خدام حرم ها و عناصر مشخصی از سازمان ها و ادارات حساس مسلح باشند

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1742
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3423 بار
سپاس‌های دریافتی: 5849 بار

خدام حرم ها و عناصر مشخصی از سازمان ها و ادارات حساس مسلح باشند

پست توسط shafagh »

از روسای محترم سپاه پاسداران، پلیس و نیروهای متعدد امنیتی تقاضا می شود جهت پیشگیری جدی از حوادث مشابه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) و نظیر انها، کلیه خدام حرم ها و عناصر مشخصی از سازمان ها و ادارات در مکان ها و طبقات مختلف ساختمان ها بطور دائم به سلاح کمری در زیر لباس مجهز شوند. لازم است این افراد خدمتگزار طی دوره هایی اموزشی از جانب ارگان های حفاظتی کشور و همچنین واحدهای امنیتی نحوه استفاده از این نوع سلاح بخصوص در موقعیت هایی که تعدادی از مردم حضور دارند را فرا بگیرند و بر این امر کاملا مسلط شده و ملکه انها شود و گاه به گاه این دوره ها بصورت عملی تکرار شده و متخصصین امر اموزش استفاده از ان سلاح را چه از نظر روحی و چه فیزیکی در ان خدمتگزاران تثبیت کنند.

علاوه بر این موارد سربازان گمنام و ناشناسی در زیارتگاه ها و سازمان های پرتردد به صورت شیفتی با تغییر مکان های مختلف از جمله درب های ورودی و خروجی به حراست و نگهبانی بپردازند.

تا انجا که بیاد دارم تا چند مدت قبل در درب های ورودی و خروجی حرم مطهر شاهچراغ (ع) پست های بازرسی وجود داشت که مردها در قسمت برادران و بانوان در قسمت خواهران بازرسی می شدند اما نمی دانم چه شد که متاسفانه این بازرسی ها برداشته شد که  علیرغم پس مانده های داعش معدوم در سوریه و وجود سایر گروهک های معاند احتمال نفوذ افراد تکفیری همچنان وجود داشت و حذف ان بازرسی ها کاری اشتباه بود.

بنده بعنوان یک بسیجی تدارکاتی دوران دفاع مقدس، علاوه بر مواردی که که در اول عرض شد پست های بازرسی که توسط برادران و خواهران خدام صورت می پذیرفت مجدد بر قرار شود و مخصوصا افرادی که ساک یا کوله پشتی همراه دارند بشدت مورد سوء ظن باشند چه از جانب ان سربازان گمنام که پشت سر افراد مشکوک و نزدیک به انها حرکت کنند و چه خدام در قسمت های بازرسی.

امروز این تدابیر امنیتی که عرض شد در حد زیاد بایست مورد نظر باشد

والسلام علیکم
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3539
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲, ۱۱:۴۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4753 بار
سپاس‌های دریافتی: 7046 بار

Re: خدام حرم ها و عناصر مشخصی از سازمان ها و ادارات حساس مسلح باشند

پست توسط bamn »

با سلام .

در مورد اینکه آیا خادمان و نگهبانان ورودی حرم حضرت شاهچراغ (ع) مسلح بوده اند یا نه؟ نمی توان بطور دقیق پاسخ داد ، هرچند عدم مقابله آنها می تواند ناشی از عدم مسلح بودن آنها باشد . اما در تصاویر منتشر شده مشخص است که ورودی محوطه امامزاده مجهز به گیت فلزیاب می باشد و احتمالاً به همین دلیل تروریست مهاجم از همان ورودی شروع به تیراندازی کرده و صبر نکرده تا وارد جمعیت شبستان شود بعد شروع به تیراندازی کند .

متاسفانه با وجود برخی اقدامات ، ترتیبات امنیتی در بیشتر مواقع کافی و کارساز نیست . مثلاً همین گلستان شهدا اصفهان ، حداقل 12 ورودی اصلی و فرعی دارد و تقریباً 50% مرزبندی آن هم به راحتی قابل عبور است . روز اربعین که اوج شلوغی و ازدحام در آنجا بود وقتی می خواستم از یکی از ورودی های اصلی عبور کنم فقط یک سرباز غیر مسلح آنجا ایستاده بود که تنها نظاره گر رفت و آمدها بود . تازه روز عاشورا هم از یکی از ورودی های فرعی رفتم که هیچ نگهبانی نداشت!
شادی روح پدرم و همه درگذشتگان

صلوات


Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4525
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4698 بار
سپاس‌های دریافتی: 8730 بار

Re: خدام حرم ها و عناصر مشخصی از سازمان ها و ادارات حساس مسلح باشند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

◼️ در سفارتخانه های اکثر دولتهای غربی خصوصاً آمریکا و انگلیس ، فردی که می‌خواد وارد سفارت بشه ابتدا بایستی به تنهایی از یک اتاق که کاملاً خالی از افراد و نگهبان هست و دربهای برقیِ بسیار محکم و دستگاه بازرسی و چند دوربین و بلندگو و میکروفون داره و از راه دور کنترل میشه رد بشه .

◼️ اگر مراجعه کننده چیزی همراه داشته باشه که ممنوع باشه ، دستگاه بازرسی متوجه میشه و درنتیجه دربهای برقی که بسیار قوی و محکم هست براش باز نمیشه اصلاً .

◼️ بایستی همه چیز رو روی تسمه نقاله بگذاره تا چک بشه از راهِ دور و دستگاه بازرسی بدنی هم بدنش رو بازرسی کنه تا بهش اجازه ی عبور بده و دربهای برقی رو براش باز کنه .

◼️ این اتاق تحت نظارت دائم هست توسط چند دوربین و بلندگو و میکروفون که به اتاق دوم وصل هست ، جایی که نگهبان در اون قرار داره .

حتی فردِ انتحاری هم اگه خودش رو بتونه در این اتاق منفجر کنه ، اتاق اونقدر محکمه که مقدار زیادی از قدرت انفجار رو می‌گیره .

◼️ بعد از این اتاق ، مراجعه کننده وارد اتاقِ دوم میشه که نگهبان اونجا هست ولی باز هم نگهبان پشتِ یک شیشه ی ضد گلوله و از طریق میکروفن و بلندگو با مراجعه کننده صحبت می‌کنه و اگه لازم باشه چیزی ازش بگیره ، از طریق یک کشوی بسیار محکم ازش میگیره .

★این کشو طوری طراحی شده که مراجعه کننده نتونه دستش رو ازش به سمت داخل ببره . حتی دست خالی رو .

★سایز این کشو طوری طراحی شده که همیشه یا از سمت مراجعه کننده باز هست و یا از سمت نگهبان ، تا مراجعه کننده نتونه دستش با چیزی رو داخل کشور ببره و از سمت نگهبان دربیاره .

★کنترل کشو هم در دست نگهبان هست یعنی مراجعه کننده نمیتونه کشو رو بکشه سمت خودش و چیزی بذاره داخلش و هلش بده سمت نگهبان .

★ نگهبان هم محتویات کشو رو می‌بینه از پشت شیشه ی ضدگلوله پس اگه چیز مشکوکی باشه اصلاً کشو رو حرکت نمی‌ده و نمی‌کشه سمت خودش .

◼️ خروجیِ این اتاق هم درب بسیار محکم با قفل بسیار قوی داره که کنترلش در دست نگهبان هست و تا نگهبان درب رو باز نکنه ، مراجعه کننده نمیتونه وارد ساختمان سفارتخانه بشه .

◼️ گاهی اوقات هم در همون اتاق کار مراجعه کننده انجام میشه و وارد ساختمان سفارتخانه نمیشه مثل تحویل دادن یک چیز و تحویل گرفتن یک چیز .

◼️ راه بازگشت و خروج از سفارت هم از اتاق نگهبان میگذره تا اگر کارت شناسایی و موبایلش و اینها پیش نگهبان هست تحویلش بگیره از نگهبان .

سپس از همون اتاق اول که خالی از افراد هست ، ولی از راه خروجیش خارج میشه . راه خروجیش هم ۲ درب با فاصله ی چند متری از همدیگه هست و قفل های برقی داره و نگهبان براش درب رو باز می‌کنه .

◼️ بدین ترتیب کسی هم نمیتونه از راهِ خروجی با ترفند و کلک وارد بشه چون اگر کسی بخواد از راه خروج وارد بشه باید پشت درب دومِ خروج که در بیرون سفارت هست بمونه و چون دوربین اونجا هست ، نگهبان می‌بیندش با بلندگو بهش تذکر میده که از درب دور بشه و بره سمت درب ورودیِ اتاق اول . البته چند تابلو هم در بیرون هست که مشخص می‌کنه درب ورودی و درب خروج کجاست و کمتر کسی هست که بخواد وارد بشه و اشتباهی می‌ره سمت درب خروجی

◼️ بدین ترتیب ، هیچکسی نمیتونه مسلح وارد بشه و یا به نگهبان ها و دیگران صدمه ای بزنه .

◼️ حالا در ایران چند بار اتفاق افتاده که فرد مهاجم به راحتی نگهبان رو کشته و وارد شده !!! مثل حمله به مجلس و شیراز و غیره .

این هم مثل هزاران مورد دیگه باید فرهنگ‌سازی بشه برای ما ملتِ بافرهنگ !

یکی می‌گفت :

در ایران باید مثل الان باشه تا همیشه شهید داشته باشیم !!! وگرنه کارها اونطوری که بعضی‌ها می‌خوان پیش نمیره !!
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”