صدا دادن فرمان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵, ۸:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

صدا دادن فرمان

پست توسط saieds2 »

سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵, ۸:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط samyfile »

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون


سلام عزیز
شما از جلوبندی سازت که گفته مشکلی نداره مطمئنی بهتره یکی دو جای دیگه هم نشون بدی .
یه چیزایی هم هست که خودت میتونی چک کنی . اول ببین گردگیرای پلوس سالمتند مخصوصا گردگیرای پلوسهای سر چرخ چون اگه پاره شده باشه و گریسای توش تخلیه شده باشه ممکنه کله پلوسا خشک و خراب شده باشند که روی صدای تق تق فرمون خیلی تاثیر دارن . بعد اینکه گردگیرای کمک فترای جلو را چک کن اگه چرب شده باشند کمکها خراب شدن . البته اگه یجا یه چال سرویس پیدا کنی و خودت چک کنی بهتره .

فعلا اینا را دقیقا چک کن یعد برو سراغ تعویض جعبه فرمون

ارادت .
درویش
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵, ۸:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط samyfile »

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون


سلام عزیز
شما از جلوبندی سازت که گفته مشکلی نداره مطمئنی بهتره یکی دو جای دیگه هم نشون بدی .
یه چیزایی هم هست که خودت میتونی چک کنی . اول ببین گردگیرای پلوس سالمتند مخصوصا گردگیرای پلوسهای سر چرخ چون اگه پاره شده باشه و گریسای توش تخلیه شده باشه ممکنه کله پلوسا خشک و خراب شده باشند که روی صدای تق تق فرمون خیلی تاثیر دارن . بعد اینکه گردگیرای کمک فترای جلو را چک کن اگه چرب شده باشند کمکها خراب شدن . البته اگه یجا یه چال سرویس پیدا کنی و خودت چک کنی بهتره .

فعلا اینا را دقیقا چک کن یعد برو سراغ تعویض جعبه فرمون

ارادت .
درویش
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4563
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون

سلام
صدای تلق تلق از کمکها روی دست اندازها , بیشتر از طبقهای سر بالای کمک هست
[External Link Removed for Guests]

این طبقها به مرور زمان کوبیده و نازک میشه و سر بالای کمک لق میشه و روی دست اندازها صدا میده
گاهی با یک یا یک و نیم دور سفت کردنِ پیچ سر بالای کمک درست میشه
البته دو طرف باید به یک اندازه سفت بشه وگرنه سر ماشین کج میشه یک طرف پائینتر میشه)
[External Link Removed for Guests]
گاهی لقی زیادی و چاره ای جز لاستیک طبق سر کمک نیست
البته در تاپیک صرفه جوئی توضیح داده ام که با ورقه های تیوبِ کهنه میشه ضخامتش رو افرایش داد و لقی رو درست کرد و عمرش هم چند برابر میشه چون لاستیکِ به کار رفته در تیوب بسبار باکیفیت هست در حالیکه لاستیکی که ازش لاستیکهای جلوبندی و کمک رو میسازند بنجل هست(ایرانی , هندی , چینی)
تاپیک صرفه جوئی
topic-t107118-480.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰, ۱۲:۴۱ ب.ظ

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط omidtajik100 »

سلام من پارس سال ۱۴۰۰ گرفتم فرمان به سمت راست میچرخونم قرقر میکنه بردم نمایندگی ممتاز استاد معین گفت همه اینا همینجوره دوتا ماشینم نشونم داد همینجور بود اخه این چه وضعیه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4563
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

omidtajik100 نوشته شده: دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰, ۱۲:۵۳ ب.ظ سلام
من پارس سال ۱۴۰۰ گرفتم .
فرمان رو که به سمت راست میچرخونم قرقر میکنه .
بردم نمایندگی ممتاز استاد معین گفت همه اینها همینجوره
دوتا ماشین هم نشونم داد همینجور بود
آخه این چه وضعیه

سلام

صنایع خودروسازی ایران به دلیل بی وجدانیِ صاحبانش و گردانندگانش و بی رقیب بودن و جهل بسیاری از مردم و فقر بسیاری از مردم ، سال به سال غیراستانداردتر و بنجل‌تر و گرانتر میشه .

◼️ با رعایت نکات ایمنی ، در یک جای ساکت ، ۲ چرخ جلو رو بزنید روی جک و با چپ و راست کردن فرمان ، سعی کنید جای صدا رو پیدا کنید

ممکنه از سفت بودن یا خشک بودنِ یک قطعه باشه و نیاز به گریسکاری یا روغنکاری داره

اگر از پمپ هیدرولیک فرمان هست ممکنه روغن کم داره و یا روغنش بنجل هست
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳, ۵:۴۶ ب.ظ

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط پارت لوکس »

مقاله: علت کشیده شدن فرمان ماشین به یک سمت در سایت پارت لوکس رو گوگل کنید ممکنه برای شما مفید باشه.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط moeinmohammadi »

سلام خداقوت
ماشین پراید قدیم هست که ایربگ هم نداره و ایراد هم اینه که موقع چرخش فرمان از پشتش صدای یک پیچ که ول شده باشه توش میاد و بوق هم بعضی مواقع کار نمیکنه.
من تو اینترنت گشتم مخصوصا سایت های خارجی و زده بود مشکل از فنر ساعتی یا همون رابط چرخشی است ولی من دیدم این فنر ساعتی برای ماشین های دارای ایربگ و اونایی که دکمه کنترلی روی فرمون دارن هست.
به نظر شما مشکل چیه؟ و اینکه این پراید که فقط یه بوق روی فرمون داره هم فنر ساعتی داره؟
من هرچی گشتم اصلا چیزی پیدا نکردم . با تشکر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4563
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4712 بار
سپاس‌های دریافتی: 8741 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

moeinmohammadi نوشته شده: چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳, ۱۱:۳۱ ب.ظ سلام خداقوت
ماشین پراید قدیم هست که ایربگ هم نداره و ایراد هم اینه که موقع چرخش فرمان از پشتش صدای یک پیچ که ول شده باشه توش میاد و بوق هم بعضی مواقع کار نمیکنه.
من تو اینترنت گشتم مخصوصا سایت های خارجی و زده بود مشکل از فنر ساعتی یا همون رابط چرخشی است ولی من دیدم این فنر ساعتی برای ماشین های دارای ایربگ و اونایی که دکمه کنترلی روی فرمون دارن هست.
به نظر شما مشکل چیه؟ و اینکه این پراید که فقط یه بوق روی فرمون داره هم فنر ساعتی داره؟
من هرچی گشتم اصلا چیزی پیدا نکردم . با تشکر
سلام

◼️ چرخهای جلو رو تک‌ تک‌ بزنید روی جک تا حدود ۲ سانت از زمین بیاد بالا

بعدش چپ و راستِ چرخ رو بگیرید و با قدرت زیاد تکون بدین به چپ و راست

اگر چرخ لق هست پس به احتمال زیاد بوشِ طبقهای همون چرخ ، خراب و لقب شده و علت صدا هم همونه

◼️ در ماشین‌هایی که دگمه ی بوق روی قربیلک فرمان هست ، سیم برق از طریق یک میله ی سر گِرد که پشتش یک فنر هست ، اتصال داره به قربیلک فرمان

اگر فنر بشکنه و یا اون میله اونقدر ساییده بشه که کوتاه بشه پس گاهی بوق نمیزنه و بالاخره هم بوق از کار می‌افته


علت دیگرش خرابی خود دکمه هست که روی فرمان هست و ممکنه به دلیلی دو تا پلاتینهاش به هم نمیچسبه موقع فشار دادن وسط فرمان

باید درپوش روی فرمان باز بشه و همه ی اینها بررسی بشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”