اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 19 دی 1396, 12:19 pm

سلام
قوانین جدیدِ بیمه ی شخص ثالثِ خودرو (طبق صحبت همتی رئیس بیمه مرکزی )
در مورد تخفیف بیمه :
اگر یک بار در سال تصادفِ بدونِ فوت و جرح داشته باشه 20% از تخفیفش کم میشه
اگر 2 تصادف داشته باشه 30% کم میشه
اگر 3 تصادف , 40%
============================
اگر درسال یک تصادف منجر به جرح یا فوت داشته باشه 30% از تخفیفش کم میشه
با دو تصادف 70%
با 3 تصادف 100%
==========================
همتی گفت :
خودروها دو دسته اند:
خودروی متعارف که تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و خودرویی که بیش از این قیمت ارزش دارد، که به خودروی غیرمتعارف موسوم است.
او گفت: بر اساس این تقسیم بندی، بیمه مرکزی تنها ۵۰ درصد خسارت خودروهای غیرمتعارف بالای ۱۴۰ میلیون تومان را تقبل می کند.

این افراد باید برند بیمه بدنه بگیرند تا بقیه خسارت ماشینشون رو بتونند بگیرند

همتی ادامه داد: برای افت قیمت ناشی از تصادف در بیمه نامه شخص ثالث هم هنوز، فکری نشده است که بهتر است وارد این بحث نشویم.
همچنین گفت:

در آینده سن راننده و زن یا مرد بودنش هم تاثیر داره در نرخ بیمه شخص ثالث

======================
اگر بیمه نامه کد یکتا نداشته باشه جعلی هست
اگر کد یکتا رو در سایت بیمه مرکزی چک کنین باید به اسم خودتون باشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 19 دی 1396, 9:22 pm

سلام
چند روز پیش در یک کانالِ ایرانی ماهواره ای نشون داد که یک سمندِ صادراتی و صفر کیلومتر رو برده اند انگلیس !!!

1- کارشناسان ماشین فروشی قیمتش رو 500 یورو !!! تعیین کردند

2- بعدش در یکی از مدرنترین مراکز تست خودرو در جهان تست شد .
نتیجه ی تستها :

الف - موتورش با بنزین یورو 6 به خوبی و با نمره ی بالا تست آلایندگی رو گذروند

ب - صندلیش بسیار افتضاح بود و در تصادف با سرعت نسبتاً کم گردن راننده ی مدل شکست به علت اینکه پشتی سر راننده قفل نداره و بر اثر ضربه از عقبِ خودرو , پشتیِ سر میخوابه و گردن سرنشین به شدت خم میشه به عقب

پشتی صندلی هم شکست . کارشناس گفت اگر با سرعت زیاد از عقب بزنند بهش ممکنه سرنشینان جلو از شیشه عقب پرت بشه بیرون .

ج - بدنه در تصادف شاخ به شاخ با سرعت 50km رد شد و راننده پاهاش داغون شد و شاید هم له بشه در تصادف شدید . کیسه هوا هم عملکردش متوسط بود و سر راننده برخوردی داشت با فرمان .

د - در تست تعادل در پیچیدنِ ناگهانی هم رد شد چون سیستمی که سالهاست در اروپا اجباری شده رو نداره . این سیستم از منحرف شدنِ پشتِ ماشین در پیچیدنِ ناگهانی جلوگیری میکنه

دستِ آخر از 5 ستاره 3 ستاره گرفت اما گفت اگر همه ی تستهای سخت گیرانه بخواد روی این ماشین انجام بشه شاید یک ستاره بگیره

حالا این مثلاً یکی از بهترین خودروهای ایران بود اون هم صادراتیش .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 24 دی 1396, 2:01 am

سلام

طرز کار جلوبندی خودرو

این تصویر متحرک و عکسهای بعدش تقریباً همه چیز رو توضیح داده , دست سازنده هاشون درد نکنه تصویر
سر بالای کمک به گلگیر پیچ شده
فنر هم روی کمک نصب شده
فنر کارش جذب ضرباتِ دست اندارها و سرعت گیرها هست
کمک کارش جلوگیری از رفتار یویومانندِ فنر هست
سر پایین کمک نمیتونه ول باشه . وصلش کردند به سگدست
سگدست همون قطعه ای هست که دیسک ترمز و چرخ روش نصب شده
سگدست از بالا به کمک وصله و از پایین به طبق وصله
بازوی هیدرولیک فرمان یا فرمان معمولی هم به همین سگدست وصله توسط سیبک
دو سرِ طبق هم به رام وصله
رام هم با چند پیچ یا جوش وصل شده به شاسی و اصلاً نمیتونه تکون بخوره

طبق میتونه بالا پایین بشه همراهِ کمک و محکم نگهش داشته تا کمک فقط بالا پایین بشه و به سمت بیرون یا داخل حرکت نکنه

میله ی توازن هم به شاسی وصله پشتِ رادیاتور با دو تا بستِ نیم دایره و لاستیکِ چاکدار و میتونه آزادانه بالا پایین بشه اما دو تا سرش وصله به دو تا طبق چپ و راست تا کمکها موقع ترمز زدن حرکت نکنه به سمت جلو و عقب
سگدست با پیچ وصله به کمک اما با دوتا سیبک
وصله به طبق و بازوی فرمان
حالا چرخ جلو میتونه راحت بچرخه به چپ و راست با فرمان
روی دست اندازها هم راحت بالاپایین بشه


تصویر

تصویر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » یک شنبه 24 دی 1396, 9:57 pm

عالی بود

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » پنج شنبه 5 بهمن 1396, 2:07 am

سلام علیکم
تقریبا 50صفحه این تایپیک را معمولا در ساعات اخر شب مطالعه کردم والبته هنوز ادامه داره با قور زدن خانواده :ch: حقیقتا سیر نمی شوم شیرین شیرین. :grin: همچنین به تایپیکهای دیگر هم سری زدم.اما سوالم حقیر یه ماشین اردی دارم که معمولا کناره مگر هفته یکبار جایی باهاش بریم یا سالی شش مرتبه مسافرتهای خاصی در تاریخهای معینی استفاده بشه.متاسفانه نمی دونم خساست خودم بود یا عدم اطمینان به تعویض روغنی فیلتر روغن را تا 10000کیلومتر عوض نکردم والان بشدت پشیمان که این زبان بسته را اذیت کردم حالا روغن سیاه شده از دوستان راهکار می خواستم ایا راهی هست که داخل موتور شستشو بشه ظاهرا بعضی از اقایان با گازوئیل داخل موتوررا می شورند. سوال بعدی مصرف توی شهر زیاده صدی 14بیرون شهر 9نمی دانم مشکل موتوری داره یا اینکه چون اکثرا استفاده نمی شه بنزین می پره دوستان خوشحال میشم نظرتونو بدونم. واما بعد دقیقا مشکل اقا محسن فلاح را من دارم تابستان ماشین بنزینش سرازیر میشه و در باک صدای نوشابه می ده همون فس فس خودمون چکار کردید که مشکل حل شد با در باک تیبا یعنی حل شد؟از لطف دوستان پیشاپیش ممنونم

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » شنبه 7 بهمن 1396, 9:17 pm

سلام علیکم .سوال .دوستان علت اینکه کمپرسور کولر ماشین تو دور بالای موتور از گردش می ایسته چیه هم تابستون اینجوری بود هم زمستون اینجوریه چقدر هم هزینه کردم اما کجاست انصاف ؟یه خورده موتور کار می کنه دوبار شروع بگردش می کنه گاز که میدی وایمیسته .زیر پا تو کابین صدای چرق چرقی هم میاد نمدونم مال چیه با روشن شدن کمپرسور اون صدا هم میاد.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 7 بهمن 1396, 10:41 pm

مهاجر تنها نوشته شده:سلام علیکم .سوال .دوستان

علت اینکه کمپرسور کولر ماشین تو دور بالای موتور از گردش می ایسته چیه ؟

هم تابستون اینجوری بود هم زمستون اینجوریه
چقدر هم هزینه کردم اما کجاست انصاف ؟

یه خورده موتور کار می کنه دوبار شروع بگردش می کنه

گاز که میدی وایمیسته .

زیر پا تو کابین صدای چرق چرقی هم میاد نمدونم مال چیه

با روشن شدن کمپرسور اون صدا هم میاد.


سلام علیکم
جواب مختصر:
احتمال اول :
اواپراتور که زیر داشبورد هست زود یخ میزنه و سنسورش برق کمپرسور رو قطع میکنه
احتمال دوم :
سنسور اواپراتور چسبیده به اواپراتور درحالیکه باید کمی ازش دور باشه

توضیح بیشتر :
اگر گاز کم باشه نصفی از اواپراتور یخ میزنه

اگر گاز زیاد باشه و یا سنسور خراب باشه و حساسیتش کم شده باشه باعث میشه برق کمپرسور رو قطع نکنه و باعث کامل یخ زدن اواپراتور میشه که علامتش کم شدن پرتاب باد کولر هست و یا قطع شدنِ باد کولر

============================

در ماشین شما اگر پرتاب بادِ کولر کم نمیشه پس ظاهراً سنسور چسبیده به اواپراتور که اشتباه هست . باید حدود نیم سانت تا یک سانت ازش دور باشه.
اگر چسبیده باشه به اواپراتور , به محض سرد شدنِ اواپراتور , سنسور برق هم کمپرسور رو قطع میکنه چون فکر میکنه اواپراتور یخ زده

راهِ حلش اینه که سنسور چک بشه

نکته مهم:
در بعضی ماشینها سنسور اواپراتور یک پیچ تنظیم داره زیر داشبورد که زمانِ خاموش شدنِ کمپرسور رو تغییر میده

==============================

کمپرسورها طبق اطلاعات بنده 2 نوع هست
1- نوعی که با سرد شدنِ اتاق یا سرد شدنِ بیش از حدِ اواپراتور , سنسور اواپراتور برق کلاچ کمپرسور کولر رو قطع میکنه و کمپرسور موقتاً از چرخش متوقف میشه
2- نوعی که با زدنِ دکمه ی AC دیگه کمپرسور دائماً میچرخه و خاموش نمیشه اما وقتی اتاق به اندازه ی کافی خنک شد دامنه ی حرکتِ پیستونهای توی کمپرسور محدود میشه یعنی کمتر توی سیلندرهای کمپرسور حرکت میکنند و درنتیجه قدرت کمپرس کمپرسور اینطوری کم میشه و گاز کمتری رو فشرده میکنه

وقتی هوای اتاق کمی گرم بشه دوباره دامنه ی حرکت پیستونها زیاد میشه تا گاز بیشتری رو کمپرس و فشرده کنه و سرمایش کولر بیشتر بشه
نمیدونم در ایران اسم این نوع کمپرسور چیه اما در انگلیسی یکی از اسمهاش اینه:
Clutchless Variable Displacement Compressor

کلیپ های طرز کارش و عکسها و اطلاعات بیشتر در نت
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

variable plate همون قطعه ای هست که دامنه ی حرکت پیستونهای داخل کمپرسور رو تغییر میده
===================================
کمپرسور ماشین شما از نوع اول هست که خاموش روشن میشه

کثیف بودنِ بیرونِ اواپراتور هم میتونه باعث زود یخ زدنش بشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 9 بهمن 1396, 8:49 pm

سلام

کسانی که به دلیل برف سنگین , درخت افتاده روی ماشینشون و بیمه بدنه ندارند میتونند از پلیس کروکی بگیرند برند شهرداری خسارت بگیرند

عکس و فیلم بگیرین از درخت و ماشین

منبع : IRINN
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » شنبه 14 بهمن 1396, 11:45 pm

سلام علیکم
دوستان تایپیکهایی که مفیده در باب تعمیر خودرو و خودتون هم زحمت کشیدیت برای اون تایپیکها معرفی کنید باتشکر

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » یک شنبه 15 بهمن 1396, 12:17 am

سلام علیکم.
علامت خرابی پمپ بنزین
دوستان گاهی اوقات فشار بنزین در انژکتور ضعیف می شود باعث نامنظم گاز خوردن موتور میشه مشخصه بسختی گاز می خوره ماشین و بعد از نیم ساعت خاموش بودن دوباره سالمه وبعد از حدود 15دقیقه برمی گرده به حالت اول وخرابی.خوب دقت کنید گاهی این خرابی بخاطر
1)رله پمپ می باشد بنام رله فول پمپ جاهای مختلفی دارن اما معمولا تو جعبه فیوز هستند
2)کثیف بودن فیلتر پمپ که اجازه پمپاژ بنزین را به پمپ نمی ده البته کم اتفاق می افته
3)سیمکشی پمپ که گاهی بخاطر بار زیاد واستهلاک وضعیف بودن سیم پمپ یا خرابی سوکت پمپ اتصالی کرده وپمپ از کار می افته(حقیر با این قضیه روبرو شدم وبحمدالله درست شد)
4)خرابی مغزی پمپ (موتور پمپ) که باز دقت کنید معمولا بعضی از اقایان میکانیک یا تنظیم موتوریها می گویند باید کامل عوض شود که اشتباه می کنند همین قضیه سر ماشین پدرم اومد که طرف خیلی هم ازش تعریف می کردند گفت باید کاملشو عوض کنید 450تومن(ریو)که من از رفیقم برایت می خرم گفتم نه خودم از تهران میارم گفت ماشینو بردار ببر دلم گرفت از برخوردش چون بهش باج ندادم ناراحت شدحال انکه با50تومن درست می شد البته بعدها فهمیدم با عوض کردن مغزی مشکل حل میشه هیچگاه پمپ کامل نگیرید ومغزی را عوض کنید معمولا قیمت پمپ کامل با خدم وهشمش دو الی سه برابر مغزیه
اگر یه خورده فنی باشید خودتون می تونید عوض کنید
نکته مهمممممممم
مکان پمپ در برندهای مختلف ماشین گوناگونه.
زیر صندلی عقب ...صندوق عقب...زیر ماشین وسط چرخهاعقب... چسبیده بموتور ....همیشه خواستید پمپ بخرید برند ماشین راهم بگوئید.
معمولا پمپ های که بیت دو چرخ عقبند زودتر خراب میشوند خودم به مشکل خوردم پس همیشه باک را نصف کمتر نذارید خالی بشه سعی کنید حدالامکان یه دونه یدکی پمپ یا مغزیش همیشه در مسافرتهای طولانی همراهتون باشه 50تومن قیمتشه اما تو بیابون نمی تونید براش قیمت بذارید
انشاالله در بند گی خدا موفق باشید

Major II
Major II
پست: 100
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 44 بار
سپاس‌های دریافتی: 117 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط مهاجر تنها » پنج شنبه 19 بهمن 1396, 2:04 pm

سلام علیکم
الحمدلله امروز تونستم کل سیستم انژکتور ،دریچه گاز و غیره راباز کنم و یک شستشوی اساسی با انژکتور شو بدم



نکته مهم اینه که بعضی از تنظیم موتوریها زحمت نمی کشند رگلاتور وخود ریل سوخت را بشورند که دقت کردم دیدم رگلاتور انگار چند سال دست نخورده بشدت کثیف بود
خوبه که حتما بهشون گفته بشه اقا تو که پول می گیری زحمت این هم بکش
حتما دقت کنید با مواد نو و جدید بشورند

نکته بعدی اورنگهای سوزنا بود که داخل منیفولد میشه کم کم بمرور زمان خاصیتشون از بین میره له می شن وهوا می کشه

نکته بعدی طبق نوشته های همین تایپیک نشتیها را چک کردم باینصورت که قبل از اینکه ریل سوخت راببندیم بمنیفولد شلنگهای بنزین را بریل سوخت وصل کردم زمانی که سوزنها بااورنگها سرجاش بود سوئیچ باز شد وپمپ سوخت بنزین را ارسال کرد ذره ای بنزین از سوزن سرازیر
نشد

انشاالله در بندگی خدای کریم موفق باشید

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7621 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 7 اسفند 1396, 8:00 pm

سلام
هشــــــــــدار به کسانی که میخوان از محلول نشت گیر استفاده کنند :
اگر داخل رادیاتور بسیار کثیف باشه و لوله های باریکِ داخل رادیاتور پر از رسوب و بسیار تنگ شده باشه , استفاده از محلول نشت گیر میتونه باعث انسداد این لوله ها بشه و درنتیجه گردش آب در رادیاتور و سیستم خنک کننده بسیار کُند میشه و حرارت موتور بالا میره چون قدرتِ خنک کنندگی رادیاتور به شدت کاهش پیدا میکنه
راهِ حل :
1- اگر به گرفتگی و تنگ بودنِ لوله های داخل رادیاتور شک دارین پس باید اول رادیاتور رو باز کنین و با محلول رسوب گیر با غلطت بسیار کم و مدت کم شستشو و چند بار آب کشی کنین تا لوله های داخلش تمیز و باز بشه

نکته مهم :
این لوله ها نسبتاً نازک هست . اگر اسید غلیظ استفاده کنین و یا مدت شستشو طولانی بشه اسید اون لوله ها رو میخوره و سوراخ میشه و رادیاتور به فنا میره .

اگر به گرفتگی مجاری و کانالهای آبِ در داخلِ بدنه ی موتور و سرسیلندر هم شک دارین پس باید بدون باز کردنِ رادیاتور , کل سیستم خنک کننده رو با محلول رسوب گیر با غلظت بسیار کم و مدت مناسب شستشو بدین و چند بار با آب تمیز شستشو بدین تا هیچ اسیدی در سیستم باقی نمونه وگرنه رادیاتور موتور و رادیاتور بخاری سوراخ سوراخ میشه و واشر سرسیلندر هم صدمه میبینه

2- رادیاتور رو عوض کنین .


همه ی این مشکلات و رسوبها فقط به خاطر استفاده از آبِ معمولی در رادیاتور هست
فقط از کولانت درجه یک استفاده کنین و وقتی رنگش مایل به قهوه ای شد عوضش کنین . چند برابر پولِ خریدِ کولانت برمیگرده به جیبتون با سالم موندنِ سیستم خنک کننده و خراب نشدنش و دوامش برای حدودِ 10 یا 15 سال

عکس لوله های رسوب گرفته
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

عکس لوله های تمیز و باز
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

عکس رسوب داخل رادیاتور به خاطر استفاده از آب معمولی و یا آبمقطر تقلبی
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
=======================================

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و هرگونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست
کار با اسید باید در هوای آزاد و با دستکش لاستیکی و عینک ایمنی و دور از کودکان انجام بشه و دور از ظرف و ظروف فلزی .


 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”