia هستید این نکته حیاتی است.
[External Link Removed for Guests]
9. آنها همچنین سریعترین موتورسیکلت جهان را در سال 1937 ساختند. این موتور یک تلهٔ مرگ بود و شما باید کلاهخود خارقالعادهٔ آن را بر سر میگذاشتید!
این اختراع شگفتانگیز از لحاظ آئرودینامیکی صاف و یکدست بود و در سال 1937(درحالیکه اکثر جادهها مناسب نبودند) به سرعت 173.7 مایل بر ساعت میرسید. اما چون بدنهٔ موتورسیکلت به طور کامل، راننده را میپوشاند، او قادر به گذاشتن پاهای خود بر زمین نبود مگر اینکه نهایتاً توقف کند.
[External Link Removed for Guests]
10. بامو همچنین پیشگام مسابقات بایک برای دیوانگان بودند.
ایدهٔ کج کردن موتور برای افزایش توانایی عبور آنها در طی مسابقه قدمتی به اندازهٔ خود موتورها دارد. به طرز معجزهآسایی این ورزش و حالت تا به امروز ادامه داشته است.
[External Link Removed for Guests]
11. و سپس زمان آن رسیده بود که آنها در اواخر دههٔ پنجاه درخور رقابت با مرسدس باشند.
در سال 1959، بامو به علت عوامل بیشمار مربوط به جنگ سرد به ورشکستگی نزدیک شده بود. کمپانیهای مادر مرسدس یعنی دایملر-بنز درصدد تصاحب این شرکت برآمدند اما BMW این درخواستها را با شدت هر چه تمامتر رد نمود و برای نجات از ورشکستگی حتی از پایینترین مکانیکها برای خرید سهام خود کمک خواست. نهایتاً آنها کمکهای بزرگ یک سرمایهگذار خصوصی را دریافت کردند. خانوادهٔ این فرد هنوز هم مقدار قابلتوجهی از کمپانی را در اختیار دارند. این مبارزه بین BMW و بنز تا به امروز هم ادامه دارد…
[External Link Removed for Guests]
12. اولین خودروی “M” یعنی M1 افسانهای قرار بود که یک لامبورگینی باشد.
بامو و لامبورگینی در سال 1970 برای ساختن یک خودروی مسابقهای به توافق رسیدند. آلمانها قرار بود که انجین و برخی قطعات سیستم تعلیق را تهیه کنند و ایتالیایی بقیهٔ کارها را انجام دهند. به دلایل مالی و در دقایق آخر، لامبورگینی از این رویداد پا پس کشید. بعدها لامبورگینی این توافق صورت نگرفته را “یکی از بزرگترین لحظات در تاریخ کمپانی” نامید.
پسازاین ماجرا BMW لباسهای کار خود را پوشید، به کارخانه برگشت و جانور خود را ساخت!
[External Link Removed for Guests]
13. M1؟! این خودرو توسط همان کسی طراحی شد که DeLorean را طراحی کرده بود.
و همچنین لوتوس اسپریت و فولکس گلف و دوربین نیکون D4 و…
بله Giorgetto Guigiario طراح این خودرو بود. هر دو یک قهرمان افسانهای هستند.
[External Link Removed for Guests]
14. بامو خودروهای الکتریکی را حدود 40 سال پیش ساخته است.
اولین خودروی تمام الکتریکی آنها یعنی مدل 1602 در سال 1972 و در المپیک مونیخ شروع به کار کرد. این خودرو از 12 باتری استفاده میکرد و دارای شعاع حرکتی 19 مایلی بود. اگرچه این مدل تمام الکتریکی بود ولی عملکرد آن تا حدودی شوکآور بود. این مدل 43 اسب بخار قدرت داشت یعنی نصف آن چیزی که 1602 معمولی در آن زمان قدرت داشت.
[External Link Removed for Guests]
15. آنها در فرمول 1 مسابقه دادند و با یک انجینی که طراحی آن مربوط به 20 سال پیش بود برنده شدند.
انجین چهار سیلندر مدل M10 درواقع دارای سیر تکاملی موتوری بود که در سال 1962 و با 75 اسب بخار قدرت به بازار آمده بود. در سال 1983 آنها از انجین تکامل یافتهٔ خود بیش از 1400 اسب بخار قدرت گرفتند و نلسون پیکه با آن قهرمان مسابقات جهانی شد.
[External Link Removed for Guests]
16. آنها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را میسازند.
اگر شما برای مسابقه دادن و رانندگی با مدل کلاسیک 328 برنامهریزی میکنید، هنوز هم میتوانید که یک گیربکس جدید را برای آن خریداری نمایید. در برنامهٔ کلاسیک BMW گروهی از مکانیکها حضور دارند که فقط قطعات جدید مدلهای قدیمی را میسازند و شما میتوانید به صورت آنلاین آنها را خریداری نمایید.
[External Link Removed for Guests]
17. بامو کارخانهٔ قدیمی ساخت موتورسیکلت در مونیخ را برای ساخت قطعات کلاسیک دوباره خریداری نمود.
اگر دراینباره فکر میکنید باید بگوییم که نوعی حس شاعرانه وجود دارد. آنها قطعات جدید مربوط به مدلهای کلاسیک را در ساختمان کلاسیک BMW تولید میکنند.
[External Link Removed for Guests]
18. آنها همچنین فضای داخلی هواپیماها و حتی قطارها را طراحی میکنند.
تنها مشکل طراحی داخلی ایرلاین های سنگاپور این است که شما هیچوقت نمیخواهید از هواپیما پیاده شوید! همچنین سیستم BART سانفرانسیسکو در نظر دارد تا برخی از قطارهای خود را با مدلهای جدید طراحی شده توسط BMW جایگزین کند.
[External Link Removed for Guests]
19. بامو Z1 درهای جالبتر از لامبورگینی دارد!
طرز کار این درها بسیار جالب است! درها به صورت الکتریکی به زیر خودرو می روند و پنهان می شوند و با فشار یک دکمه بالا می آیند. باعث خجالت است که فقط تعداد کمی بیش از 8000 دستگاه از Z1 ساخته شد.
[External Link Removed for Guests]
bmw z1
20. آنها همچنین یک Z1 کوپه ساختند.
هنوز هم این خودرو یک مدل خارقالعاده است. شما میتوانید آغاز شکلگیری Z3 کوپه را در آن ببینید و آن دقیقاً شبیه نوعی از SUV بود که شما آرزو داشتید امروزه ساخته شود.
[External Link Removed for Guests]
21. باموها اساساً LEGO هستند.
شما میتوانید یک سری 3 مدل 1980 بخرید، سیستم تعلیق عقب و ترمزها را از مدل اولیه M کوپه سال 2000 باز کنید، سیستم تعلیق جلو و ترمزها را از M3 سال 1990 دریافت کنید و گلگیرها را از مدل 2002 توربوی متعلق به سال 1970 و سیستم فرمان را از مدل Z3 متعلق به سال 1990 به عاریت بگیرید و یک خودروی شگفتانگیز داشته باشید!
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
</article>
21 نکته جالب درباره بامو
در اين بخش ميتوانيد کليپ و تصاوير زيباي خودرو را مشاهده کنيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها