نيروي هوائي روسيه ترميم ميشود

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماها به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14954 بار

نيروي هوائي روسيه ترميم ميشود

پست توسط Shahryar »

  نيروي هوائي روسيه ترميم  

 تصویر 

اگرچه یک خلبان روسی کشته و سه خلبان دیگر در اسارت گرجستان بسر میبرند اما این مانع نشد تا به طور سنتی روز 12 آگوست روز نیروی هوائی روسیه جشن گرفته نشود. در کنفرانس خبری که با شرکت خبرنگاران به مناسبت جشن سالگرد نیروی هوائی روسیه برگزار گردید فرمانده نیروی هوائی Col. Gen. Alexander Zelin وضعیت امروز نیروی هوائی روسیه را تشریح کرد:

در حال حاضر نیروی هوائی روسیه شامل بمب افکنهای استراتژیک دوربرد مسلح به سلاحهای هسته ای- جنگنده های تاکتیکی- جنگنده های بازدارنده - هواپیماهای ترابری برای حمل چترباز/ مانورها و پرتاب های هوائی و هواپیماهای هشدار زودهنگام است. در کنار این تجهیزات میتوان به سیستمهای راداری و سیستمهای دفاع ضد هوائی که از اماکن مهم دولتی و کارخانجات و تاسیستات مهم و مراکز کنترل و فرماندهی نظامی در برابر حملات هوائی دفاع میکنند اشاره کرد.

مهمترین وظایف نیروی هوائی فراهم کردن اطلاعات هوائی برای کلیه سطوح ساختار فرماندهی- اطلاعات راداری برای پشتیبانی نظامی از هواپیماها- یگانهای موشکی و سیستمهای جنگ الکترونیک و سیستمهای مراقبت و نظارت فضائی روسیه برای تضمین امنیت پرواز برای هواپیماهای نظامی و غیر نظامی است. ترکیب نیروی هوائی روسیه شامل :

90 فروند بمب افکن استراتژیک شامل 16 فروند Tu-160 بلک جک- 74 فروند Tu-95MS بیر- 124 فروند بمب افکن دوربرد Tu-22M3 بک فایر- 20 فروند هواپیمای هشدار زود هنگام A-50 - 800 فروند جنگنده بمب افکن شامل جنگنده پشتیبانی نزدیک Su-25M - بمب افکن تاکتیکی Su-24 فنسر و Su-34 فول بک- 725جنگنده های بازدارنده شامل فروند MiG-31 فوکس هاوند- MiG-29 فالکروم- MiG-25 فوکس بت- Su-27 فلانکر شامل Su-27SMK - حدود 300 فروند An-12, An-22, An-124 کندور- Il-76 کاندید و تانکر سوخترسان Il-78 میداس و 650 فروند Mi-8, Mi-17, Mi-24, Mi-26, Ka-50 و Mi-28N میباشد.

به علاوه باید به آمار فوق 1900 پرتاب کننده موشکهای ضدهوائی شامل S-300V, S-300P Favorit, S-400 Triumf و دیگر مجموعه های موشکی را نیز اضافه نمود. General Zelin فرمانده نیروی هوائی روسیه افزود: تا سال 2011 هلیکوپترهای سنگین Mi-26 و Mi-24PN به روز خواهند شد. همچنین برنامه بلند مدتی برای بدست آوردن 60 فروند Mi-8MTV5, Mi-28N , Ka-52 در دست تهیه است. امید است بین سالهای 2011 و 2015 بیش از 100 فروند Mi-28N, Ka-52 و Mi-8 خریداری شوند. جنگنده های چند منظوره سوخوی و میگ وارد خدمت خواهند شد و آزمایشات جنگنده نسل پنجم به اتمام خواهد رسید. اولویت نیروی هوائی روسیه توسعه تکنولوژی واحدهای خود که شامل نوسازی و به روز رسانی تجهیزات و خرید اداوات جدید- نگهداری و توسعه زیر ساختها و آموزشهای جنگی و ماموریتهای جنگی است میباشد.

خلبانان نیروی هوائی روسیه فقط 20 ساعت پرواز در سال داشته اند در حالیکه استاندارد آن 150 ساعت در سال است. افزایش شدید قیمت نفت مانع از دسترسی سهل و آسان به سوخت و روغن شد. فارغ التحصیلان جوان مدارس هوانوردی نمیتوانستند با این تعداد ساعت پرواز تجارب لازم را کسب کنند و از این روی به آنان اجازه پرواز solo داده نمیشد زیرا ممکن بود تا تجهیزات هوائی با ارزش را از دست بدهند و این یک ریسک بود. در ضمن نیاز بود تا خلبانان مسن تر همچنان در خدمت باقی بمانند. خلبانان با تجربه برای ماموریتهای جنگی مناسبتر بوند. سیمولاتورها هر چقدر هم که کامل باشند اما نمیتوانند تا جای تجربه پرواز واقعی را پر کنند.

 تصویر 
  پرواز Igor Zinov - ( پنجاه ساله )
منبع:independent.co.uk  

این مشکلات ما را به سمت رویداهای عجیبی هدایت کرد. چند سال پیش Major Troyanov مسیر خود را بر فراز آسمان بالتیگ گم کرد و به جای منطقه Kaliningrad برفراز Lithuania به پرواز درآمد و در نهایت به علت به اتمام رسیدن سوخت مجبور به اجکت شد. بعدا مشخص شد که Troyanov قبل از این پرواز تنها 7 ساعت در سال تجربه پرواز داشته است. فقدان تجربه جنگی لازم دلیل از دست دادن 2 فروند هواپیمای ما در اوستیای جنوبی شد. در حال حاضر نیروی هوائی دارای ذخائر سوخت کافیست و میانگین تعداد ساعتهای پرواز خلبانان تاکتیکی و جنگی به طور متوسط به 90 ساعت در سال رشد پیدا کرده است. توجه ویژه پرداختن به خلبانان جوان است. ساعتهای پروازی خدمه بمب افکنهای استراتژیک نیز به نحو شایان توجهی افزایش پیدا کرده است.

از August 17 سال گذشته- بمب افکنهای Tu-160 و Tu-95MSپروازهای خود را برفراز Atlantic – Pacific و Arctic از سرگرفته اند. جنگنده های ناتو به بمب افکنهای ما بسیار نزدیک میشوند و گاهی از مقررات پروازی عدول میکنند. در خلال 2007-2008 تمرینهای مشترک با ناوگان دریای شما و دریای سیاه در آتلانتیک- هواپیماهای دورپرواز ما برای اولین بار در طی مدتها یک تمرین عملی سنگین را در خارج از پایگاههای خود شاهد بودند. آنها نابودی اهداف دریائی را با ناوگانها را تمرین کردند . امسال خدمه هوائی تعداد پروازهای تمرینی قابل توجهی داشته و شلیک با مهمات واقعی بر علیه اهداف زمینی هوائی و دریائی را تجربه کردند.

این تمرینات معمولا قسمتی از تمرین مشترک با واحدهای موتوری زمینی- گارد ساحلی و ناوگان دریائی بود. این نوع تمرینات ثابت میکنند که فرماندهی نیروهای مسلح بر روی درگیری هم زمان چندگانه در زمین- دریا و هوا تمرکز کرده است. تمرینات مشترک با ناوگان دریائی و هواپیماهای دورپرواز امسال در اقیانوس هند پیگیری خواهد شد. گشتهای سالهای گذشته تکرار خواهند شد اما با شرایط و اهداف جدید. از دیگر اولویتهای نیروی هوائی در آینده توسعه یکپارچگی سیستم دفاع ضدهوائی کشورهای CIS است.
به غیر از روسیه این سیستم دفاع ضد هوائی کشورهای Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Uzbekistan, Armenia و Ukraine را نیز شامل خواهد شد. در حال حاضر مجموعه تجهیزات کنترل خودگردان فراگیر برای مرکز کنترل و فرماندهی بنا به درخواست کمیته هماهنگی دفاع هوائی کشورهای CIS در حال توسعه میباشد. آتشبارهای ضدهوائی کشورهای عضو درگیر ماموریت جنگی مشترک و حدود 100 فروند جنگنده در یک زمان بخشی از تمرین نظامی در این سیستم خواهند بود.

Gen. Alexander Zelin : نیروی هوائی روسیه هنوز مشکلات زیادی بر سر راه خود دارد اما مشخص است که موانع و مشکلات در حال برطرف شدن هستند.

ترجمه:
14/ 08/ 2008
en.rian.ru
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماها”