Hos ein, هر گونه تغییر در دور سیمها یا کاهش یا افزایش ضخامت اونها خروجی ترانس رو تغییر میده
تقویت سیستم جرقه زنی
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
- پست: 4377
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6704 بار
- سپاسهای دریافتی: 12097 بار
- تماس:
- پست: 722
- تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 1772 بار
- سپاسهای دریافتی: 846 بار
Re: تقویت سیستم جرقه زنی
سلام
سوال اول رو قبلا توضیح دادم که هر چقدر حجم سلف یا هموت سیم پیچ زیاد بشه بنا به قوانین هانری ظرفیت القایی کم میشه همونقدر هم راندمان کم میشه ببین هر قرقره و هسته ترانس برای توان مشخص ساخته میشه
مثال هسته با ابعاد ۱۵*۱۰*۵ مثلا ماکزیمم ۲۰ وات میتونه جابجا کنه
الان اگه شما هنوز جا واسه ادامه سیم پیچی داری معلوم میشه از تمام توان و ظرفیت هسته استفاده نکرده بودی
معمولا سیم ها رو بصورت مستقیم به هم دیگه میتابونن لحیم میکنن
یه لایه وازنیش یا عایق ماکارونی میکشن روش
سوال سوم
هرگونه تغییر در اندازه سطح مقطع سیم ضرر داره اولا سیم کلفتتر بیخود فضا اشغال میکنه و عملا جریان ماکزیمم توسط سیم نازک تر محدود شده
سوال اول رو قبلا توضیح دادم که هر چقدر حجم سلف یا هموت سیم پیچ زیاد بشه بنا به قوانین هانری ظرفیت القایی کم میشه همونقدر هم راندمان کم میشه ببین هر قرقره و هسته ترانس برای توان مشخص ساخته میشه
مثال هسته با ابعاد ۱۵*۱۰*۵ مثلا ماکزیمم ۲۰ وات میتونه جابجا کنه
الان اگه شما هنوز جا واسه ادامه سیم پیچی داری معلوم میشه از تمام توان و ظرفیت هسته استفاده نکرده بودی
معمولا سیم ها رو بصورت مستقیم به هم دیگه میتابونن لحیم میکنن
یه لایه وازنیش یا عایق ماکارونی میکشن روش
سوال سوم
هرگونه تغییر در اندازه سطح مقطع سیم ضرر داره اولا سیم کلفتتر بیخود فضا اشغال میکنه و عملا جریان ماکزیمم توسط سیم نازک تر محدود شده
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸, ۵:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2 بار
Re: تقویت سیستم جرقه زنی
JavadAhwaz نوشته شده: ↑سهشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸, ۲:۵۹ ب.ظho3ein2000 نوشته شده: ↑چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷, ۱۲:۴۳ ب.ظJavadAhwaz نوشته شده: ↑چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷, ۱۱:۴۷ ق.ظ , درود بر شما. آقا جستجو در نت برای تجربه تقویت جرقه خودرو من رو این تاپیک و صحبت های شما در این مورد رساند. آیا نتیجه موفقیت آمیز بود؟
با سلام
به لطف خدا بنده سیستمی که ساختم مدت هاست استفاده میکنم و کیفیت خوبی هم داشته
منتها برای خودرو های کاربراتوری طراحی کردم مخصوص پژو 2000
به چند مورد از مزایایی که دیدم اشاره میکنم
استارت صبحگاهی بهتر و عالی شد
صدای موتور به نظر خودم فقط به نظر خودم بهتر شده(منظور دلنشین نه کمتر)
کاهش مصرف سوخت شاید توهم باشه ولی کم شده در حد جزیی
مکمل تمام این مداری که ساختم وایر های دستاز با مقاومت صفر اهم بود که عالی شده
بنده تمام آموزش های مربوط به وایر و مدارات جرقه زنی رو در تیونینگ تاک دیده بودم و به
سهم خودم پست های آموزشی هم گذاشته بودم
درود بر شما. سال نو مبارک. سپاس که پاسخ دادید. اتفاقا ماشین من هم پراید کاربراتوری است. اگر ممکنه در مورد چگونگی تهیه سیستمتون راهنمایی کنید.
سلام میشه این کار رو آموزش بدین؟Mohammad 1985 نوشته شده: ↑شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸, ۷:۴۳ ب.ظ MOHAMMAD_ASEMOONI , مقاومت ربطی به افزاینده یا کاهنده بودن ترانس نداره ! هر چی طول سیم طولانی تر باشه مقاومتش بیشتره و البته ضخامت و جنس سیم در مقاومت تاثیر داره میزان تعداد دورهای اولیه و ثانویه تعیین میکنه ترانس کاهنده هست یا افزاینده و چقدر خروجی داره و مقاومت اصلا کاری در این قضیه نداره !
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸, ۵:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2 بار
Re: تقویت سیستم جرقه زنی
JavadAhwaz نوشته شده: ↑سهشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸, ۲:۵۹ ب.ظبا سلام اگر ممکنه عکس و فیلمشو بزارید آموزش بدین یعنی ممنونho3ein2000 نوشته شده: ↑چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷, ۱۲:۴۳ ب.ظJavadAhwaz نوشته شده: ↑چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷, ۱۱:۴۷ ق.ظ , درود بر شما. آقا جستجو در نت برای تجربه تقویت جرقه خودرو من رو این تاپیک و صحبت های شما در این مورد رساند. آیا نتیجه موفقیت آمیز بود؟
با سلام
به لطف خدا بنده سیستمی که ساختم مدت هاست استفاده میکنم و کیفیت خوبی هم داشته
منتها برای خودرو های کاربراتوری طراحی کردم مخصوص پژو 2000
به چند مورد از مزایایی که دیدم اشاره میکنم
استارت صبحگاهی بهتر و عالی شد
صدای موتور به نظر خودم فقط به نظر خودم بهتر شده(منظور دلنشین نه کمتر)
کاهش مصرف سوخت شاید توهم باشه ولی کم شده در حد جزیی
مکمل تمام این مداری که ساختم وایر های دستاز با مقاومت صفر اهم بود که عالی شده
بنده تمام آموزش های مربوط به وایر و مدارات جرقه زنی رو در تیونینگ تاک دیده بودم و به
سهم خودم پست های آموزشی هم گذاشته بودم
درود بر شما. سال نو مبارک. سپاس که پاسخ دادید. اتفاقا ماشین من هم پراید کاربراتوری است. اگر ممکنه در مورد چگونگی تهیه سیستمتون راهنمایی کنید.
سلام میشه این کار رو آموزش بدین؟Mohammad 1985 نوشته شده: ↑شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸, ۷:۴۳ ب.ظ MOHAMMAD_ASEMOONI , مقاومت ربطی به افزاینده یا کاهنده بودن ترانس نداره ! هر چی طول سیم طولانی تر باشه مقاومتش بیشتره و البته ضخامت و جنس سیم در مقاومت تاثیر داره میزان تعداد دورهای اولیه و ثانویه تعیین میکنه ترانس کاهنده هست یا افزاینده و چقدر خروجی داره و مقاومت اصلا کاری در این قضیه نداره !