اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار و حوادث روز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3539
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲, ۱۱:۴۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4753 بار
سپاس‌های دریافتی: 7046 بار

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط bamn »

با سلام .

چندین سئوال درباره این کلیپ مطرح است :

1- چرا این کلیپ باید پس از انتشار خبر آن قطع 30 ثانیه ایی منتشر شود؟ چرا در پنج-شش روز قبل منتشر نشده بود؟

2- چرا تاریخ درج شده روی صفحه اشتباه است و آیا صرفاً اکتفا به این حرف که دوربین روی تاریخ اشتباهی تنظیم بوده کفایت می کند؟

3- سایت تحولات جهان اسلام کلیپ دیگری دارد که ظاهراً شلیک دو موشک را تایید می کند (زیرا با اینکه فقط شلیک یک موشک را می بینیم ، دزدگیر برخی خودروهای داخل کادر پیش از شلیک موشک فعال هستند) و اصالت کلیپ را هم تایید کرده است منتها سئوالی که با این کلیپ مطرح نموده این است که در کلیپ در اختیار سایت تحولات جهان اسلام از لحظه شلیک تا انفجار موشک 6 ثانیه طول می کشد اما در کلیپ جنجالی مورد نظر شما موشک اول 18 ثانیه و موشک دوم 11 ثانیه بعد از شلیک منفجر می شوند و نویسنده سایت تحولات که از اصالت کلیپ خودش مطمئن است همین نکته را دلیل جعلی بودن فیلم منتشر شده در رسانه های غربی می داند .

اما بنده دو سئوال هم از خود شما دارم :

هیچ نکته یا صدای مشخصی در کلیپ وجود ندارد که ثابت کند این تصویر در ایران ضبط شده است . پس شما چطور با اطمینان می گویید ما که سه ماه قبل شلیکی نداشتیم ... فقط که ایران از این سامانه ها استفاده نمی کند . فیلم ممکن است مال سوریه یا هرکجای دیگری که خریدار سلاح های روسی است باشد و تازه اصلاً چطور می شود ثابت کرد موشک های شلیک شده در این کلیپ حتماً از یک نوع خاص هستند؟
شادی روح پدرم و همه درگذشتگان

صلوات


Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15889
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72671 بار
سپاس‌های دریافتی: 31672 بار
تماس:

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط Mahdi1944 »

سلام
alendark,
این کلیپ جعلی و مربوط به چند ماه پیش هست و مستندات اون رو در کانالم در ایتا به ادرس eitaa.com/e_of_e ارسال کردم
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷, ۱۰:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 17 بار

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط linux_c »

فرق پدافند تور با بوک چیه؟
 
Junior Poster
Junior Poster
پست: 117
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳, ۷:۲۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 296 بار
سپاس‌های دریافتی: 203 بار

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط جنگال »

linux_c نوشته شده: چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸, ۸:۴۲ ب.ظ فرق پدافند تور با بوک چیه؟
 

فرقشون خیلیه.تور یک سیستم برد کوتاه مثلا تا 12 کیلومتر و ارتفاع پست مثلا 6 کیلومتر هست.تمام سیستم رادار و اپتیک و موشک روی یک شاسی یکپارچه قرار گرفته که در نمونه تور ام 2 حتی میتونه در حال حرکت با اهداف درگیر بشه!!اما بوک نمونه نسل جدید سام 6 هست برای برد متوسط مثلا 50 تا 70 کیلومتر.بر خلاف سام 6 که موشک روی یک خودرو و رادار روی دیگری است در بوک در برخی خودروها علاوه بر موشک رادار هم نسبه و در برخی فقط موشک داره.البته نمونه نسل جدید بوک 3 هم امده که کاملا خودرو حامل موشک و رادار مجزا هستند. که البته این نمونه روی هر خودرو 6 موشک نسبه که نسبت به بوک ام 2 روی هر کشنده دوتا بیشتره
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1062
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲, ۷:۵۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6153 بار
سپاس‌های دریافتی: 3146 بار

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط Hesam - 1994 »

توضیحات معاون ‌ستادکل نیروهای مسلح‌ درباره وضع دفاعی‌کشور درشب سقوط ‌هواپیما‌ی اوکراینی
سردار سرتیپ خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح پیرامون سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اظهار داشت: دفاع هوایی یکی از پیچیده‌ترین مجموعه‌های دفاعی کشور است، چراکه بخش‌های زیادی دخیل در آن هستند و بسیار پیچیده و حساس است. این حوزه هم ابزار محور است و هم سرعت بسیار بالایی برای تصمیم‌گیری طلب می‌کند. 
 به گزارش فارس،وی افزود: این اتفاق حدود ساعت ۶:۱۵ دقیقه رخ داد در حالی که فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ماموریت غرب کشور بود. بعد از یک ساعت یا ۴۵ دقیقه به وی اطلاع داده می شود که احتمالا این اتفاق با اصابت موشک پدافندی بوده است. او هم به سلسله مراتب خود اطلاع می‌دهد. در سیستم نظامی نمی‌توان صرفا یک «خبر» را اعلام کرد، بلکه باید بررسی شود.
 سردار عبداللهی ادامه داد: حدود ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ روز چهارشنبه به ستادکل نیروهای مسلح اطلاع داده شد که این اتفاق محرز شده است که بلافاصله تیم بازرسی توسط ستادکل نیروهای مسلح از عناصر مختلف تشکیل شد و ساعت ۲۲ شب چهارشنبه اعزام شدند.
 جزئیات حادثه و جلسه شورای عالی امنیت ملی معاون هماهنگ‌کننده‌‌ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: این تیم باید موارد بسیار زیادی را بررسی و با افراد مختلف دخیل در مساله مصاحبه می‌کرد. این کار ۳۷ ساعت طول کشید که به جمعه ۲۰ دی رسید.
 بعدازظهر جمعه گزارش‌های مختلف تجمیع و علت واقعه در حد قابل بررسی محرز شد و ستادکل نیروهای مسلح درخواست جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی را ارائه داد. حدود ساعت ۱۰ شب این جلسه تشکیل شد و تا ساعت ۱۲ شب ادامه پیدا کرد که صبح شنبه هم این گزارش اعلام شد.
 چرا فضای کشور کِلیر نشد؟
 وی در پاسخ به سئوالی پیرامون این که چرا آسمان کشور در آن ساعات بسته نشد، گفت: آماده باش ۱۰۰درصد در آن زمان وجود داشته است و همه افراد باید در آن زمان در مواضع خود حاضر باشند، اما این مساله قطعا به معنای درگیری نیست؛ درگیری شرایط دیگری دارد. هموطنان به خاطر دارند که در زمان جنگ زمانی که هواپیماها به سمت کشور حرکت می کردند، از صدا و سیما آژیر قرمز به صدا در می آمد و مردم به پناهگاه می رفتند. در آن شرایط سامانه‌های ما آتش به اختیار بودند، اما در شرایط شب ساقط شدن هواپیما ، آتش به اختیار نبودند بلکه آتش محدود بودند.
 سردار عبداللهی اظهار داشت: برای بستن فضای کشور باید اول هدف را ببینیم، اعلام وضع قرمز کنیم و سپس آسمان کشور را ببندیم.
 ‌ماجرای موشک‌های کروز چه بود؟
 معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در تشریح شرایط آتش به اختیار یا آتش محدود، گفت: گزارشی از جانب مرکز کنترل و فرماندهی به مناطق ارسال می شود که موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده است. موشک کروز در ارتفاع خیلی کم پرواز و خود را با زمین تنظیم می‌کند؛ این که باید در همه نقاط موشک کروز را با رادار کشف کرد، ممکن است اتفاق نیفتد، بنابراین ما دیده‌بان‌هایی را برای این کار در نقاط مختلفی گذاشته‌ایم و حتی از مردم هم گزارش‌هایی را دریافت خواهیم کرد.
 وی ادامه داد: پس از مدتی که مرکز وضع را از قرمز خارج می کند، ارتباط سامانه دچار اختلال می‌شود و خروج از وضع قرمز را دریافت نمی‌کند، در چنین شرایطی اپراتورسامانه، هواپیما را یک هدف نزدیک شونده می‌بیند و متاسفانه به سمت آن شلیک می‌کند.
 سردار عبداللهی در پاسخ به سئوالی پیرامون این که آیا سطح مقطع راداری هواپیما با موشک کروز تفاوت ندارد، افزود: زمانی که رادار سامانه هواپیما را می گیرد، ارتفاع آن ارتفاع کروز بوده حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر. از طرفی این هواپیما در زاویه صفر رادار این سامانه حرکت می کرده یعنی کمترین سطح مقطع راداری را داشته است.
 اپراتور سامانه در شرایطی بوده که ارتباطش قطع یا دچار اختلال بوده که این هم در حال بررسی است و اینجا یک خطای فردی رخ می دهد و موشک را شلیک می کند.
 ‌احتمال نفوذ در دست بررسی است
 معاون هماهنگ‌کننده‌ستادکل نیروهای مسلح در باره احتمال نفوذ در این زمینه، بیان کرد: این احتمال را سیستم اطلاعاتی‌ د‌ر حال بررسی دارد و کار هنوز تمام نشده است که بخواهیم بگوییم چنین چیزی نیست، منتظریم تا نتایج اعلام شود.
 وی در باره احتمال ایجاد اخلال الکترونیکی آمریکا در سامانه‌های مربوط به هواپیما یا پدافند، اظهار داشت: این که آمریکایی‌ها چنین اقداماتی را انجام دهند، در منطقه سابقه دارد و این که توسط سیستم‌های الکترونیکی اهداف مجازی را در آسمان ایجاد کنند سابقه داشته است، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد در این حادثه با توجه به سامانه مربوطه و هواپیما، مقداری سخت است که اعلام کنیم چنین اتفاقی افتاده است. تیم بررسی سایبری و جنگ الکترونیک هم تشکیل داده ایم تا این بررسی را انجام دهند.
 وی درباره ادامه داشتن تحقیقات و بررسی سناریوهای دیگر، بیان کرد: در مورد قطع ارتباط سامانه، تحقیقات حتما باید ادامه پیدا کند تا ببینیم اشکال فنی بوده یا اختلال ایجاد شده است. این که اپراتور چرا شلیک کرده است دنبال می‌شود که بخشی از آن در نیروهای مسلح و بخشی هم در قوه قضائیه دنبال می‌شود.
 ‌معاون هماهنگ‌کننده‌ستادکل نیروهای مسلح افزود: در ابعاد اختلالات الکترونیکی و سایبری هم کار دنبال می‌شود؛ همچنین جعبه سیاه هواپیما باید باز و خوانده شود و هرچیز دیگری که می‌تواند با بررسی همه جانبه مشخص شود.
 وی تاکید کرد: آنچه که تا این مرحله مشخص شده این است که این هواپیما بر اثر برخورد یک شی خارجی سقوط کرده است.
 معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در‌باره چگونگی برخورد با متخلفین این اتفاق، خاطرنشان کرد: برخورد دو بخش دارد که بخشی مربوط به درون نیروهای مسلح است و با توجه به آیین نامه انضباطی شامل تنزیل درجه، توبیخ و عزل از مسئولیت می‌شود.
 وی گفت: در بخشی که جرمی اتفاق افتاده باشد، به سازمان قضائی معرفی می‌شود کما این که چند نفر هم تاکنون معرفی شدند و نتیجه آن هم اعلام خواهد شد.سردار عبداللهی در پاسخ به سئوالی پیرامون این که گفته می‌شود فشار خارجی موجب اعلام نتیجه این حادثه شده است، تصریح کرد: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد؛ مردم عزیز ما به خوبی خدمات نیروهای مسلح را در هشت سال دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و برقراری امنیت دیده‌اند. فکر می‌کنم جامعه ما به نیروهای مسلح اعتماد دارد و صادقانه می‌گوییم که نیروهای مسلح با مردم صادق هستند. وی اظهار داشت: وقتی سردار حاجی‌زاده بلافاصله اعلام می‌کند که این خطای سامانه ما بوده است و پس از آن هم ستادکل نیروهای مسلح، هم فرمانده کل سپاه و هم فرمانده نیروی هوافضای سپاه عذرخواهی می‌کنند و صادقانه مساله را بیان می‌کنند، مردم اطمینان داشته باشند آنچه را باید گفته شود حتما خواهیم گفت. معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح با بیان این که درباره همین اتفاق هم در کوتاهترین مدت ممکن اعلام شد، اضافه کرد: در کشورهای دیگر موارد مشابه اتفاق افتاده است که کوتاهترین زمان اعلامی یک هفته بوده است و حتی مواردی وجود دارد که هرگز اعلام نشده اند.
 سردار عبداللهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا این حادثه تاثیری بر امنیت آسمان کشور خواهد داشت یا خیر؟ تاکید کرد: هیچ مشکلی در امنیت هوایی کشور نداریم. حدود ۳۷ مورد این چنینی در دنیا وجود داشته است که اگر این موضوع را مبنا قرار دهیم، مفهومش این است که ۴۰-۵۰ کشور باید فضایشان ناامن باشد در حالی که این طور نیست.
 دستورالعمل‌ها در حال بازنگری است
 معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح با بیان این که این حادثه یک خطای انسانی بوده است، گفت: پس از این حادثه و در همین مدت کوتاه بخش زیادی از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را بازنگری کردیم و بخش دیگری هم در حال بازنگری است تا اگر اشکالات احتمالی وجود دارد، رفع شود؛ همچنین سامانه‌ها و چیدمان و سایر موارد هم در حال بازنگری است.‌وی گفت: پیرو فرمایش فرمانده معظم کل قوا چنین اتفاقی دیگر نباید بیفتد و امنیت هوایی کشور هیچ مشکلی ندارد.
 سردار عبداللهی در پایان با تاکید بر این که اطمینان می‌دهم که هرآنچه تاکنون بوده بیان شده است، گفت: اگر به موارد جدیدی دست پیدا کنیم اعلام خواهیم کرد و مردم بدانند فرزندانشان در نیروهای مسلح کاملا صادق و شفاف هستند.
 حمله الکترونیکی به پهپادهای آمریکایی
 فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از عملیات جنگ الکترونیک پس از حمله موشکی به عین‌الاسد و قطع لینک ارتباطی و تصویری پهپادهای MQ-9 آمریکایی خبر داد.به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده در نشست خبری خود برای تشریح عملیات شهید سلیمانی، گفت: عملیاتی که تا کنون اسمی از آن به میان نیاوردیم بعد از عملیات موشکی بود و با تجهیزات ویژه‌ای که از قبل آماده کرده بودیم، یک عملیات مهم جنگ الکترونیک را تقریبا ۱۵ دقیقه بعد از عملیات آغاز کردیم و همه هواپیماهای بدون سرنشینی که بر فراز منطقه عین‌الاسد در حال پرواز بودند را برای لحظاتی از کنترل آمریکایی‌ها خارج کردیم و لینک ارتباطی و لینک تصویری آنها را از بین بردیم که آمریکایی‌ها را بسیار مرعوب کرد.
 وی افزود:زمانی که این ضربات موشکی انجام شد، مهمترین نیاز آمریکایی‌ها این بود که بفهمند میزان خسارت چقدر است که این کار توسط دوربین‌های هشت فروند پهپاد MQ-9آمریکایی که بر فراز منطقه بودند، در لحظه رصد می‌شد و تصاویرش در لحظه مخابره می‌شد و زمانی که این هواپیماها از کنترل آنها خارج شد، ضربه روحی که از آن خوردند، از عملیات موشکی نخورده بودند.

منبع: [External Link Removed for Guests]
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷, ۱۰:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 17 بار

Re: اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپيماي اوكرايني در جو احتمال حملات امريكا

پست توسط linux_c »

جنگال نوشته شده: پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸, ۱:۳۸ ب.ظ
linux_c نوشته شده: چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸, ۸:۴۲ ب.ظ فرق پدافند تور با بوک چیه؟


فرقشون خیلیه.تور یک سیستم برد کوتاه مثلا تا 12 کیلومتر و ارتفاع پست مثلا 6 کیلومتر هست.تمام سیستم رادار و اپتیک و موشک روی یک شاسی یکپارچه قرار گرفته که در نمونه تور ام 2 حتی میتونه در حال حرکت با اهداف درگیر بشه!!اما بوک نمونه نسل جدید سام 6 هست برای برد متوسط مثلا 50 تا 70 کیلومتر.بر خلاف سام 6 که موشک روی یک خودرو و رادار روی دیگری است در بوک در برخی خودروها علاوه بر موشک رادار هم نسبه و در برخی فقط موشک داره.البته نمونه نسل جدید بوک 3 هم امده که کاملا خودرو حامل موشک و رادار مجزا هستند. که البته این نمونه روی هر خودرو 6 موشک نسبه که نسبت به بوک ام 2 روی هر کشنده دوتا بیشتره

موشکی که 3 ماخ سرعت داره و از یک جنگنده شلیک میشه
پدافند هوایی نظیر S400  ضد موشک این چند ماخ سرعت میگیره برای زدن موشک؟
ارسال پست

بازگشت به “اخبار و حوادث”