کاربرد پشم سنگ در پروژه زمین آبی کانادا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با عمران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hani1459, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 84
تاریخ عضویت: جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴, ۶:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 144 بار

کاربرد پشم سنگ در پروژه زمین آبی کانادا

پست توسط paramisrockwool »

در این پروژه از عایق صوتی پشم سنگ تخته ای برای عایق کاری صوتی استفاده شده است. پروژه زمین آبی (Blue Planet) کانادا که در نزدیکی فرودگاه بعدی کپنهاگ واقع شده است دارای گونه های مختلف ماهی می باشد. زیر بنای این پروژه 9 هزار متر مربع است و توسط یک شرکت معماری دانمارکی در حال ساخت است و یکی از جاذبه های توریستی کپنهاگ به حساب می آید.
به دلیل واقع شدن آکواریوم زمین آبی در کنار فرودگاه، یکی از چالش های این پروژه عایق بندی صوتی برای محفوظت از ماهی ها در برابر نویزهای تولید شده توسط هواپیماها است. علاوه بر این درون ساختمان صداهایی مانند صبحت افراد، سیستم تهویه، موسیقی، درها و ... نیز وجود دارند که باید کنترل شود.


در این آکوریوم از عایق صوتی پشم سنگ تخته ای فشرده با ضخامت 200 میلیمتر به همراه یک لایه Venti-Batts 75 میلیمتری استفاده شده است که باعث ایجاد محیطی آکوستیک مناسب شده. عایق های صوتی پشم سنگ تخته ای که در پروژه زمین آبی استفاده شده اند کیفیت لازم را برای جذب صوت دارا هستند. همچنین عایق پشم سنگ تخته ای سخت محیطی مناسب را برای نمای منحنی آکواریوم ایجاد کرده اند. در سیستم های نمای پشم سنگ، فشار ثابت و وزن معین بسیار مهم است.
استفاده از عایق های صوتی دیگر با ویژگی های مشابه بسیار پرهزینه بوده و همچنین امکان پیدا کردن نمونه های دیگر محدود بوده است.

آب بندی عایق صوتی پشم سنگ در آکواریوم زمین آبی

یکی از چالش ها در ساخت آکواریوم زمین آبی پیچ های سقف ها/دیوارها بودند. زاویه پیچ های دیوارها که کمتر از 80 درجه بودند به عنوان سقف به حساب می آمدند و برای بیرون نگه داشتن آب باران باید یک رنج عایق استفاده می شود. شرکت پشم سنگ در یافتن یک راهکار مناسب همکاری کرد و از همان عایق های صوتی پشم سنگ تخته ای قبلی نیز این دیوارها استفاده شده و با آبندی نقاط اتصال و انفصال عایق های صوتی پشم سنگ، باران را بیرون نگه داشتند. از مزیت های دیگر عایق پشم سنگ تخته ای فشرده با دوام بودن آن ها در برابر نفوذ آب است. علاوه بر این عایق صوتی پشم سنگ یک عایق ضد حریق می باشد که از ساختمان آکواریوم در برابر آتش سوزی محافظت می کند.
عایق صوتی استفاده شده باید با سازه استیل پیش تعریف شده فیت شود و برش های عایق صوتی در این پروزه بر اساس این سازه انجام شدند.

منبع: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “عمران”