حالت دهنده های مو کدامند؟؟

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با لوازم آرايشي و بهداشت به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1921
تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹, ۵:۴۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6415 بار
سپاس‌های دریافتی: 11867 بار

حالت دهنده های مو کدامند؟؟

پست توسط رونین »

با وجو بازار تبلیغاتی حالت دهنده ها مواد موجود در آنها صرفاً بر سطح مو اثر می کند. این ترکیبات به مو نفوذ نمی کند و بر فولیکولها نیز بی اثر است. اثرات آنها موقتی است و نهایتاً ظرف چند روز (بسته به شرایط محیطی) و یا با شستن برطرف می شود.

اثرات این محصول صرفاً آرایشی و هیچگونه اثرات درمانی ندارد.

ولیکن از زمانیکه ترکیب شامپوها و سایر پاک کننده ها تکنیکی تر شد، نیاز به مصرف حالت دهنده ها نیز رو به فزونی رفته است. بسیاری از صابونهای حمام PH قلیایی دارند که ساقه مو را متورم کرده و فرم دهی آن را دچار اشکال می کند.

از طرفی در بسیاری مناطق آب مورد مصرف برای شستشو حاوی مواد معدنی سنگینی است که مجموع این عوامل باعث خشونت مو و تحریک پوست کف سر می شود و اما شامپوها به دلیل وجود ph خنثی می توانند هر روز استفاده شوند و باعث نرمی و انعطاف پذیری مو شده و عوارض خاصی نیز ندارند ولی شستشوی روزانه با شامپو باعث برداشت چربی از ساقه مو می شود که این مسئله منجر به خشکی مو می گردد. بنابراین نیاز به استفاده از ماده ای که شبیه سبوم باشد و باعث کاهش الکتریسیته، براقی مو و بهبود حالت مو شود، حس می شود.

حالت دهنده ها اشکال مختلفی دارند از جمله محلول، کرم یا ژل که علاوه بر فرم دهی مو تلاش می کنند تا آسیبهای ناشی از مواد شیمیایی یا فیزیکی را جبران کنند.
موها ممکن است تحت اثر سشوار بیش از حد، بیگودیهای داغ، بی رنگ کردن مو و... دچار آسیب شده و بی حالت شوند.

از طرفی فاکتورهای محیطی از جمله نور خورشید، آلودگی هوا، باد، تعریق و استخرهای حاوی کلرین باعث آسیب مو می گردند. مصرف نرم کننده های مو از سال 1930 آغاز شد. اولین نرم کننده ها واکسهای مو بودند. این واکسها حاوی پروتئین و سیلیکون بودند که حالت مو را نرمتر می کردند. اولین منابع پروتئین شامل ژلاتین، شیر و پروتئین تخم مرغ بودند.

مهمترین ماده موجود در حالت دهنده های مو سیلیکون است که نوعی روغن با وزن بالا است که بصورت یک لایه نازک بر روی ساقه مو باقی می ماند بدون اینکه منظره مو را کثیف و بد حالت نشان دهد.

مکانیسم اثر :
حالت دهنده ها اثرات مواد مخرب مو را بر می گردانند. موها را انعطاف پذیر می کنند. مو را براق کرده و شکنندگی مو را کاهش می دهند.
برای تمام انواع مو، مصرف حالت دهنده ها مفید است. حالت دهنده هایی وجود دارند که برای موهای صاف و نرم، موهای مجعد و حتی موهای بسیار خشن مفید است.

انواع محصولات حالت دهنده :
حالت دهنده ها به شکل های مختلفی قابل استفاده هستند. مهمترین انواع آن شامل 4 نوع هستند

1- Instant (فوری): که بدنبال شامپو کردن زده می شود و سپس شسته می شود.
2- Deep (قدرتمند): برای 30-20 دقیقه بعد از شامپو کردن می ماند و سپس شسته می شود.
3- Leave- in : در زمان شانه کردن مو برای موهای خشک استفاده می شود تا بهتر شانه شود.
4- Rinse : به شکل محلول هستند و شبیه نوع فوری هستند ولی برای افراد با موهای چرب مناسب هستند که چربی اضافی را از سطح سر بر می دارد.


حالت دهند های فوری (Instant) به مدت 5-1 دقیقه روی مو می مانند و بعد بطور کامل شسته می شوند. این فرآورده ها نرم کنندگی کمی دارند و پس از هر بار شامپو زدن مو قابل استفاده هستند. این فرم از حالت دهنده ها بیشترین شکل مورد استفاده مردم هستند.
حلات دهنده های عمیق (Deep) بیشتر به شکل کرم یا روغن هستند و 30-20 دقیقه روی مو می مانند. این نوع بیشتر برای نژاد آفریقایی- آمریکایی که موهای خشن دارند، مناسب است. این حالت دهنده ها نفوذ و پوشش بهتری دارند و ساقه مو را جلوه بهتری می دهند.
نوع دیگر حالت دهنده ها که برای بیگودی کردن مو و حالت دادن مو استفاده می شوند تا شامپو شدن بعدی مو روی مو می مانند. این محصولات برای موهای مجعد و خشن مناسب است و باعث صیقل دادن ساقه مو و مرطوب کردن آن می شوند.

نکات ضروری در مصرف حالت دهنده ها :
در هنگام مصرف نرم کننده ها بهتر است بدانید که این محصولات باید در مدت زمان مورد نظر شسته شوند. البته احتمال بروز درماتیت پوست سر و یا تحریک چشم بسیار نادر است ولی در افراد حساس بهتر است هر چه سریعتر از پوست سر پاک شوند و همچنین در افرادیکه موهای چرب دارند این محصول فقط در نوک موها استفاده شود.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده
مائیم که از پادشهان باج گرفتیم
زان پس که از ایشان کمروتاج گرفتیم
اموال وخزائنشان تاراج گرفتیم
مائیم که از دریا امواج گرفتیم

شاهنشاه بزرگ ایران نادرشاه افشار


زیبنده
یک رونین زیبا مردن است، آن رونینی که هر دم آماده مرگ نباشد، ناگزیر مرگی ناشایست برایش پیش می آید
.
ارسال پست

بازگشت به “لوازم آرايشي و بهداشتي”