دلیل خاموش شدن پراید گاز سوز هنگام ترمز گرفتن چیه؟

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث خودرو و وسايل نقليه به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4512
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4697 بار
سپاس‌های دریافتی: 8725 بار

Re: دلیل خاموش شدن پراید گاز سوز هنگام ترمز گرفتن چیه؟

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

۱۳۵۸Hasan نوشته شده: سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱, ۳:۴۳ ب.ظ سلام ، عرض ادب ...

علت نوسان آمپر گاز و حتی خاموشی در موقع ترمز گرفتن چی هست !؟
حتی در حالت درجا ( ناچار گاز ماشین رو بردم بالا ) پراید ۸۱

سلام

میتونه از درست اتصال نداشتن سیم منفی باتری به بدنه ی خودرو باشه .
بستها و سرهای باتری چک بشه که تمیز و محکم باشه

محل وصل شدن سیم منفی باتری به بدنه هم چک بشه که تمیز و محکم و بدون زنگ زدگی باشه

اگر هم سیمش نازک هست باید یک سیم دیگه بهش اضافه کنید تا دوبل بشه

◼️ احتمال دوم می‌تونه از اِستِپِر موتور باشه stepper motor

ابتدا باید ریست بشه با روش زیر :
سر منفی باتری رو ۱ دقیقه بردارید و سپس دوباره محکم نصبش کنید

بعدش یا موتور کاملاً سرد ، سوییچ ۵ ثانیه باز تا چراغ چک روشن بشه

سوییچ ۵ ثانیه بسته

سوییچ ۵ ثانیه باز

استارت بدون گاز دادن

صبر کردن تا کاملاً گرم شدن موتور

سپس گر کولر داره ، کولر ۱۰ ثانیه روشن

کولر ۱۰ ثانیه خاموش

موتور خاموش

اگر با ریست هم درست نشد پس باید باز بشه و سرش و کانالش تمیز بشه بدون فشار دادن سرش

و سپس ریست بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱, ۱۰:۱۳ ق.ظ

Re: دلیل خاموش شدن پراید گاز سوز هنگام ترمز گرفتن چیه؟

پست توسط hfpiazi »

سلام
جایگاه رو عوض کن
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲, ۷:۳۷ ق.ظ

Re: دلیل خاموش شدن پراید گاز سوز هنگام ترمز گرفتن چیه؟

پست توسط Mahdiiiiisjf »

سلام

پراید ۸۳ ، گاز رو بعداً بستن

وقتی پمپ گاز میزنم، پام رو از روی گاز برمی‌دارم یا خلاص می‌کنم کلاج می‌گیرم، سریع خاموش می‌کنه... تا اینکه یه مدت ۲۰ کیلومتر اینا پیمایش بکنم بعدش درست میشه و خاموش نمی‌کنه ولی وقتی پر می‌کنم دوباره همون کاسه و همون آش...

رو حالت بنزین مشکلی نداره

از استپر موتور نیست مشکلش؟

جایگاه دیگه هم زدم بازم همونه

نمی‌دونم حالا بخاطر فشار ورودی پمپ گاز هست یا کامل پر میشه مخزن یا چی که اولش خاموش میشه بعد از چند کیلومتر به حالت عادی برمی‌گرده و درست میشه...

مشکل از کجاست؟
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4512
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4697 بار
سپاس‌های دریافتی: 8725 بار

Re: دلیل خاموش شدن پراید گاز سوز هنگام ترمز گرفتن چیه؟

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Mahdiiiiisjf نوشته شده: چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲, ۷:۴۵ ق.ظ سلام

پراید ۸۳ ، گاز رو بعداً بستن

وقتی پمپ گاز میزنم، پام رو از روی گاز برمی‌دارم یا خلاص می‌کنم کلاج می‌گیرم، سریع خاموش می‌کنه... تا اینکه یه مدت ۲۰ کیلومتر اینا پیمایش بکنم بعدش درست میشه و خاموش نمی‌کنه ولی وقتی پر می‌کنم دوباره همون کاسه و همون آش...

رو حالت بنزین مشکلی نداره

از استپر موتور نیست مشکلش؟

جایگاه دیگه هم زدم بازم همونه

نمی‌دونم حالا بخاطر فشار ورودی پمپ گاز هست یا کامل پر میشه مخزن یا چی که اولش خاموش میشه بعد از چند کیلومتر به حالت عادی برمی‌گرده و درست میشه...

مشکل از کجاست؟

سلام
◼️ این مشکل به احتمال زیاد به مقدار حرارت موتور ربط داره ، نه به مسافت پیموده شده.

◼️ یعنی بعد از روشن کردن موتور ، اگر چند دقیقه صبر کنید تا حرارت موتور کاملاً به حدِ نرمال و گرم برسه و بعدش حرکت کنید، دیگه اون مشکل به وجود نمیاد

◼️ اما اینکه اصلِ مشکل از کجاست ، علتش تفاوت خصوصیاتِ گاز با بنزین هست .چون بنزین به صورت مایع هست و گاز به صورت گازی و اکتانشون با هم متفاوت هست و سرعت انفجار و قدرت انفجارشون هم متفاوت هست.

◼️ پس وقتی موتور روی حالت گاز هست باید وضعیت موتور کاملاً تغییر کنه تا با خصوصیات سوختِ گازی سازگار بشه

◼️ یک علت این مشکل می‌تونه از تنظیم نبودنِ اِستِپِر موتور باشه یعنی ریست میخواد .

روش ریست :

با موتور کاملاً سرد و خاموش ، سرِ منفیِ باتری رو ۱ دقیقه بردارین و سوی دوباره نصب و محکم کنید .

سپس سوییچ ۱۰ ثانیه باز تا چراغهای آمپرها روشن بشه

سوییچ ۱۰ ثانیه بسته

دوباره سوییچ ۱۰ ثانیه باز

استارت زدن بدون گاز دادن

صبر کردن تا موتور کاملاً گرم بشه و آمپر حرارت به حد نرمال برسه

حالا اگه ماشینتون کولر داره ، کولر هم ۱۰ ثانیه روشن و بعدش کولر ۱۰ ثانیه خاموش و بعدش موتور خاموش

کار تمامه

اگر با این کارها مشکل رفع نشد پس احتمال کثیفی و گیر داشتنِ استپر وجود داره .

باید با موتور سرد ، استپر باز بشه و قسمت‌های ظاهریش با کمی تینر و یا بنزین و با رعایت نکات ایمنی تمیز بشه با دستمال کاغذی یا پارچه پنبه‌ای (نخی) تمیز

داخل استپر هم باید با ریختن مقدار بنزین یا تینر داخلش و تکان دادنِ شدید و سپس تکاندنش تمیز بشه . این کار باید چندین بار انجام بشه

برای کسانی که حرفه‌ای‌تر هستند ، باید سر استپر رو هم بکشند تا با بالاترین حد برسه و سپس پیچش بدند عکس عقربه ساعت تا باز بشه و دربیاد

بعدش دوباره استپر و سرش خوب شستشو بشه با تیتر یا بنزین

بعدش به رزوه‌های پیچ سرش کمی گریس بسیار نرم زده بشه
بعدش باید بسته بشه روی استپر فقط یک با دو یا سه دور پیچ بشه تا حدی که قفل بشه و بعدش فشار داده بشه تا بره داخل استپر .
◼️ ◼️ افراد ناوارد در همین مرحله باعث شکستن جای سرِ استپر میشند چون بیش از دو یا سه دور میپیچنش


بعدش با موتور کاملاً سرد باید نصب و ریست بشه .

اگر با این کارها باز هم مشکل رفع نشد :

مشکل از سنسور دریچه ی گاز هم می‌تونه باشه

باید فیشش کشیده بشه و رانندگی کنید .

اگر کشیدن و نکشیده فیشش هیچ تاثیری در کار موتور نداره ، خصوصاً در گازِ دادنِ آنی ، پس سنسور دریچه گاز مشکل داره .

سنسور دریچه گاز اگر سالم باشه ، کشیدن فیشش و رانندگی کردن باعث میشه موتور بد گاز بخوره و با گاز دادنِ شدیدِ آنی ، موتور دیر گاز می‌خوره یا بد گاز می‌خوره
===================================


◼️ علت دیگه می‌تونه از غلظت گاز باشه یعنی اگر در در موتور ماشینتون رگلاژ و تنظیم وجود داره برای مقدار گازی که تزریق میشه توی مانیفولد هوا ، باید مقدار جاز رو کمی زیادتر کنید و تست کنید یکی دو روز و تفاوت رو ببینید و اینکه آیا مشکل حل شده یا نه

◼️ اگر حل نشد یا بدتر شد پس باید رگلاژ رو برگردونین سر جای اولش و سپس برعکسِ دفعه ی قبل انجام بدین و نتیجه رو یکی دو روز تست کنید


◼️ از نیم‌سوز بودن یک یا چند وایرشمع هم می‌تونه باشه که برق ضعیف میده به یک یا چند شمع و با گازِ سرد یا موتور سرد ، مشکل به وجود میاره

باید با روشی که در تاپیک صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو نوشته‌ام با اهم متر چک بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “متفرقه وسايل نقليه”