آواکس های عراقي در ايران؟
مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
هواپيماهاي عراقي در زمان جنگ اول متحدين بر ضد عراق به دليل جلوگيري از نابودي بر روي زمين و اشيانه يا فرار از دست شکاريهاي متحدين در ايران فرود مي امدند
در اوائل ايران تعداد انها را 22 فروند اعلام ميکرد اما عراق تعداد اين هواپيماها که به ايران پناهنده شدند را 148 فروند اعلام کرد و حتي ليستي از انها را انتشار داد و خواهان بازگشت انها به عراق شد
که ايران بازگشت هواپيماها را ابتدا منوط به مجوز شوراي امنيت و در انتها به پرداخت غرامت جنگ (100 ميليارد دلار)
ربط داد و از تحويل ان به عراقيها امنتناع کرد
البته گويا بعدها تعداد اندکي از هواپيماهاي مسافري در ازاي بازگشت هواپيماي ربوده شده ايران به عراق عودت داده شد
.
در اوائل ايران تعداد انها را 22 فروند اعلام ميکرد اما عراق تعداد اين هواپيماها که به ايران پناهنده شدند را 148 فروند اعلام کرد و حتي ليستي از انها را انتشار داد و خواهان بازگشت انها به عراق شد
که ايران بازگشت هواپيماها را ابتدا منوط به مجوز شوراي امنيت و در انتها به پرداخت غرامت جنگ (100 ميليارد دلار)
ربط داد و از تحويل ان به عراقيها امنتناع کرد
البته گويا بعدها تعداد اندکي از هواپيماهاي مسافري در ازاي بازگشت هواپيماي ربوده شده ايران به عراق عودت داده شد
.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
-
- پست: 820
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4147 بار
- سپاسهای دریافتی: 2180 بار
سلام
به نظر ميرسه تعدادي از اونها توسط خلبانها براي فرار به ايران اومده باشند
اما هيچ عقل سليمي نميتونه قبول كنه كه همزمان 24فروند ميراژ به همراه سه فروند ايلويشن 76 حامل قطعات يدكي ميراژها براي سالم به ايران فرار كنند
به نظر ميرسه تعدادي از اونها توسط خلبانها براي فرار به ايران اومده باشند
اما هيچ عقل سليمي نميتونه قبول كنه كه همزمان 24فروند ميراژ به همراه سه فروند ايلويشن 76 حامل قطعات يدكي ميراژها براي سالم به ايران فرار كنند
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 680
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۳ مهر ۱۳۸۶, ۸:۴۶ ب.ظ
- محل اقامت: رشت
- سپاسهای ارسالی: 99 بار
- سپاسهای دریافتی: 175 بار
- تماس:
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
در طول دوران پس از انقلاب تعدادي از هواپيماها توسط خائنين ربوده شده و به کشورهاي ديگر از جمله عراق برده شدند
اما يه تعداد هواپيما ربايي هم توسط منافقين در اوائل انقلاب رخ داد که فکر کنم حداقل يک فروند به عراق برده شد
اما يه تعداد هواپيما ربايي هم توسط منافقين در اوائل انقلاب رخ داد که فکر کنم حداقل يک فروند به عراق برده شد
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
-
- پست: 41
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۶:۲۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
دوست عزیز dr-mehdi57این اطلاعات بنده در مورد خواسته شما:در زمان جنگ خلیج عراقیا تعداد 115 فروندsu-22وsu-25وmig-29و mirage f-1وmig-21و اواکسها به نام بغداد1 وعدنان و القادسیه روانه ایران شدند تا توسط امریکاییا نابود نشن.البته عراقیا مدعی شدن در بین این تعداد چند فروند tu-22 هم بوده که ایران تکذیب کرد و اسراییل هم از طرفی میگه ایران 4تا ازش داره و ان هم از چین گرفته نه عراق! . در مورد القادسیه نمی دونم سالم رسیدش به ایران یا نه.بقیه جنگنده ها باقی مانده در عراق هم زیر خربارها خاک رفتند که صدام خوش خیال به قول فرماندهاش نیرو هواییش را دوباره فعال کنه که دیگه میدونید که اخرسر امریکاییا پیداشون کردن.بعد از جنگ و دولت جدید خواهان این جنگندها شد که ایران اصلا نگفت تو با کی هستی(خوشم امد)چون میدونید که پول پارکینگش هست و عملیاتی نگه داشتنشون و قطعاتو و نیرو واقعا رو دارن عراقیا !نیرو هوایی این همه زحمت کشیده که اینارو عملیاتی نگه داره بعد میگن جنگندهاشونو می خوان واقعا که!.بگذریم. در موقع درگیری نیرو هوایی عراق با امریکا که اولین پیروزی خلبانای عراقی بود،چند فروند mig-25 با یک f/a-18 درگیر شدن و در اخر با موشک زدنش که باعث تعجب فرماندهان امریکاییا شد.یک درگیری دیگه نیز رخ داد که دو فروند mig-25 در نزدیکیای مرز کشورمان با جنگنده های امریکایی درگیر شدن و طبق عادت خلبانای عراقی تا یکی از هم پروازیاشون کشته میشد فرار می کردند در این درگیری نیز یکی از جنگندهای عراقی از بین رفت و دومی الفرار الی ایران که با پس سوز کامل به طرف مرز ایران امد و وارد خاک کشورمان شد و با هشدار دو فروند f-4e ایرانی مواجه شد که یا فرود بیاد یا میزننش که خلبان عراقی توجهی نکرد و در اخر با یک تیر موشک اسپارو زدنش و خلبانش هم اجکت کرد .(کاش که حرف گوش می کرد و فرود میامد و شاهد حضورش در موزه سعد اباد بودیم در کنار mil-24 عراقی).
-
- پست: 41
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۶:۲۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
پیغام
دوست عزیز ramin 11 سلام،شاید فکر کنید دروغ میگم ولی بنده تاپیکی که بهم گفتین و معرفیش کردین تازه چشمم دیدش چون زیاد دقت ندارم تو دیدن عنوان تاپیکا.و الان که مطالعشون کردم فقط تعدادشون و نوع جنگندها و داستان پناهندگیشون و جریانات جنگ و کش مکشای بین ایران و عراق.درضمن در میان حرفام حرفی از میگ23 و سوخو20 نزدم چون جز شکاریای عملیاتی نیستند و خاک می خورن و بحثی هم از تعدادشون نکردم.این چیزایی که گفتم از اطلاعاتی بود که از دوستان خلبانم شنیده بودم و سر سوخو22 ها جریاناتی در پایگاشون بود که بماند چون نمیشه بگم.
- پست: 1432
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۶, ۳:۱۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 595 بار
- سپاسهای دریافتی: 10286 بار
-
- پست: 353
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶, ۱۲:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: اهواز
- سپاسهای ارسالی: 148 بار
- سپاسهای دریافتی: 354 بار
در زمان جنگ اول خليج فارس هواپيماهاي عراقي را كه بالهايشان جدا شده بود و بين كانتينرها مخفي كرده بودند را نزديك ديدم .اونها توي خود تهران بودند.
اما اين هواپيما را در خارج از تهران نگهداري مي كردند و زير بالهايش هم سكو هاي فلزي گذاشته بودند.
فكر مي كنم همان موقع گزارشگران غربي از آن فيلم مخيفانه تهيه كرده (همين هواپيما عدنان)و از شبكه هايشان نشان دادند.
اما اين هواپيما را در خارج از تهران نگهداري مي كردند و زير بالهايش هم سكو هاي فلزي گذاشته بودند.
فكر مي كنم همان موقع گزارشگران غربي از آن فيلم مخيفانه تهيه كرده (همين هواپيما عدنان)و از شبكه هايشان نشان دادند.