عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4536
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4703 بار
سپاس‌های دریافتی: 8730 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammad hossoein نوشته شده: پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲, ۱۱:۱۷ ب.ظ   مجدد و خیلی خیلی ممنون از مطالب شما.

من حقیقتاً اکثر کارهای ماشین و خانه و خیلی از کارها رو خودم انجام میدم ولی این کار خیلی عجیب شد.

  چراغ های جلو پراید 132 هست که تو اینترنت عکسشون هست و برای لامپ های نور پایین از نوع h7 هست و برای نور بالا از نوع h1 هست و هر دو هم 55 وات هستند. و من هم لامپ هالوژن گذاشتم.

برای جا زدن لامپ ها فقط یک مدل هست و جور دیگه نمیشه جا زد و یک طلق کلی برای این لامپ هست و جدا داخل خود کاسه، طلق و شیشه دیگه ای ندارند و لامپ ها هم تک کنتاکت هستند(پراید 131 دو کنتاکت هست ولی 111 و 132 تک کنتاکت هستند).
لامپ ها هم به صورت ثابت و در یک جهت هستند و در جای خوشون اصلاً نمیتون لق بزنند و بچرخند.

دیشب قبل از اینکه اینجا پیام بدم قبلش دو جا رفتم که متاسفانه خیلی بیسواد بودند و یکی گفت با پیچی که کنارش آر و ال که به معنی راست و چپ هست باید تنظیم بشه و با این باید بالا و پایین بره!! که باهاش خداحافظی کردم و یکی دیگه هم گفت باید لامپ عوض بشه که حرفش به نظر منطقی نیست که چرا باید لامپ سالم عوض بشه...

    بیشتر که توضیح بدم ماشین از جلو هیچ برخورد و حتی ضربه ریزی هم نداره و دو تا از لامپ های طرفین سوخته بود که من اومدم هر چهار لامپ رو یک دفعه و با یک مارک خوب عوض کردم همه رو.

   شب دوباره ماشین رو بردم بیرون تو یه جای صاف و اومدم تنظیم کنم و دیدم در ابتدای کار همه چیز برعکس هست!!
یعنی نور بالای سمت راست بالا بود و نور بالای سمت چپ خیلی پایین و نور پایین سمت راست یک مقدار پایین بود و نور پایین سمت چپ بالاتر از طرف مقابل بود که اومدم نور پایین دو طرف رو میزون کردم و هر دو خوب  و درست تنطیم شد ولی نور بالا ها  تنطیمش خیلی بد بود و بدتر هم شد.
الان نور پایین ها خوب و درست هست و نور بالای سمت راست هم بالا و خوب هست ولی نور بالای سمت چپ خیلی بد و خیلی پایین هست. 

سلامت باشید.

◼️ حتماً به چیزی معیوب هست با به چیزی درست تنظیم نشده یا درست نصب نشده چون این امکان وجود نداره که بدنه ی ماشین سالم باشه و بدنه ی هر دو چراغ هم سالمه و بی عیب باشه و همه ی لامپهای سمت چپ هم شبیه لامپهای سمت راست باشه و هیچ چیزی هم جابجا یا کج یا وارونه نصب نشده باشه ولی نور بالای چپ با راست اختلاف ارتفاع داشته باشه

◼️◼️ در یک سایت این مطلب نوشته شده که ممکنه مشکل رو حل کنه :

★★ تنظيم دستیِ چراغ 132 برای بالا و پائين بردن بسيار ساده هست .
درب موتور را باز کنید ، روی مجموعه ی چراغ، يك كيت مشكی رنگ هست كه در واقع بخشِ موتور چراغ هست که حرکتش میده و چراغ رو بالا و پایین می‌بره .
روي اون كيت يك چرخِ دندانه دار هست كه با چرخاندنش به چپ و راست چراغ بالا و پائين میره .
البته چرخاندنش كمی مشكل است چون هيچ دستگيره ای نداره.

برای چرخاندنش هر دو انگشت اشاره به دستهای راست و چپ رو در کنار پیچ قرار بدین و يك انگشت رو به سمت بالا و ديگری رو در جهت پایین حركت بدین .


◼️ به احتمال زیاد در یکی از چراغ‌های ماشینتون همین پیچ ، تنظیمش متفاوت هست با چراغ سمتِ دیگه و همین باعث اختلاف ارتفاع در نور بالای چپ و راست شده

◼️ این نوع چراغها از داخل اتاق هم کنترل داره و دارای ۳ وضعیت مختلف هست .
این کنترل حتماً به صورت برقی یعنی با سیم برق و یا کنترل مکانیکی یعنی با سیمی شبیه سیم ترمز دوچرخه وصل شده به چراغ‌ها تا بتونه ارتفاع نور رو تغییر بده .‌‌

◼️ اگه با سیم ترمز وصل هست به چراغ‌ها پس ممکنه سیمِ یک طرف شل تر با کشیده تر هست و باید رگلاژ بشه تا هر دو مساوی باشند تا ارتفاع نور یعنی زاویه ی تابشِ نور در هر دو چراغ یکسان بشه

◼️ این عکس‌ها هم برای تنظیمِ بهترِ نورهای بالا و پایین می‌تونه راهنمای خوبی باشه
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4536
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4703 بار
سپاس‌های دریافتی: 8730 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

یکی از دوستان نوشته شده:سلام
علت آب شدن سوکت سیم دور کند فن پراید که به مقاومت فن وصل میشه چیه؟
هر سال این سوکت آب میشه و دور کند فن از کار می‌افته و چراغ چک روشن میشه .

سلام

◼️ دو تا علتهای عمده :

۱- نیم سوز بودن سیم پیچ دور کندِ فن که باعث میشه جریانِ زیاد بکشه یعنی آمپر زیاد و باعث داغ شدن سیم میشه .

★ از علامت‌های نیم سوز بدون موتور الکتریکی هم اینه که خیلی داغ میشه و سرعتش هم کم میشه و آمپرِ خیلی بیشتر از نرمال می‌کشه یعنی بر فرض مثال ، به جای ۱۰۰ وات ، ۲۰۰ یا ۳۰۰ وات برق مصرف می‌کنه .

★ ★ در ساختمان هایی که کنتور برق دیجیتال دارند ، خیلی راحت با ۱۰ تا ۱۲ بار فشار دادن دکمه ی روی کنتور میشه واتِ مصرفی واقعی رو با دقت یک وات روی صفحه دید و باهاش مصرف برق تک تک وسایل برقی خانه رو اندازه گرفت و وسیله برقی نیم سوز رو پیدا کرد .

۲- نازک بودنِ سیم . باید یک سیم دیگه بهش اضافه کنید تا به اصطلاح دوبله بشه و داغ نشه . و یا با سیمِ ضخیمتر عوض بشه .
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”